• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak levný to samozřejmě je, ale taky to vypovídá o tom, kdo a s jakým záměrem město a dopravu v něm navrhuje. Pokud tvoje drahá polovička chce, tak jezdit může, nic jí nebrání - není to zas tak nebezpečný jak si namlouváš, ostatně ani v tom Berlíně to není nijak extra bezpečný, ale díky odděleným cyklostezkám máš vždycky nějakou alternativu a hlavně chování řidičů aut je úplně někde jinde. Možná tě to překvapí, ale i tam nebo třeba v Barceloně se jezdí normálně na kole po silnici s autama.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tak treba v tom Berline mas rozumnejsi usporadani ulice, kdy cyklistu zbytecne nevystavujes nebezpecnym situacim :) ne ze stylem Bubenska ci Bucharova jen vylejes kybl barvy na zem (protoze to je levny!). Moje draha polovicka po takovejch opicarnach odmita na kole jezdit, protoze se proste neciti bezpecne... natoz aby tam vyrazila s deckem. Jasne, mezi cyklisty je spousta sebevrahu, kterym to nevadi... ale holt jsou lidi, co by na kole jezdili i radi, ale ne v rezimu, kdy prutah pro cyklisty postavis na vypadovce.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Teď nevím proč do toho motáš tramvaje, když podle tvých slov šlo hlavně o spor mezi koly za sebou a vedle sebe. Ale to je jedno, já myslim, že už debatu nikam nerozvíjíme a můžeme jí ukončit.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    MAKROUSEK: segway zabil minimalne toho svyho vynalezce :D
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Tramvaje jsou mnohem nebezpecnejsi. Segway nikoho nezabila, tramvaj tak jednou mesicne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To jsi také psal, ale první věta tvého příspěvku je "Dve kola (kola a kolobezky) za sebou budeme podporovat" to znamená, že ti vadí podpora cyklodopravy nebo si nějak špatně vykládám tvoje slova? Dále jsi napsal "Lide by si nemeli vybirat dopravu, tak vyrobime zacpy, jen at vsichni jezdi tramvajema. Treba."

    Možná jsem to jenom špatně pochopil, každopádně ty Segwaye jsou docela nebezpečný, proto byly zakázaný.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Pises o necem jinem. Ja psal o zakazu vjezdu segwayi do mesta. A jsem vsema deseti pro stavbu novych cyklostezek.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Jo, to myslíš tam u Ohrady? No tak to je úplně zásadní změna, doslova horor.
    BESH
    BESH --- ---
    BESH: Stali tam sice uz predtim, ale ted stoji mnohem bolestiveji diky urputnemu pocitu, ze za vsechny jejich problemy muze ten sirsi tramvajovy pas.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Na Jana Zelivskeho. Z toho budou mit prazsti ridici trauma jeste nekolik let, protoze nic jineho se zase dlouho nestane.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To jsi toho moc nevysvětlil, ale dobrá, ta situace - ze dvou pruhů uděláme jeden se stala konkrétně kde? Cožpak v Berlíně nemají vyhrazené pruhy pro autobusy snad? Myslím, že kdybys v Berlíně žil nebo tam alespoň často jezdil, tak si jistě v tvém pohledu všimneš jiných fanatismů.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no hlavne nikde nejsou fanatici... a o tom to mozna je :) Aktivne se snazi nektere druhy dopravy zatraktivnit ... ale ne system "Praha", kdy ze dvou pruhu udelame jeden a problem jen posuneme "k sousedum".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Dobře, tak jak by sis teda představoval, že se nebude podporovat cyklodoprava v Praze? Přestane se stavět ten 1/2km stezek za rok? Nebo snad znemožnit cyklistům užívat ve vybraných případech chodník? Nebo snad zrušit již dnes víceméně zrušenou zimní údržbu stezek? Nebo snad cyklopruhy na hlavních tazích, do kterých stejně můžou auta normálně vjet? Co konkrétně bys omezil, když rozpočet je nějakých 137mio za rok 2024, z toho se zaplatí víceméně budování stezek někde v lesoparcích v okrajových částech Prahy, což se tebe ani mě stejně netýká.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Aha, omluva. Tam je hlavni to, ze vedle sebe kola byt nesmi, zatimco za sebou ano. Byrokraticky nesmysl.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A konkrétnější by jsi prosím být nedokázal, skvělý, že k tomu vždy dodáš ten smajlík, ale zatím nevím co konkrétně ceníš v Berlíně oproti Praze - mají tam kapacitnější uliční profily, oddělenou cykloinfrastrukturu, ale také zácpy a mhd na sice srovnatelné, ale mírně horší úrovni, bezbariérovost také není všude. Mají funkční S-bahn, to je skvělé.
    V první řadě, v tebou zmíněných městech mají lidé úplně jiné preference co se týká dopravy, to sis určitě všiml.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: pozitivni priklad je treba Berlin, Barcelona, Pariz nebo Oslo :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak pojďme na to jinak - kritizuješ všechny složky, které plánování dopravy ovlivňují, tak dej nějaký pozitivní příklad, kde to funguje, tak jak by sis představoval.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    LOPIK: nic takoveho si nemyslim... ale na rovinu, planovaci v ROPIDu... planuji od stolu podle mapy, mistni znalosti casto nemaj. A je to videt i na linkovem vedeni... kdy obsas ti "sotousi" vymysli linku stylem, ze na te silnici se maji problem vyhnout dva protijedouci autobusy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Psal jsi o preferenci dvoukolove nemotorove dopravy, tak jsem te chtel jenom ujistit, ze nic takoveho v realu skoro neexistuje.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DANYSEK: Samozřejmě - to je jedna z těch vazeb o který mluvím, máš řidiče, odbory, výpravny, Ropid, dipsečery, plánovače, radnice a další, co mají nějaký požadavky, víc zkušeností, většinou i tvrdý data a do toho procesu nějak vstupujou.
    Myslet si, že to doma jen s mapou umíš naplánovat líp, je nemalá šotoušovina (a nejsi v tom teda sám :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam