PEJR: to je další zajímavá otázka - většina nové výstavby musí mít podzemní garáže, aby projekt získal stavební povolení. Je to zajímavé téma, protože i celkem pro-zelení, pro-cyklisticky orientovaní lidé často tvrdí, že je to správně, že jinak budou všichni parkovat na ulicích a překážet tam (tak jak vidět, svět, ve kterém podstatné procento obyvatel nevlastní auto a tedy ho nepotřebuje parkovat, si vlastně neumí představit ani jedna strana)
Co bychom potřebovali, jsou "kolárny" - ale ve smyslu kůlny, kolny, v podstatě jen přístřešky s elektrickými zásuvkami a na rozdíl od elektromobilů by opravdu stačil příkon pro sloupy elektrického osvětlení (pro elektromobily nestačí, ty vyžadují větší dobíjecí výkony, než kola). Aby nikdo nabíječky nekradl, tak města v Německu zavádějí takové zamykatelné schránky, kam si buď baterku zamknete, nebo si tam zamknete jen nabíječku (ve dvířkách někdy je díra pro kabel, někdy není)
Cykloinfrastruktura s podporou pro elektrokola by každopádně vyšla řádově levněji, než infrastruktura pro elektromobily nebo podzemní parkoviště. Nemluvě o tom, že je to samozřejmě i levnější, než kapacitní MHD. Možná ten problém je právě v tom, že je to příliš levné - a tak je to málo prestižní, potenciálně low-life a vlastně to nenajde svoje zastánce....