• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Vhledem k tomu, ze cely zivot ziju bez auta, povazuju za zbytecne vicemene vsechny jizdy autem. Ale zminim teda, ze vloni jsem jel se synem do nemocnice tagem. Takze za me jizdy s rodinnym prislusnikem do nemocnice je jiste legitimni. Ale ten objem vlastnenych aut proste neodpovida potrebam moderni spolecnosti. Dokonce si myslim, ze potreba pouzivat auto jde ruku v ruce s jeho vlastnictvim. Uz jenom to, ze auto nemuze dlouhodobe jen tak stat, protoze se pak uz nemusi rozjet, to je jeden element. Potom taky to, ze kdyz si cerstvy ridic poridi auto, tak zase musi jezdit, aby se "vyjezdil". No a pak kdyz uz to to auto stoji pred barakem, tak jiste nepojedes na chalupu s rodinou vlakem. To bys musel treba premyslet, jake kramy nebrat. A protoze nejezdis vlakem, tak te treba vubec nezajima, v jakem stavu je nase zeleznice a zadas predevsim investice do silnic a dalnic. Je to zretezeny efekt, ktery vede k tomu, ze momentalne v podstate zijeme na autodromech s ubytovanim, misto toho abychom zili ve mestech.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: To je ten jeden "extrem" me zajima ta hranice mezi tim, co pises ty a tim, kdy muzu v pohode treba do prace dojet mhd a pak zpet, protoze ten den se nikam jinam, nez domov/prace a prace/domov nepresouvam, nemusim nikde nic vyzvdenout, nemusim nikam jinam jet a nepotrebuju ani nakoupit.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jo, vazne by me to zajimalo, kde je ta hranice? Kdyz treba jeden den pojedu do prace autem, i kdyz bych do ni mohl jet mhd, ale cestou z prace to se zastavim v krame na velkej nakup, je to ok, nebo ne? Nebo kdyz pojedu do prace autem, protoze pres den jeste potrebuju pracovne pres pul prahy a mhdckem bych to nestihal, je to ok, nebo ne? Proste by me zajimalo, kde mas tu hranici, kdy je pouzivani auta jeste v pohode a kdyz uz ne.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Vsechny jizdy s pianem a babickou do nemocnice jsou legit.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Vážně?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: A podle jakeho klice se urcuje, jestli nekdo autem jet musi, nebo nemusi?
    GREW
    GREW --- ---
    Nake statistiky nehodovosti v cr za lonsky rok. :)
    Celkove bylo 4326 dopravnich nehod s ucasti cyklisty, z toho 2900 nehod bylo zavineno cyklistou, tedy 67%.
    Celkove bylo 643 dopravnich nehod s ucasti kolobezkare, z toho 507 nehod bylo zavineno kolobezkarem, tedy 78%.
    Celkove bylo zpusobeno 4541 dopravnich nehod pod vlivem alkoholu, z toho 35,1% byli kolobezkari, 28,2% cykliste, 11,9% chodci a 6,6% ridici automobilu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SAMOUT: To je blby, až mi curaci přestanou ohrožovat děti na přechodech pro chodce, tak polevím. Do té doby smůla.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: Kolega se ti jen snazi naznacit, ze uplne kazdej fanatismus je na hovno. I ten tvuj.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Tyvole jestli vážně přirovnáváš omezení aut ve městě k teokratickému řízení, tak už nechápu vůbec nic. Pokud se tady někdo chová jako náboženskej fanatik, je to průměrnej idiot v autě.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: No proste byl to takovej radikal, dokonce dostal moznost svoje radikalni myslenky implementovat, pritahovat srouby, az se lidi nasrali, protoze ne kazdy byl zvedavy na nekonecne ora et labora v sedivem svete asketismu. :-)

    PALEONTOLOG: To ja toho vidim na Praze 6 a v okoli docela dost. Evropska a Patockova jako zarny priklad.

    ONDRAT: Ja patrim k tem vikendovym, castecne proto, ze mam dost home office, castecne proto, ze MHD je pro me na cestu do prace jen o neco malo pomalejsi nez auto. Autem jsem jezdil casteji jen za covidu, ciste z duvodu vyhybani se sdilenym prostorum. Blby je, ze kvuli "opatreni" proti tem, co jezdi vsude a furt potom ja to mam komplikovany o tom vikendu, takze co s tim... Ale reseni v rukavu nemam, jen vidim, jak je autodoprava v Praze cim dal vic nahovno, a to ne kvuli zacpam, ale kvuli velkym zacpam v naschval zaskrcenych silnicich.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    BESH: Jsem ubit tvou neskonalou moudrosti v teto sofistikovane zcela vazne minene debate, vzdavam se!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: no, to je presne cinnost, kterou Arne Springorum nezvlada... nebo tys snad videl z jeho pera nejakou studii, ktera by by nejakou tu koncepci predstavovala? :-) Ja cetl jen par vykriku, multifaktorialni zhodnoceni jsem nikde nevidel.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: multifaktorialni posuzovani snad nebude vyzvou pro cesko tretiho tisicileti. to bychom skutecne objevovali cargo-kolo
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ano, ono neni problem i s tou padesatkou, i na mistech s vysokou frekvenci chodcu, jak nam priklad z te Bologne nazorne demonstruje tim, ze komunikace s povolenou padesatkou je pred vylezem z nadrazni budovy. Takze tohle nebude ta prava metrika, na ktery by se stavela nejaka seriozni koncepce.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Amatér.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: A pritom ani nebyl z Bologni.
    BESH
    BESH --- ---
    GHOSTDOGG: No s tim argumentem jsi prisel ty na zaklade sve anekdoticke zkusenosti a klasickeho kulturniho stereotypu. Podeprit argument daty by jsi tim padem asi spis mel ty. Do te doby je pro me italsky ridic stejne hovado jako jakykoliv jiny ridic.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Kdyz to mas tezky. V Praze jsou vicemene dva typy obyvatel - ti co autem jezdi denne a ti co jezdi autem max o vikendu. To proste nejde dohromady - jedna skupina rika, ze auta zhorsujou zivotni prostredi, je jich zbytecne moc a zabiraj spoustu mista a druha rika, ze bez auta nejde zit, preferuji dopravu bez omezeni a odvolavaji se na nedobudovanou infrastrukturu, ruzna omezeni a nedokonalosti plynouci z charakteru mesta a rozhodnuti (nejen politickych) a ted to dej nejak dohromady. Ja teda aleapon cenim, ze je shoda napriklad s Danyskem na tom, ze moderni periferie jsou zanedbane stejne jako rozvoj kolejove dopravy.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    FRK_R23: to taky ale zalezi na tom, jestli jede autem nebo ma kargokolo, v aute by se pres vsechny ty zidllicky a rozjiveny hipizaky taky nemusel dostat az do ciloveho prostoru a musel by treba zaparkovat o 12m dal za rohem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam