• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Presne tak.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MAKROUSEK: nejsem si jistej, jestli jsou v okolí amsteru lomy jako je třeba zbraslav, nebo skládky jako je ta ďáblická. taky předpokládám, že bude v amsteru foukat od moře.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    BESH: všichni tam teď vymřou a Paříž dopadne jak Běchovice. Ani hospoda se tam neuživí.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: jako obvykle, ale kulový. Tlakový čištění ulic od prachu se tu dělá dekády, akorát poslední dva roky na to radnice vyčleněnily míň peněz. Stěžovat si na ro můžeš tam.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vím, ale ty to určitě rád s ohledem na tvůj vysvětlovací apetit jistě popíšeš sám, prosím.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: pokud neprime emise PM10 3x - 7x prevysuji prime emise, pak je na miste vyresit v prvni rade ty neprime emise. Coz se nedeje. Svycari (Heldstab, J., Haan, P.) v roce 1999 zmerili, ze neprime emise z aut tvori 84% vsech emisi prachu generovanych dopravou. Problem je znamy, popsany... v Praze dlouha leta nereseny :-) Nevis proc?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jistě, to je jasné, ale tady řešíme prašnost v Praze, nikoliv Amsterdamu, kde ani jeden z nás nežije.
    BESH
    BESH --- ---
    Nemeli bychom do Parize vyslat nejakou zachranou misi?

    Paříž promění dalších 500 ulic na pěší zóny, zmizí parkovací místa pro deset tisíc aut - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/pariz-promeni-dalsich-500-ulic-na-pesi-zony-zmizi-parkovaci-mista-pro-deset-tisic-aut-240411/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Prasnost je hlavne dusledkem okoli. Praha (156 destivych dni za rok) bude vzdy prasnejsi, nez Amsterdam, na ktery prsi 217 dni v roce a mnohem min prasna, nez Kahira s 16 dny. Nejaka doprava nebo lidi budou mit minimalni vliv.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jenom mi trochu přijde, že tady mlátíš prázdnou slámu, protože ať budeš problematiku dělit jakkoliv nebo rošiřovat záběr diskuze, vypovídávat se ze šířeji pojatého tématu, tak tím moji základní tezi, že "doprava na silnicích je výrazným zdrojem prašnosti ve městě" nic nezměníš.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Já se tomu nevyhýbám, naopak, pro začátek pouze shrnu základní tezi - tedy že ze silniční dopravy vzniká prašnost, ostatní je předmětem diskuze a hájení toho faktu, jak už přirozeně v diskuzích bývá.

    Samozřejmě s častějším čištěním ulic, stejně jak jako na zvýšení požadavku na snížení prašnosti staveb a dopravy z nich se zcela jistě shodneme.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: ono se to blbe vyjadruje "per capita", kdyz zalezi na mnoha faktorech... u te sekundarni prasnosti treba i u toho, jak moc je dane misto "uklizeny". Takovy tramvajovy zlabek se uklizi dost blbe a vubec tramvajove teleso se uklizi sloziteji, soucasne ti tramvaje rady pouzivaji piskovani ke zlepseni sve adheze pri brzdeni... ostatne je to videt v mistech, kde ti po "panelech" projede treba sanitka, jaky to zvedne oblak prachu...
    Zdrojem sekundarni prasnosti je treba i staveniste... a stavebni ruch po Praze je pomerne cily - a to i v centru, zeano. Ze ty nakladaky jezdej ze staveb zahnojeny... who cares :D
    ONDRAT: problem tech tvych uvah vidim ve snaze "zjednodusovat"... rikas prach, ale proc se vyhybas rozlisovat primarni a sekundarni zdroje? Ono se to musi odlisovat. Emitenti prachu jsou jedna vec (a nikterak nepopiram jejich existenci), to jak prach ve vzduchu cirkuluje v dusledku sekundarniho zvireni vec druha. Zdroje primarnicho prachu omezi treba i nizkoemisni zony... mame je? No, nemame... S tou druhou veci muzes neco precijen delat - treba casteji cistit ulice, to ty dopady take snizi. Blokovy cisteni 2x do roka fakt nestaci, interval by mel byt odstup tak 4-6 tydnu. Pomaha take kropeni komunikaci, kdyz je dlouho sucho. A to "reseni" nemam ze sve hlavy, tim "autorem" tady je RNDr. Jan Pretel z CHMU. Z praxe vime, ze nic takoveho se ale nerealizuje... ze by cilem bylo schvalne delat to prostredi pro zivot horsi?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Coz je informace sama o sobě uplne o nicem, pokud to nebereš “per capita”
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: To je jasný, ne? Takovej chodec zvíří prachu jako tři SUV!
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Nejvic namorni doprava!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Dobrá tedy, podle tebe je tedy stejným dílem za prašnost na vině každý druh dopravy ve městě, na silnici i mimo ní?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: (jednou z příčin)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: k tvorbe sekundarni prasnosti dochazi i za chuze a nebo jizde na kole, nebo treba i pri jizde tramvaje.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Klidně si můžeme položit základní jednoduchou otázku - je příčinou zvýšené prašnosti ve městě provoz na silnicích? Ano nebo ne?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Doslova píšu "provoz na silnicích" nikoliv provoz aut. Dále píšu o autech především co se týká dopravy v klidu, tam logicky k tvorbě prašnosti nedochází.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: kdyz pises jen o autech, aniz bys sam aktivne oznacil i dalsi zdroje negativ, pak neprekvapive musis ocekavat podobny zaver.
    Mimochodem, sekundarni prasnost - ktera vznika virenim jiz usazeneho prachu snizit jde. Sekundarni prasnost je sama o sobe 3-7x vetsi zdroj, nez prime emise.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam