• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: No jasně, i přes 200m můžeš dát vcelku v klidu, já to tak jezdím běžně a je to pro mě způsob dopravy.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Tak v Praze lze nastoupak i vic, druhdy jsem koloval z Cimic na Petriny, to je skoro 200 vyskovych metru tam, o neco mene zpet. A to uz to kolo musis mit fakt rad (tedy brat to jako sport a konicka, ne zpusob dopravy).
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PEJR: 100m výškovejch, ano. Od řeky na Ořechovku nebo na druhou stranu na Stašnickou je to cca takto. Ale povětšinou se jedná už o delší trasy +-7km třeba. V Praze to asi bude vypada jinak, primárně se bude jezdit podél řeky jako dnes a v navazujících cyklostezkách podél potoků - Vysočany, Nusle, Plzeňská. Samozřejmě také bude atraktivní si to z kopce sjet, ale vyjet za pomoci MHD. Výškový profil nemusí být problém, když se mu cykloinfrastruktura přizpůsobí. Zároveň si myslím,že největší potenciál má v Praze kolo na krátké vzdálenosti do 5km = 15min jízdy.
    PEJR
    PEJR --- ---
    XCHAOS: Kolik lidi v Praze ma garaz? Vytah sice mame, ale s elektrokolem se tam nevejdu.. Moped odhodis na u/na chodniku a nemusis resit, ze ho nekdo rukama zvedne a hodi do dodavky behem 5s.
    Elektro kolo musis mit minimalne poradne prikurtovany k zabradli. A i tak to ho muzou ocesat behem par chvil. Ram kola bez kol u znacky jsem videl xkrat..
    Pariz je velka placka s jednim kopcem. V Praze sotva prejedes z jedny casti do druhy bez toho abys nenastoupal 100 vejskovejch metru.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Jak už jsem psal dřív, všechny tyhle technikálie s infrastrukturou je třeba budovat, ale v první řadě musej začít jezdit lidi a to i současné situaci navzdory, jinak se neposuneme a na stav alá Paříž budeme čekat 10-15let. Stačí jedno blbý volební období (něco jako teď) a zase to sklouzne o pár let zpět.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: tak já si ho nosím do předsíně do 1.patra, ale to je právě to: každý to chtít dělat nebude. (A cargokolem squatuju garáž, ale to taky každý nemůže). Na druhou stranu, spousta lidí parkuje mopedy někde na ulici a asi si bude nutné zvyknout na to, že se to prostě dělá i s elektrokoly... no, ideální jsou prostě stání na kola se stříškou, nemusí to být nic hi-tech, ale střecha pomůže. A pak dobíjení, no ale odnímatelnou baterku si každý odnese domů (a současně tím dělá to kolo méně upgradnutelné). V hrubých rysech to prostě reálné je. Jak dlouho potrvá, než bude z Prahy Paříž, to je samozřejmě otázka...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Zakladni podminka je, kde to elektrokolo bezpecne nechat, nikomu se ho do sklepa tahat chtit nebude, v Londyne jsem videl takove kryte boxy na kola misto parkovacich stani.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAKIHARA: tak v kopcovitým Lyonu jsem taky viděl slušný výkony, ale reálně: ne, mimo placatý centrum se asi po Praze bude jezdit spíš jen na elektrokolech. I ta hustota čtvrtí mimo centrum je nižší.... na druhu stranu, elektrokol se fakt vejde víc, než aut, jde o to, jestli to lidi vezmou za svoje...
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    XCHAOS: Brusel je kopcivitej jak debil a nikdo s tim tam problem nema
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: Praha je kopcovitá. Řešej to elektrokola, ale s těma se dá vcelku jezdit i po ulicích, což o to. Takže problém je počasí. Věřím, že poměrně dost lidí by si užilo elektrokola za dobrého počasí, ale většina lidí prostě dělá to, co dělá většina a nechce se odlišovat. V Pařiži (která je ale placatá) se stal zázrak a došlo k masovému přijetí cyklistiky, takže za exota je spíš ten, kdo na kole nejede. V Praze to potrvá, odhaduju třeba 10 let, ale nakonec výhody převážej: člověk je fakt všude hned a je to i sranda.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    BESH: s detma na chodniku nemam problem. to je pripad, kterej chapu. navic s tema detma nejedes jak zavodnik..
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    BESH: Rozhodne souhlas chtelo by to bydlet ve meste, ktere je pratelstejsi k cyklistum. Drzim palce, abys sebral odvahu!
    BESH
    BESH --- ---
    VYHULENY_UFO: No kdyz jedu se svym osmiletym deckem na kole na cyklokrouzek, tak to taky davame po chodniku. Do tramvaje uz nesmime, auto nemame, na silnici se jet neda. Takze strpim par nechapavych pohledu, vyhnu se par autum, co taky zabloudily na chodnik a v duchu proklinam tohle mesto.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Snowflake se tomu říká.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    SAMOUT: zrovna podél rokytky jsem letos jezdil každej den a problém jsem žádnej neměl. Prostě počítám s tim, že to je trasa, kterou sdílej i chodci, děti a maminy a chovám se podle toho. Úplně to samý očekávám od řidičů na silnici vůči cyklistům.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    SAMOUT: tak to cenim, ze o sobe davas vedet, ja treba jako chodec jsem zoufalej z cyklistu, ktery se musej nasrat na chodnik a proste je neslysis, i kdyz zasadne sluchatka nenosim. to samy elektrokolobezky, to me vzdycky vytoci, kdyz kolem me zezadu projede kolobezkar rychlosti expresu a nevis vubec o nem...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: to máš z toho, že si pleteš městskou cyklostezku se závodním okruhem. Já jezdím na pohodu, a žádný střety s chodcema nemám, kromě občasnýho dementního psa na vodítku na druhý straně cesty než páníček.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    VYHULENY_UFO: Doprava v Praze je vymakana, pokud chces jet do centra. Pokud chces jet z jedny periferie na jinou, tak je naopak velmi nevymakana, zoufale tu chybi okruzni trasa metra. Jinak ad cyklostezky - tam je zase problem v chodcich. Tuhle jsem jel na kole cosi vyridit z Cimic do Hlubocep. Tolik krizovych situaci, co jsem na tech cca. 30 km musel resit, to se hned tak nevidi. I kdyz lidi objizdis s minimalne puldruhametrovym odstupem, a davas o sobe nahlas vedet, tak ti stejne slepka posle kocarek primo pred predni kolo, protoze ma na usich sluchatka, cumi do mobilu, a okolni svet naprosto nevnima. A podobny situace je treba resit nejmin kazdych 500 metru. Tresinkou je pak cesta po neosvetlenym useku od zoo k Zamkum, kde chodce ani nenapadne, ze by meli mit reflexni prvky, nebo aspon svitit mobilem (nerku-li nechodit tri vedle sebe), tam to chce mit fakt hodne kvalitni svetlo. Popravde, kdysi jsem byl, diky spatnymu odboceni v Odolene Vode, nucen v patecni odpoledne prejet na kole tenhle most, na a z kteryho vedou sjezdy a najezdy na D8, a citil jsem se tam mezi kamionama a autama pomalu bezpecneji nez na cyklostezce podel Rokytky plny tupych lumiku. Infrastruktura je krasna vec, ale taky se ji pak jeji necyklisticti uzivatele musi naucit pouzivat.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ONDRAT:
    CHOBOT: Souhlas, možná to píšu moc afektovaně. Já se třeba nikdy neodvážil na magistrálu mezi Vinohradama a Holešovicema, i když to tu cestu zkrátí tak cca na třetinu. Ale všímám si, že se tam čím dál častěji někdo vyskytuje, nejčastěji právě poslíčci, a ty auta tam možná přestanou na 50 jezdit 70.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    GHOSTDOGG: Už to neni tak hrozný, za posledních 5 let se to dost zlepšilo. Před osmi lety do mě najížděl nějakej blb tak obden, dneska tak jednou za sezonu.

    Každopádně spoustu lidí do provozu s kolem nechce prostě proto, že se bojej, a divit se tomu nedá. Ale že to je sebevražda bych už dneska neřekl.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    VYHULENY_UFO: vzpominam, ze jako notoricky cerny pasazer v prazsky mhd, kde byvala pokuta za cernocha 800kc, jsem proste obcas zaplatil. asi tak pred patnacti lety jsem chtel jezdit nacerno ve verejny doprave na kanarech, ale mistnaci mi rekli, at si rozmyslim, jestli chci dat 400e za pokutu. no tak sem si radeji koupil celodenni listek za par ecek
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam