• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: mno smichat asanaci a tramvaj na staromaku je taky umeni... Parizska se stavela, abysme se mohli srovnavat s Vidni, nejaky soutousovsky sny o tramvaji na letnou se do toho pripletly hodne vzadu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Danysku, to nebylo zadne zpochybneni, na otazku “jsi si jisty” staci odpovedet “ano jsem, tady to je” Nevim v cem mas zase problem. Studium a architektonicka praxe skutecne neobsahuje dopravni archeologii.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no nechapu, proc kdyz neco nevis, tak mas potrebu tvrzeni zpochybnit. Diskuze zapocla tim, ze i mj. kvuli tramvajim doslo k demolicim a to je proste neoddiskutovatelny fakt. Jen to je uz hodne davno a lidi maj misty zda se pocit, ze udalosti pred 100+ roky se nejak "nepocitaji". Kdyz budu echt puntickar, tak demolici menici tvar mesta bylo i bourani hradeb - kde nasledne i ty tramvaje take jezdily - viz krom jineho cele Prikopy.
    RUTHER
    RUTHER --- ---
    ADAMIRA: Hlavní tah Prahou tam udělejte!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak to bys nebyl ty, aby sis zase nesmocil vid?

    Nikdy jsem se o to nezajimal a nemam problem priznat, ze neco nevim. Takze ano, nevedel jsem to, problem?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RUTHER: no tak zase ta tramvaj tam byla dávno před normalizací a v 80 roce jí zrušili, tohle se fakt na normalizaci házet nedá :)

    jsem tak kouknul na wiki a čtu:

    "Vzhledem k rostoucí velikosti města i dopravy vůbec začalo být Václavské náměstí tramvajemi brzy přeplněno. Dopravní podnik se snažil situaci řešit přestavbou křižovatky na Můstku tak, že vznikla ze směru od náměstí Republiky třetí kolej. Situace se však nelepšila a na trati docházelo čas od času k „infarktovým“ stavům. Nepomohla tomu ani výstavba podchodů, během níž musela být trať vedena po provizorních přeložkách."

    Tak díky bohu že město se od té doby zmenšilo, doprava celkově ustala a situace popsaná výše se už nemůže stát :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ktera ulice navazuje na Cechuv most... to byste snad dat mohli :D

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: to fakt nevis, ze jezdily tramvaje i na Staromak, architekte? :-)

    RUTHER
    RUTHER --- ---
    ADAMIRA: Je to takový návrat do normalizačních let.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Parizska, Dlouha, Kaprova? nevedel jsem, zdroj prosim?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: muzes travit cele hodiny badanim treba na https://www.prazsketramvaje.cz/ :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: otazka znela,, jestli se kvuli tramvajim nekdy neco zbouralo a odpoved je - ano. Rozhodne ne jen Revolucni - ono nezapominej, ze spousta tech tramvaji v centru se nasledne vytrhala v momente, kdy se otevrelo metro. Namatkou treba Parizska, Dlouha trida, Kaprova... tam vsude jezdily tramvaje... a tam vsude se neco predtim zbouralo.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: src?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jsi si jisty? Asanace se dotyka vlastne jen Revolucni tridy, kdyz beres v potaz tramvaje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: ale ano, asanace v centru na prelomu 19/20. stoleti se delala mimo jine take proto, aby tam slo postavit tramvajovou trat - resp. to byl jeden z cilu onoho bourani (nerikam ze jediny).
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Jinak thougs and prayers všem zdravej lidem z tohodle auditka který maj teď problém dostat se z vinohrad na václavák a potřebujou tramvaj - myslím na Vás :/


    MAKROUSEK: já mám takovej pocit že tady jde spíš o takovou smug potřebu myslet si něco jinýho než ostatní, za celej svůj život co žiju v praze jsem neslyšel že by si někdo stěžoval na absenci tramvaje na VN, jediný co se ke mě kdy dostávalo bylo vzpomínky pamětníků na tramvaj na václaváku (starý lidi co by teoreticky fakt mohli potřebovat nějaký spojení vinohrady - vaclavak) a všem to přijde jako totální blbost a tramvaje tam podle nich nepatří.

    Ale je mi jasný že se sešla nějaká banda architektů, naprděli si do skleniček a díky gigantnímu grantu vymsleli něco o tom že je tramvaj "městotvorná" (fuck me :))) ).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ADAMIRA: Musis se na to divat pozitivne - stavari si vydelaji, politici taky.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: mno tak to bude fakt rozdíl :)

    Já žiju v Praze celej život, většinu v centru a at se na to dívám jak chci, ta tramvaj na václaváku mi přijde jako olbřímí kravina.

    Tak jsem fakt zvědavej na finální výsledek, podle mě to do 10 let pujde zase pryč.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Jako je to docela kripple fight, ale zminovali se tu tramvaje, ne? Kolik baraku se boura kvuli tramvajim?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: a kolik domu se muselo zbourat v souvislosti s vystavbou metra? :-) Prikopy, Mustek, Andel, kolem hlavaku... schytala to mj. i budova narodniho muzea (tam se to "jen" tak trosku propadalo). A kolik baraku "zmizelo" jen tak radsi nezminovat...

    Tenhle tvuj argument je falesny - mesta vzdycky byla zivym organismem a bourani starych budov proto, aby uvolnily misto necemu jinemu je naprosto bezna soucast zivotniho cyklu. A ten duvod sam o sobe je podruzny. Pulka centra Prahy je jina nez pred 150 roky. Argumenty stylem "tak a ted to zakonzervujeme" jsou zrovnatak blbost. Je to nikdy nekoncici proces.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: A kolik tech domu bylo kvuli magistrale zboreno? Ja nasel celkem 4. Pro srovnani kvuli Parizske ulici zborili bajvocko 100 domu.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: Jeste to centrum muzeme zbourat a postavit skrz centrum dalnici pro prujezd desitek tisic aut denne…. oh wait…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam