• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39: já si ji můžu dovolit, ale nevím. v klubu o České Pirátské straně proběhlo hlasování, jestli mu zrušit ban, a dopadlo, jak dopadlo... jako já sám jsem taky docela latentní troll a grafoman, ale nějak mám základní pud sebezáchovy, tedy reflektuju napomenutí a když sám píšu občas blbosti, tak to aspoň neprokládám projevy o tom, jak jsou všichni ostatní blbý... #offtopic
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    XCHAOS: Az to bude relevantni, tak se mi ozvi, par dni premiovky ti na to poslu.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    SAMOUT: myslíš Čakovice?

    výběh kamsi k Neratovicím by asi moc smysl nedával
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: ...a proto se vymysli dalsi mezilehle zastavky, tak aby ty vzdalenosti mezi zastavkama byly naopak mensi, zejo :-) Ale jo, vlak muze obstarat ledacos, jen o novych tratich nedejboze v novych smerech si muzes nechat zdat - jakmile dojdes k tomu, ze bys to chtel nekde postavit, zvedne se vlna odporu mistnich... coz muzes pozorovat jak u trati z centra na letiste, tak treba i tam, kde se dnes projektuji VRT...
    A nektere stavajici jsou spis skanzen, co ma k rychle doprave daleko... at uz je rec treba o dnesni trati z Cakovic a nebo treba pacifiku od Vraneho... vsak se koukni co a jak casto tam jezdi.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    SAMOUT: Vnejsi?

    To muze obstarat vlak, tam nepotrebujes zastavky tak blizko u sebe.
    On by Ti ostatne dost pomohl prave uz ten o kterem se bavime, protoze rano jsou to peklo kolony v tech busech nebo daleke cesty metrem/tramvaji.

    Jo a navic mas tam i metro u Vaseho budouciho stadionu ;)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Od toho by tam byly prestupy (proto jsou tam krizeni na obou odlehlejsich castech vsech stavajicich tras), jako alternativa k busu, kterej te dneska doveze na metro skrz zacpu, takze radsi nakonec jedes autem, protze se ti to vyplati. Praha zdaleka neni tak velika, aby potrebovala vnitrni metrookruh, stacil by tenhle vnejsi, bohate.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: no nevím... asi taky má fungovat jako síť, po který se ty mezilehlý čtvrti dostanou do centra nebo ho objedou. Ne, že v to budeš sedět hodinu, abys někam dojel...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Okruzni tarasa fakt nrma byt kompaktni, to si mysli akorat kreten Scheinherr. Naopak ma vest po obvodu mesta, aby spojovala periferie. V soucasny dobe te ani nehne abys jel treba z Bohnic do Hostivare jinak nez autem, nebo jeste lepe na skutru, okruzni metro by byla alternativa (vyhlidkace 177 / 183 fakt nejsou moznost). Seznam stanic si zdaleka nedela narok na kompletnost, neco mezi by naopak bylo vitano.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: Smíchovské nádraží - Pankrác ;-) na Pankráci by se křížily 3 trasy, což si ta lokalita zaslouží... na Budějovické bude tramvaj...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: z Nádraží Veleslavín je to do Břevnova fakt daleko ;-) taky by se mi to líbilo, coby další předsunuté nádraží, ale nedává to smysl.

    Moc km, málo stanic. Okruh musí být kompaktní, proto jsem ho smrskl mezi Pankrác a Letnou.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Já vidím velký přínos v trase Eden - Želva - Jarov - Libeň.... kromě vlakových nádraží to propojuje i tramvajové trasy a v daných oblastech jezdí aktuálně docela naplněné autobusy.

    Pak mi přijde zajímavá část Anděl - Budějovická... ta trasa ze západního B na jižní C obecně chybí a je to vlastně jedno z míst, kde se vyplatí vystoupit na Palačáku a jet tramvají přes Ječnou a znova nastoupit do metra na IPáku.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Hodkovicky = Cakovicky, pochopitelne.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KUTAS: Tak treba Kobylisy - Bohnice - Podbaba - pomezi Divoka Sarka / Dejvice - Nadrazi Veleslavin (x) - Brevnov - Kosire - Nove Butovice (x) - Velka Ohrada - Barrandov - Branik - nejaky decko (x)- Budejovicka (x) - Michle - Sporilov - Zahradak - Depo Hostivar (x) - Malesice - Kyje - Hloubetin (x) - Kbely - Letnany (x) - Hodkovicky s tim, ze Letnany -> Kobylisy by zajistovalo cecko. Proste doopravdy okruzni, spojujici periferie. To Praze v ramci MHD zoufale chybi. Pochopitelne pouzit soupravy, ktere muzou jezdit po prvrchu a la Viden, aby nebylo nutno vsechno kutat.

    (x) = prestupni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: viz předchozí. Nedožijem se toho asi nikdo, budeme rádi aspoň za jižní větev okružní tramvaje, řekl bych.

    Metro chybí na Žižkově, tam by asi víc než okružní ocenili přímé spojení do centra, i když tramvají to nemají úplně z ruky. Celá větev z Edenu po Českomoravskou (případně Vysočanskou) mi není jasná... mělo by to skutečně mít jednu zastávku v nové čtvrti mezi Žižkovama a Malešicema a jednu na Jarově, ale jinak to není jasné. Želivského dává smysl jako přestup, ale ne dopravně, na hřbitov takové davy nemíří. Ale zase sdružit Želivského s terminálem pro nemocnici na Vinohradech by smysl dávalo...

    Většina těch průpletů by dávala smysl ve stylu Můstek, kde vestibul pro B je vlastně úplně jinde, než původní 2 vestibuly.

    Smíchovské nádraží: vestibul O by byl na konci Radlické a obsluhoval nově vznikající čtvrť na místě zrušení části nádraží.
    Nádraží Holešovice: vestibul O by byl na Ortenově náměstí.
    Želivského: vestiblul O by byl někde u Vinohradské nemocnice.
    Letná: tam by se mohlo protáhnout D z Petrského náměstí a kombinace vestibilů D a O by mohly Letnou pokrýt docela důkladně (D by mohlo končit na Letenském náměstí v prostoru dnešní Billy, O by mělo vestibul víc směrem k OC Stromovka...)

    Ale celé to je pro projektování na desetiletí a na konzultace s místními obyvateli a tak. Víceméně mi přijde mimo jen ten developerský plán, který unikl do médií a který ani není pořádně okružní. Občas mi to vychází, že bez nějakých divokých kliček se to trefuje do řídce osídlených území. A i tam by se mohly objevit stanice, třeba jen ve stylu výtahové šachty (bez eskalátorů)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: já ji moc netrasuju, čím víc o tom přemýšlím, tím víc v tom jsou díry nebo docházím k názoru, že východ Prahy pořádně neznám. Co se týče mojí části Prahy, tak spojení Břevnova s oblastí Smíchovského nádraží používám opravdu hodně často a tedy mi okružní trasa pomohla hodně. Trasování souběhem s B na úseku Anděl - Smíchovské nádraží mi ale přijde jako blbost. Praha 5 má obrovské dopravně neobsloužené území v oblasti Malvazinek, jenže je to vilová čtvrť, převážně, stejně jako na Praze 6 Ořechovka, a stanice metra uprostřed vilových čtvrtí nepůsobí moc prakticky.

    Praha 5 by určitě užila dopravní obslužnost i mimo tramvaj v ulici Plzeňská (dobře, na Strahov pojedou dvě trolejbusové linky, ale to nestačí). v Břevnově je zase blbost zajíždět na Malovanku, která ani není uprostřed Břevnova. Logické zastávky okružní trasy jsou v Břevnově někde v oblasti mezi Drinopolem a sídlištěm Břevnov (autobus Břevnovská), potom asi Ústřední Vojenská Nemocnice, s druhým výlezem ale těžko říct kde.

    Jestli okružní trasu vést přes Dejvickou, nebo dál od ní, třeba až na nádraží Podbaba, to nevím, ale určitě by to mělo vést v oblasti mezi Prahou 6 a Holešovicema, kde je to dnes pomocí MHD hrozně daleko a na vlak kvůli tomu bude přesedat málokdo, to netuším. Určitě by dávalo smysl trasování z Holešovic (zastávka Dělnická, například?) na kopec na Bulovku (další nemocnice na trase), a pak někam dolů k B - buď Českomoravská, Palmovka je moc blízko a dopravně saturovaná, Vysočanská zase moc daleko. Nádraží Liben je jasný cíl.

    Ze Smíchovského nádraží dává smysl směr Kavčí hory a Pankrác, vytvářet trojúhelník metra mezi Budějovickou a Olbrachtovou je nesmysl, tam povede okružní tramvaj. Z Pankráce ale má smysl směřovat na Brumlovku a pak k Edenu, kde je už taky další nádraží. Akorát mezi tím chybí jedna stanice a je to část Prahy, kterou pořádně neznám.

    Propojení nádraží Podbaba, Smíchov, Libeň a Eden mi přijde podstatné. Jižní křížení s C mi dává smysl na Pankráci, aby se neduplikovala okružní tramvajová trasa, severní mi hapruje, Nádraží Holešovice je dopravně přesycené, tak leda by jeden výlez byl na Ortenově náměstí a ten druhý jen přestup na C (stejně by se musela řešit Pankrác, přímo na ní by byl jen podzemní přestup a přímý nový výlez z metra by byl v ulici směrem k Budějovické, nejspíš spojený s prodloužením tramvaje)

    Umístění stanic na Praze 5 mi moc nevychází, určitě by to chtělo někde v oblasti Kotlářky, ale pak není jisté, jestli řešit spíš sídliště Homolka (velké, ale nemá logický střed), nebo sídliště Podbělohorská (řídká zástavba a obslouží ho trolejbus). Stejně tak si nejsem jistej Malvazinkama (zastávka autobusu uprostřed vilové čtvrti, hmm). Ale tři zastávky mezi Smíchovským nádražím a Břevnovem by pro místní dávaly smysl. Óčko by mělo mít stanice na nádražích a dále v místech, kudy se nedá trasovat tramvaj (kopce, svahy...)

    Developerský návrh óčka, kteráý vesměs kopíruje nové tramvaje (třeba na Strahově a na Malovance) a má umístěná zastávky na místech, kde nikdo nebydlí (Vozovna Střešovice) je rozhodně blbost.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: jo tak toho se nedožiju... jak bys to trasoval jinak a proč?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: Neznáš projekt okružní trasy metra? :-)
    Okružní linka metra v Praze – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Okru%C5%BEn%C3%AD_linka_metra_v_Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: co je okružní trasa O a jak to teda trasuješ? :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: hele, nevím, to bych si pak musel zaplatit prémiovku, abych to obnovil :-) Každopádně, i když přímo zaměstnat se v TSK se mi asi nechce (viz níže, to místo koordinátora pro cyklodopravu je lákavé, kromě toho, že by na mě pak nějaký motaktivisté zřejmě spáchali atentát :-), tak mi ta doprava docela zajímá...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Zruš mu ignore a enjoy :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam