• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale doprava je o verejnych penezich... zde se bavime o vydaji, ktery ma zatahnout verejna kasa a vysledkem ma byt zhodnoceni privatniho majetku, coz ty sam nepopiras. Pritom ti, kteri to "lepsi" uzemi ziskaji se na nakladech moc podilet nebudou. Spravne reseni by bylo adekvatne navysit majetkovou dan v miste a ko-financovat zahrabani (nakladnejsi reseni) i z penez, ktere mistni majitele nemovitosti za ten zvyseny luxus zaplati.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, pouzivam odborny termin, ktery ma svuj obsah, o verejnych prnezich se bavis ty, zase jsi posunul souvislost zcela jinam, takto neni mozne diskutovat, resp. jak jsem pochopil tobe diskuze slouzi k odprezentovani tvych postoju, to je v poradku, ale na to me nepotrebujes.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: aha, takze jen opakujes prazdny buzzword. A ve skutecnosti se bavime o tom, ze z verejnych penez zhodnocujes soukrome majetky. Privatizace zisku, socializace nakladu...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nevim co je nesrozumitelneho na odpovedi - potencial v uzemi a navazujici investice.
    Porad neco chces a pozadujes, sam toho ale moc neprinasis.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: zatim jsem od tebe neslysel to zasadni... proc je potreba utratit desitky miliard za zahloubeni trati v miste, kde je 150 let na povrchu... a proc zrovna tam a jinde uz ne :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, mne nedochazeji argumenty, mam pocit, ze jsem se vyjadril dostatecne, to, ze ty to neakceptujes, neni muj problem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: muzes uvest veci na pravou miru, ale ja uz ted vim ze ty nechces :) Delas to pokazde, kdyz ti dojdou argumenty.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Mam pocit, ze se uplne mijime, reagujes na jine veci nez pisu, vykladas si mylne moje slova a prikladas jim dle sveho uvazeni ruzne vyznamy, jak se ti to hodi, obavam se, ze se nase dizkuze zcela vyverpala.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: rozumim, takze ty sam nevis jak bys to obhajil zvysene vydaje - i kdyz chces hovorit o spravnem vyuziti penez. Ja netvrdim, zes to rozhodnuti prijal ty, psal jsem snad nekde neco takoveho? Ja jen konstatuji, jake okolnosti k tomu vedly a ty zajmy fakt nejsou dopravniho razu (jakoze by to treba vedlo k vyraznejsimu zrychleni). Zajmy vilkaru nejsou smyslene, jak tvrdis... nejnoveji to zkousi z nejake asi 20 let stare novostavby. To, ze povrchovou dlouhodobe bojkotuje Praha 6 je zdokumentovane vic nez dost, to neni zadny muj vymysl jak mi tu podsouvas. Aneb chces komentovat neuteseny stav dopravy v Praze a pritom nechces vnimat priciny, ktere k tomu neutesenemu stavu vedou...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Proc bych mel? Ja jsem to rozhodnuti neprijal a kvuli tobe to komentovat nehodlam nebot spustis dalsi shitstorm, ale alespon mirne napovim, ze se jedna o potencial v uzemi a navazujici investice.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: nejak jsi opomel publiku vysvetlit, proc je tak nutne utratit desitky miliard za to, ze se zahrabou pod zem koleje, ktere tam vedou pres 150 let.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Na takovy smysleny komentar nema zadny smysl reagovat, nemas pravdu v nicem a potvrzujes, ze jsi uplne mimo, verim, ze si dale vystacis sam.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ja ti nerikam, co mas delat... ja pouze konstatuji, ze ty nemas ani jednotne metriky, na zaklade kterych bys posuzoval ekvivalentni situace a krecovite vymyslis pseudo-duvody, kterak by sis nekdy obhajil nesmyslne velkou investici, kterou jde zrealiozovat i levneji. A dokonce u toho ignorujes zkusenosti ze zahranici... no vitejte v Cesku... v zemi, ktera musi kdeco proste vymyslet jinak, s "odborniky", co radi vynalezaji kolo... :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nemusis mi radit co mam nebo nemam delat a co si mam nebo nemam myslet, dekuji. Prosim take abys respektoval moje nazory a nevykladal si je kreativne po svem.

    Pro tvoji informaci a ten diskuzni chaos, co tady tvoris - kazde reseni je individualni a je mozne, ze vyhodne bude cast trati vest na povrchu cast pod povrchem, nejsem dopravni inzenyr (ani ty ne). Neni mozne tvrdit - aha ty chces zahloubit drahu na Kladno ale U Krize chces na povrchu - hanba, jsi uplne mimo. Pokracuje tedy dle sveho uvazeni v tvem prirozenem monologu, treba po case nekdo zareaguje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: primestsky vlaky v Berline take mas na povrchu a zadny problem s tim neni. Naopak...

    Naopak, je to snadnejsi na provoz, snaze se zrizuji dalsi zastavky... sam si tu brecel, ze neni Karlin nebo U Krize... ale ze zahrabanim trati Praha-Kladno ekvivalentni moznosti znemoznis na Praze 6 - ackoliv se fakticky bavime zhruba o podobnycm mezistanicnich vzdalenostech ti najednou uz nevadi. Ekvivalentem tech zminovanych zastavek, jejichz absenci by byla primestska zastavka nekde u Starodejvicke. Ono vubec "vyuzit" prilezitost a kdyz uz se tam neco resi, tak tu sit zastavek vhodne zahustit by smysl davalo. S tunelama to ale bude stat majlat penez... coz ve vysledku bude znamenat, ze se neudela nic. A ano, stavajici "tunelovy" mezistanicni usek kolem Dejvic je v porovnani s jinymi misty ponekud dlouhy...

    Pokud chces obhajovat existenci zastavek Karlin ci U Krize, mel bys i na primestskou dopravu stanovit ekvivalentni metriky, napr. ekvivalentni vzdalenosti mezi zastavkami a vubec mit podobna kriteria na celou primestskou dopravu. A nikoliv si opet jen vyzobnout rozinku systemem, ze v nekterych ctvrtich mesta zijou nejaci "nadlide", kteri maji mit oproji lidem zijicim jinde nejake vyhody, ktere jinde nemaji.

    I v mnohem bohatsim Berline naopak zahloubili dopravu dalkovou... protoze to z pohledu spravneho vyuziti penez dava vetsi smysl.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nefnukam, ze je penez malo, jenom nejsou spravne vyuzity. Ja jsem zastance toho, aby primestsky vlaky jely pod zemi. Takze to reseni kvituju, pokud chces rozsirit diskuzi o horizont casovy - muzeme, ale i tady se budeme jaksi rozchazet, pro me lepsi pod zemi a pozdeji nez na zemi a mozna o chvili driv. Tedy to pro me realny prinos ma, pro tebe treba ne, nevim, neshodneme se, to je prirozene.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a tu kolejovou dopravu jsme uz davno mohli mit... v dostatecne kapacite a i za podstatne mensi penize.... v prostredi, kde ty sam fnukas jak je penez "pry malo" ale pro tebe najednou neni problem, ze se utrati nasobky potrebnych penez, aniz by to melo dopravne nejaky realny prinos.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, pro dopravu v klidu je kolejova primeska doprava klicova, jeji posileni muze znamenat nizsi potrebu parkovani ve meste.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jakoze ubytek aut potrebujicich od Kladna zaparkovat v Praze vliv na dopravu v klidu nema? :-) A ty auta, co sem dojizdi teda parkuji kde?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: V tomto s tebou skutecne zasadne nesouhlasim. Vnimam verejny a soukromy zajem v jinych spuvislostech. Stejne tak nevidim rozdil ve vlivu na dopravu v klidu pokud draha na Kladno bude pod zemi nebo nad zemi. Cimz nerikam, ze tvuj point o zdrazovani s ohledem na zajmy jednotlivcu (byt opet nemas zcela pravdu) neni validni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: potreby jsou popsane desitky let...
    Ty ovsem argumentujes ve stylu, kdy parkujici auta v ulici jsou o uspokojeni potreb par jednotlivcu. K tomu jde celkem opravnene namitat, ze "nestavba" trati z Prahy do Kladna ve stavajici stope - tedy po povrchu je zrovnatak dusledek uspokojeni potreb nekolika malo jednotlivcu. A k uspokojeni tuzeb tech par jednotlivcu se vynalozi desitky miliard korun. Tunelova varianta je vzdy drazsi reseni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam