• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nic ti necpu. Já mám totiž čím dál tím větší pocit, že vůbec nechápeš co vlastně píšu, pokud něčemu nerozumíš - doptej se prosím, jinak tady diskuzi jen plevelíme.

    Já bych ocenil více cyklostojanů a skutečně jsem se po původu toho problému v Praze pídil. Tak věz, že problém není v IPRu (ty by dávaly stojany klidně všude), ani v místní samosprávě, ale jako ostatně v mnoha problémech, se to zasekne na nevýkonu TSK nebo na nesouhlasném stanovisku PČR. No a v neposlední řadě se ozývá jistá část společnosti s argumentem - proč stavět cokoliv pro kola, když tady nikdo nejezdí (případně nechť si realizuje svoji volnočasovou aktivitu jinde) a Praha je navíc tak "jiná", že se zde údajně jezdit na kole vůbec nedá.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no mi tu cpes nejakou vysnenou dopravu... ale porad se tocime kolem toho, ze spousta veci v Praze "nejde", ale jinde to problem neni. U tech kol treba i takove malickosti, jako stojany, kam si kolo zamknes... kolem nadrazich jich na zapad od nas najdes, u nas mas jaksi smulu. A nejen kolem nadrazi. Moc s nima nepocitaj ani rekonstrukce, aneb u Zahradaku si... trhni nohou :D Nabizi se otazka, kde soudruzi z IPR udelali chybu... odpovis?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Bohužel, míjíme se, jako už poněkolikáté. Ale jak už jsem zmínil, mnoho tvých příspěvků je validních a tento je jedním z nich.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ve vsech mestech se jezdi auty, dokonce tam mas hromady parkovist a nevymysli tisice duvodu, proc je nestavet jako v Praze... a to i bezprostredne v centru. Rec ale byla o "vysnene" MHD. Rozhodne to tam funguje lip nez v Praze. Ze by z Uval nebo treba Rican jel vlak co par minut? V Cesku nemyslitelne, kolem Zurichu realita ;-) O poctu tras metra oproti i te Barcelone si muzem nechat jen zdat... maji metro mj. i na to letiste a k tomu i vlak (ten tam byl driv) - v Praze opet mame ledatak hovno :-) Na vize pro rok 2025 se muzem leda tak chodit koukat do muzea...

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Panebože. Takže mi chceš říct, že v tebou jmenovaných městech se nejezdí autem?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no tak fajn, Barcelona, Pariz, Oslo... nebo treba Zurych... vsude tam se ti mongolove z Prahy maji fakt co ucit :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Vážně? Nemůžeme zůstat prosím u měst Evropských.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: ...viz Tokio.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To mi nemusíš vypisovat, já to vím, když na kole jezdím, proto tedy píšu, že tam vidím potenciál.

    Nevím, myslím, že se v mnoha věcech mýlíš. Představa, že existuje nějaká vysněná MHD, která bude fungovat přesně podle tvých představ a zároveň to bude tak skvělé, že lidi dobrovolně přesedlají z aut na mhd, je prostě úsměvná, protože to se nikdy nestane.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: kolo v MHD - to jsou jen S-linky (nektere stale barierove, mj. treba retro-vozy KZC co v nakladech stoji nejvic korun za ujety kilometr), metro... a pak nektery vybrany tramvaje. S autobusy "nasrat" - i kdyby jel prazdnej, s kolem mas smulu. Tramvaje maji dost omezeny dosah, protoze ti tzv. inteligenti (prelozeno: dementi) z IPR jsou toho nazoru, ze do okrajovych casti jich netreba. Kdyby nasi dedkove byli stejni kokoti jako ta luza, co tam sedi dneska, tak nemas ani tramvaj do Strasnic. Ze vy porad soudruzi zijete v hranicich Prahy z roku 1922?

    ONDRAT: ne, MHD v poradku neni - zakrnela na sto let stare koncepci a zbytek se nejak bastli systemem "nejak to pritahnout k nejblizsimu metru". A je to duvod, proc ti tolik lidi ve finale radsi jede tim autem - i po te Praze. A viz vyse - ti kavarensti povaleci z IPR si radsi udelaji kybl studii, proc neco nedelat, nez aby se zabyvali skutecnym rozvojem infrastruktury MHD. Ti blbeckove asi cekaji, az se nektere plochy zastavi, aby se pak mohlo rict, ze "uz to nejde".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: A to je to, kde vidim ten potencial - kratke cesty na kole v uzsim centru v kombinaci s MHD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CHOBOT: No Chobote, to se shodneme, ale Danysek ti prijde vysvetlit, ze to z nejakyho duvodu nejde.
    DIVA
    DIVA --- ---
    CHOBOT: presne. I v aute prece koukam jak se chovaji auta okolo me a nenecham je ohrozit me i kdyz mam na to zakonny narok .) vzdycky musim pocitat s chybama ostatnich, ani v aute nemuzu jet hlava nehlava
    DIVA
    DIVA --- ---
    Prumyslova ma chodniky podle me primo koncipovane pro cyklisty. Neni to tak? Vzdyt jsou siroke jako peticiferne statni silnice.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: ten duvod je prave kdyz treba uviznu na palmovce ,) po ceste z karlina na liben a spolu se mnou tam stoji zabetonovana strudla tramvaji, ktere by me jinak ohromne svezly. 2x tydne jedu vecer karlin vinohrady, ani ne 3 km a jedu to pul hodiny. Kdyz neni cestou naky pruser ktery to trochu vice priucpe, ptz jedu na presny cas. Kolo bude sice zader z toho karlinskeho doliku, plus taky v zadnem pripade nehodlam vyuzivat privilegia jizdy jednosmerkama v protismeru (ktery vul!) ale i tak mam aspon jistotu, ze dojedu v odhadnutelnem case.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    ONDRAT: vaší diskuzi už moc nečtu, jen tak skenuju, a vim že to je příklad, ale nedá mi to: zrovna trasu kbely - vinohrady jsem jezdil skoro dva roky denně tam a zpátky a je to úplně v pohodě, a dokonce rychlejší než autem, protože v autě na téhle trase věčně trčíš v nehorázných zácpách, ať už jedeš kudykoliv. MHD je to cesta s minimálně dvěma přestupama, což taky neni nic moc.

    Pro méně zdatné, nebo když se člověk nechce moc nadřít, to cestou do kbel vezme do kopce z holešovic do kobylis metrem, případně pro ulehčení klidně až do letňan.

    A jen podotknu, že dneska už mi jízda na kole v praze přijde v pohodě. Je to otázka cviku a předvídání chování i ostatních, což ale dělá i dobrej řidič auta. Moje žena se v pražskym provozu dřív bála hrozně, ale nakonec už jezdí taky úplně v pohodě. A většina tras v širšim centru už je stejně spíš o tom, jak se co nejlíp dostat k řece na páteřní cyklostezku a pak z ní na místo určení.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Poslys Danysku, kazdej zije nekde a nasledne se podle toho pohybuje po meste, celkove dobrej prispevek, ale tech lidi co zijou v sirsim centru a maji tedy potencial jezdit na kole je ta cast o ktere je treba se bavit, v Kralovicich, Zmrzliku, v Petrovicich nebo Kbelich je jizda do centra nad moznosti vetsiny populace.

    Ja jsem ti duvody, proc lidi nejezdi napsal, tobe se nezdaji nebo jaky s nimi mas problem? Ja jinak souhlasim s tim jak to popisujes, sice s vyhradami ale je to tak.

    MHD samozrejme je v Praze zcela v poradku a verim ze vetsina lidi je a pomerem cena/vykon maximalne v pohode. Proc by tedy meli vubec i premyslet o kole? Neni duvod.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ty jsi dost ovlivnen zivotem u Palmovky... nechces si zkusit zivot treba v Kralovicich nebo na Zmrzliku? Neboj, furt je to Praha 😁 Ale mozna bys ty problemy s mobilitou vnimal trosku jinak...

    Kol v metru vidim porad vic nez na ty magistrale. Je to konkretni relace, konkretni smer - to, ze to nekdo objede jinudy je v teto polemice podruzne (protoze to je nedohledatelne/nemeritelne, narozdil od kol v Ccku pod magistralou vs. kola na povrchu stejnym smerem).

    Polemika sve opodstatneni ma - pokud lidi na kole jezdit nechteji, je asi na miste hledat duvody. Zrovna obleceni je pri dnesnich moznostech ten posledni problem, funkcniho pradla mam sam plnou skrin...

    A pokud se bavime o tom, ze lidi radsi jedou autem - levne MHD navzdory - pak asi je k zamysleni, jestli ta "zahledenost" do jeji dokonalosti dle turistickych pruvodcu skutecne reflektuje potreby lokalniho obyvatelstva...a opet, nebavime se o cestach z Palmovky.... problem prazske MHD je to, ze zijeme ve sto let starem schematu a nejak se u toho zapomelo, ze i jen ta Praha se dost rozrostla... o zaberu na celou sirsi aglomeraci nemluve. Plus dnesni doba vedek centralizaci... tu praci mas v te metropoli, ale pracovni mista po okoli spise zanikaji. Ale v te metropoli se bavime o office spacech po periferii... a jsme zas u toho, ze MHD tohle diky absentujicim rychlym tangentam proste nedava.

    A ano, je to o penezich... ale demence "planovacu" s fokusem na smer centrum mj. zpusobila to, ze Dcko se ohnulo k Namesti Republiky... namisto toho, aby vedlo k Zizkovu, jak bylo puvodne zamysleno... a kde se ted taky dost stavi...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Já neříkám,že to je skvělý. To nevím, kde si vyčetl.
    Lidi to nedělají, protože to dělat nepotřebují, MHD je levná a dostupná, kolo se v Praze jeví smysluplně pouze na krátké vzdálenosti podél řeky nebo v údolích. Lidi neakceptují zhoršení pohodlí jenom proto, aby jezdili bezemisně, trochu se hýbali nebo prostě jen měli radost z jízdy. Těch kol v metru vidíš pár, ale jak píšu, kdybys jezdil každý den, tak si ty souvislosti vyložíš hned. Jízda na kole musí mít pro lidi nějaký důvod, opodstatnění, to zde chybí a víceméně častá je ta argumentace, jakou používáš ty, někdo jiný se odkazuje na nedostečnou fyzickou kondici, další na něco jiného (třeba oblečení). Jednoduše řečeno, lidem s v Praze jezdit na denodenní bázi a rutině nechce.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tak zkusenost prenositelna je... akorat holt i ve svy bubline mam par lidi, co nekdo nekdy z toho kola sestrelil... prostou nepozornosti ridice gumokolu.

    Ostatne viz ten priklad z metrem... proc teda lidi radsi nalozi bicykl do vlaku, nez aby s nim jeli po te magistrale, kdyz je to teda podle tebe tak skvely? Ono tohle cheatovani je pomerne bezny... kol v primestskejch vlacich potkas taky hromadu - akorat je to blby zpusob ve spicce, kdy to jezdi ponekud preplneny... a clovek pak spis (ostatnim) na tom predstavku prekazi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam