• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: Smíchovské nádraží - Pankrác ;-) na Pankráci by se křížily 3 trasy, což si ta lokalita zaslouží... na Budějovické bude tramvaj...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Já vidím velký přínos v trase Eden - Želva - Jarov - Libeň.... kromě vlakových nádraží to propojuje i tramvajové trasy a v daných oblastech jezdí aktuálně docela naplněné autobusy.

    Pak mi přijde zajímavá část Anděl - Budějovická... ta trasa ze západního B na jižní C obecně chybí a je to vlastně jedno z míst, kde se vyplatí vystoupit na Palačáku a jet tramvají přes Ječnou a znova nastoupit do metra na IPáku.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Hodkovicky = Cakovicky, pochopitelne.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KUTAS: Tak treba Kobylisy - Bohnice - Podbaba - pomezi Divoka Sarka / Dejvice - Nadrazi Veleslavin (x) - Brevnov - Kosire - Nove Butovice (x) - Velka Ohrada - Barrandov - Branik - nejaky decko (x)- Budejovicka (x) - Michle - Sporilov - Zahradak - Depo Hostivar (x) - Malesice - Kyje - Hloubetin (x) - Kbely - Letnany (x) - Hodkovicky s tim, ze Letnany -> Kobylisy by zajistovalo cecko. Proste doopravdy okruzni, spojujici periferie. To Praze v ramci MHD zoufale chybi. Pochopitelne pouzit soupravy, ktere muzou jezdit po prvrchu a la Viden, aby nebylo nutno vsechno kutat.

    (x) = prestupni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: viz předchozí. Nedožijem se toho asi nikdo, budeme rádi aspoň za jižní větev okružní tramvaje, řekl bych.

    Metro chybí na Žižkově, tam by asi víc než okružní ocenili přímé spojení do centra, i když tramvají to nemají úplně z ruky. Celá větev z Edenu po Českomoravskou (případně Vysočanskou) mi není jasná... mělo by to skutečně mít jednu zastávku v nové čtvrti mezi Žižkovama a Malešicema a jednu na Jarově, ale jinak to není jasné. Želivského dává smysl jako přestup, ale ne dopravně, na hřbitov takové davy nemíří. Ale zase sdružit Želivského s terminálem pro nemocnici na Vinohradech by smysl dávalo...

    Většina těch průpletů by dávala smysl ve stylu Můstek, kde vestibul pro B je vlastně úplně jinde, než původní 2 vestibuly.

    Smíchovské nádraží: vestibul O by byl na konci Radlické a obsluhoval nově vznikající čtvrť na místě zrušení části nádraží.
    Nádraží Holešovice: vestibul O by byl na Ortenově náměstí.
    Želivského: vestiblul O by byl někde u Vinohradské nemocnice.
    Letná: tam by se mohlo protáhnout D z Petrského náměstí a kombinace vestibilů D a O by mohly Letnou pokrýt docela důkladně (D by mohlo končit na Letenském náměstí v prostoru dnešní Billy, O by mělo vestibul víc směrem k OC Stromovka...)

    Ale celé to je pro projektování na desetiletí a na konzultace s místními obyvateli a tak. Víceméně mi přijde mimo jen ten developerský plán, který unikl do médií a který ani není pořádně okružní. Občas mi to vychází, že bez nějakých divokých kliček se to trefuje do řídce osídlených území. A i tam by se mohly objevit stanice, třeba jen ve stylu výtahové šachty (bez eskalátorů)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: já ji moc netrasuju, čím víc o tom přemýšlím, tím víc v tom jsou díry nebo docházím k názoru, že východ Prahy pořádně neznám. Co se týče mojí části Prahy, tak spojení Břevnova s oblastí Smíchovského nádraží používám opravdu hodně často a tedy mi okružní trasa pomohla hodně. Trasování souběhem s B na úseku Anděl - Smíchovské nádraží mi ale přijde jako blbost. Praha 5 má obrovské dopravně neobsloužené území v oblasti Malvazinek, jenže je to vilová čtvrť, převážně, stejně jako na Praze 6 Ořechovka, a stanice metra uprostřed vilových čtvrtí nepůsobí moc prakticky.

    Praha 5 by určitě užila dopravní obslužnost i mimo tramvaj v ulici Plzeňská (dobře, na Strahov pojedou dvě trolejbusové linky, ale to nestačí). v Břevnově je zase blbost zajíždět na Malovanku, která ani není uprostřed Břevnova. Logické zastávky okružní trasy jsou v Břevnově někde v oblasti mezi Drinopolem a sídlištěm Břevnov (autobus Břevnovská), potom asi Ústřední Vojenská Nemocnice, s druhým výlezem ale těžko říct kde.

    Jestli okružní trasu vést přes Dejvickou, nebo dál od ní, třeba až na nádraží Podbaba, to nevím, ale určitě by to mělo vést v oblasti mezi Prahou 6 a Holešovicema, kde je to dnes pomocí MHD hrozně daleko a na vlak kvůli tomu bude přesedat málokdo, to netuším. Určitě by dávalo smysl trasování z Holešovic (zastávka Dělnická, například?) na kopec na Bulovku (další nemocnice na trase), a pak někam dolů k B - buď Českomoravská, Palmovka je moc blízko a dopravně saturovaná, Vysočanská zase moc daleko. Nádraží Liben je jasný cíl.

    Ze Smíchovského nádraží dává smysl směr Kavčí hory a Pankrác, vytvářet trojúhelník metra mezi Budějovickou a Olbrachtovou je nesmysl, tam povede okružní tramvaj. Z Pankráce ale má smysl směřovat na Brumlovku a pak k Edenu, kde je už taky další nádraží. Akorát mezi tím chybí jedna stanice a je to část Prahy, kterou pořádně neznám.

    Propojení nádraží Podbaba, Smíchov, Libeň a Eden mi přijde podstatné. Jižní křížení s C mi dává smysl na Pankráci, aby se neduplikovala okružní tramvajová trasa, severní mi hapruje, Nádraží Holešovice je dopravně přesycené, tak leda by jeden výlez byl na Ortenově náměstí a ten druhý jen přestup na C (stejně by se musela řešit Pankrác, přímo na ní by byl jen podzemní přestup a přímý nový výlez z metra by byl v ulici směrem k Budějovické, nejspíš spojený s prodloužením tramvaje)

    Umístění stanic na Praze 5 mi moc nevychází, určitě by to chtělo někde v oblasti Kotlářky, ale pak není jisté, jestli řešit spíš sídliště Homolka (velké, ale nemá logický střed), nebo sídliště Podbělohorská (řídká zástavba a obslouží ho trolejbus). Stejně tak si nejsem jistej Malvazinkama (zastávka autobusu uprostřed vilové čtvrti, hmm). Ale tři zastávky mezi Smíchovským nádražím a Břevnovem by pro místní dávaly smysl. Óčko by mělo mít stanice na nádražích a dále v místech, kudy se nedá trasovat tramvaj (kopce, svahy...)

    Developerský návrh óčka, kteráý vesměs kopíruje nové tramvaje (třeba na Strahově a na Malovance) a má umístěná zastávky na místech, kde nikdo nebydlí (Vozovna Střešovice) je rozhodně blbost.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: jo tak toho se nedožiju... jak bys to trasoval jinak a proč?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: Neznáš projekt okružní trasy metra? :-)
    Okružní linka metra v Praze – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Okru%C5%BEn%C3%AD_linka_metra_v_Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: co je okružní trasa O a jak to teda trasuješ? :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: hele, nevím, to bych si pak musel zaplatit prémiovku, abych to obnovil :-) Každopádně, i když přímo zaměstnat se v TSK se mi asi nechce (viz níže, to místo koordinátora pro cyklodopravu je lákavé, kromě toho, že by na mě pak nějaký motaktivisté zřejmě spáchali atentát :-), tak mi ta doprava docela zajímá...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Zruš mu ignore a enjoy :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: přitom já bych se Danýskem klidně bavil o okružní trase O, kterou trasuju trochu jinak, než developeři ;-)
    BESH
    BESH --- ---
    XCHAOS: Ja tady dal tech ignoru vic a mam tu vicemene mrtvo. :)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Tak to jsme na tom stejně :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: problém tohohle klubu, kterého bych se rád účastnil víc, je, že všechno je tu odpověď pro id DANYSEK, kterého ale mám v ignore. Takže mi tu dost chybí kontext ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tak ano, ale tam (a nejen tam) to probiha jak popisuju... duplicitne se ty zmeny propisuji i do UP... holt urednicci muzou vykazovat cinnost 🤣
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Davam ti nahlednout do praxe ohledne staveni v okoli Libenskeho mostu, ktereho jsem se jako architekt ucastnil, co si z toho vezmes necham na tobe.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: porad je zavaznej starej UP... nemuzes pracovat s MP stylem "on nekdy nakonec asi bude". MP je porad jen vlhkej sen a nikoliv zavazny dokument - aneb ani nemuzes neco formalne smest ze stolu jen proto, ze MP to uz vidi treba jinak nez UP. Tam kde je echt zajem se to duplicitne do UP cestou zmenovyho kolecka na zastupitelstvu propise... ale ve finale ten diletantismus vede k tomu, ze par lidi muze vykazovat cinnost navic a neschvaleny MP jim vlastne vyhovuje.

    Ve finale to muze mit i vtipny konsekvence co se metra D tyce, smer do centa je v MP tak nejak jinak nez v UP... a pokud bude nekdo chtit tu stavbu povolit a nebude MP, pak uredni siml bude vesele rehtat se zmenou UP, zeano... a takovejch veci tam je vic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Stuj si za cim chces, v prubehu tech 5let doslo k pripominkovani MP a vicemene se zacalo planovat podle nej.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a jaktoze v roce 2019 byl UP problem a v roce 2024 magicky uz ne? :-) MP porad neni. Ano, ta Dolinkovina byla o tom sirsim moste - ale tak nam fundovane odpovez na otazku, co ze za tech ~5 let zmenilo, ze najednou "jde" z pohledu uzemne-planovaci dokumentace bourat a pred peti roky to "neslo". Ja si proste stojim za tim, ze kdyby se v roce 2019 jen reklo, ze se pujde cestou repliky, tak jsme dnes nekde jinde... a vlastne ani nenastane ten dnesni pruser u UOHS.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Je to mnohem slozitejsi, bylo nejrozumnejsi to shodit, stejne by to neslo projednat. UP tam mel spoustu navaznosti, ktere uz stejne neslo naplnit - napr. tunel z mostu smerem ke Krizi nebo kamsi atd. Pak jeste byla tzv. zmena 1000.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam