• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    JANDOS: Fér by bylo říct, že "podobný" videjko lze natočit v mnoha evropských metropolích, ale ty auta na Malý Straně a pod Karlovým mostem asi už dnes vysvětlíš málokomu.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAEQ: v Letnanech je i leteckej vyzkumak, Avia... ale kdeze ty slavne casy jsou no :)
    MAEQ
    MAEQ --- ---
    DANYSEK: Prosek měl být v úplně původních vizích minutý záměrně, celý Prosek je totiž stavěný pro návoz do Kolbenky a lidi jsou zvyklí jezdit na B, díky autobusům na Vysočanskou a Palmovku. S postupným vývojem a koncem fabrik jsem někde viděl plány na trasování tak, že z Ládví by C vedlo Prosekem kolmo na současnou trasu s jedinou stanicí uprostřed (někde v oblasti současných zastávek Sídliště Prosek) a končilo někde u Tesca, to by byl IMHO nejlepší deal -> v docházkové vzdálenosti ze sídliště, obchoďák, autobusák hned u D8 a prostor na obrovské P+R, které by výškou nebylo omezeno letištěm Letňany, plus potenciál dalšího rozvoje směr Čakovice, Kbely a dál.. Akorát se vždycky naseru, když se podívám na mapu, jak to dopadlo :-/

    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: A to souvisí s inzerátem níže jak?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: thats the point. Spousta lidí veze svý dítě radši tři bloky autem do školy, protože se bojí, že je cestou srazí někdo autem (vezoucí svý dítě do školy)....dmnc
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: Mě by fakt zajímalo jak k tomu došel, protože i jako člověku kterej s tím, že auta vyháněj lidi z města souhlasí, mi to přijde jako tak trošku výkřik/bait.

    A jen tak mimochodem, značná část problému s autama v Praze je způsobena právě tím, že dost lidí svý děti miluje tak moc, že je odmítá svym SUV vysadit dál než 67 cm od vstupu do školy.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: to je těžký, kterou razí v nějakejch
    obměnách celkem často, ostatně je přesně za to placenej...

    archiweb.cz - Architekt Gehl: Města mají být pro lidi, ne pro auta
    https://www.archiweb.cz/n/domaci/architekt-gehl-mesta-maji-byt-pro-lidi-ne-pro-auta
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: krásný

    Kde v tom článku najdu něco k těm dětem?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: Gehl je urbanista, co dělal projekt na humanizaci magistrály

    Jak by mohla v roce 2050 vypadat pražská magistrála? Tady jsou návrhy světoznámého urbanisty | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/jak-mohla-v-roce-2050-vypadat-prazska-magistrala-tady-jsou-navrhy-svetoznameho_1706280832_pj
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ALESH: to vypadá na hodně brisktní dedukci, tipuju že někdo chtěl narvat kočárek s dítetem do Alzaboxu, ten se tam nevešel a poroto nenávidíme děti :D
    BESH
    BESH --- ---
    Tohle je taková beznaděj. Místo abychom tu provoz hodili nějak do normálu, aby jím třeba projela sanitka, tak vybavíme policii motorkama, který kdyžtak projedou i po chodníku (pokud nebude taky ucpaný auty).

    Do pražských ulic míří policejní motorky, důvodem je dopravní situace v centru města - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/do-prazskych-ulic-miri-policejni-motorky-duvodem-je-dopravni-situace-v-centru-mesta-248697/
    ALESH
    ALESH --- ---
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: mohli by tam jezdit vlozene spoje z z Ccka od Holesovic... na Olbrachtovu... a pak se vratit zpet na Pankrac :D Jen ten navrat by byl trosku slozitejsi. Nebrat vazne, samozrejme je to picovina. Technicky jedina spojka tras, co by mela tenhle "linkovy" potencial je C-A - od Kacerova na Skalku ... tam jsou dve koleje, akorat jsou zas jiny duvody, proc to nejde. C-B je jednokolejka, tam je to no-go...

    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Zase by to bylo super, mit linku metra se dvema stanicema, to bychom byli v Guinessove knize rekordu!
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: A zaplat prirodo za ty dary. Ja jel dneska ve stejnou dobu jako Ondrat metrem z Kobylis do centra, a cecko narvany az po strechu. Pokud by do nej chteli vlezt i ty lidi z aut, s kterejma stal Ondrat v zacpe, tak na to budou kratky i nacpavaci z Tokia.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no hlavne se stavi pomalejc, nez by bylo zadouci... pomaly je to uz dlouho, ale od dokonceni V.A se to... prakticky na par let uplne zaseklo. A sice se jede mohutne PR o tom, jak se na Dcku "dari" - ale v realu i tam to nabira zpozdeni. Prvni dve stanice fajn a borci pod zemi odvadej skvelou praci... ale ty samotny nezprovoznej. A dalsi pokracovani i smerem od centra je furt tak trochu v mlze. To je jedna z veci... a ta druha, ze neni moc dlouhodobejch vizi... x-krat i zde reseno, ze v mnohem proste zijeme v hranicich "stare" Prahy a presne tyhle prdele na hranici Prahy se az tak moc neresi - ani koncepcne, na papire.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Focus je ted jinde, ale reseni by to bylo, protoze dnesni situaci jen tak neco nezmeni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jako ano, smer to ma "spravnej".... podkopat PVA, mozna trosku vic zahloubit... ale asi se toho nedozijem.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Snad by prece nebyl takovej problem dve stanice (klidne povrchovy) pridat, dneska je ta aglomerace (letnany, kbely, cakovice) uz na to velka dost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam