• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Parkování auta 1,6 Kč denně, kolo 0,8 Kč denně
    Komentář: Praha zakazuje sdílené elektrokoloběžky, nově zpoplatní sdílená kola - Městem na kole
    https://mestemnakole.cz/2025/10/komentar-praha-zakazuje-sdilene-elektrokolobezky-doplati-na-to-i-sdilena-kola/
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Ja taky rad slapu, a hodne, ale mimo mesto. Nicmene ty vnimas kolo jako dopravni prostredek, ja jako volnocasovou aktivitu. A jako takovy nevidim v jezdeni do centra fakt zadnou pridanou hodnotu, ausgerechnet pokud by to zahrnovalo A2, kterou kvuli premire kamikaze chodcu fakt nemam rad (od Zamku na jih). To radsi okresky s autama a sem tam kamionem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ja se s tebou ale nepotrebuju potkavat proto, abys me mohl presvedcovat o svoji pravde... sorry, lidi, se kterejma se ja potkavam si vybirat, nemusim se videt s kazdym :)
    OK, byl to vtip... ale ono ne kazdej podobne vyroky toho typu jako vtip pronasi - fanatiku, co to mysli vazne tu nezanedbatelna mnozina beha.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: No já tě chválím, nevidím zas takovej rozdíl mezi kolem, elektrokolem, koloběžkou nebo skůtrem. Já žiju v bytě, takže pro mě je ten skůtr krapet komplikovanější a navíc mám rád šlapání (divný co?)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Ano, mam domek, takze doma je v garazi. A zaparkovat? Za poslednich 5 mesicu se mi asi 2x stalo, ze jsem v Purkynove vedle Quadria nezaparkoval. A ne, nikdy nestojim na chodniku, normalne na miste pro auta. Proste VZDYCKY se najde nekdo, kdo trosku blbe zaparkoval, a je mezi podelne stojicima autama dostatecna mezera tak, abych se tam v pohode vesel, a zaroven obe auta mohla v pohode vyjet. O tom, ze i do budovy nad stanici metra je to (rano vzdy, odpoledne zpet dle porovozu) na skutru rychlejsi (jen teda o nejakych 5 minut, ale clovek se nemusi mackat ve vydychanym metru, a hlidat jizdni rad busu), coz je dost smutna vizitka MHD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Když ho parkuješ u baráku a máš ho pak kde zaparkovat v místě kam jedeš, tak určitě rychlejší bude. Ale skutečně to tak ve všech případech je?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Jakykoli skutr - hold my beer...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jaký kecy? Já tě slušně zvu a ty ani nepoděkuješ, tolik k tvojí slušnosti.

    Pro mě je kolo nejrychlejší, nikde přece neargumentuju tím, že to tak je pro každého, já si totiž bydlení i podle toho vybral.

    "Fanatické kecy byl vtip", jednoznačně rozpoznatelný VTIP. Akceptuji, že každý vnímá rizika jinak, tvrdím snad něco jiného? Vždyť ty rizika uznávám pokaždé, když se o tom bavíme.

    Tak ještě jednou, kdykoliv se se mnou můžeš vydat na cestu, klidně pojeďme na periférii, ať vidíš jak mi to jde.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: kdybych resil jenom cas a ne nejake vznesene veci typu uhlikova stopa, tak nicim jinym nez autem jezdit nebudu. Protoze v mych relacich je auto 2x rychlejsi nez MHD, oproti kolu tak 2,5x - diky tomu, ze se clovek snazi ty fakt nejhorsi mista objizdet (takze ano, je to pekna kochaci cesta, ale rozhodne ne rychla). Je holt videt, ze bydlis blizko centra u Palmovky, tam ty dopravni moznosti jsou jiny nez nekde na periferii. Az se dostavi D0 a I/12, tak se to o dost zlepsi, ale ted to proste stoji za hovno. A jeste par let bude.

    ONDRAT: ano, svym zpusobem na klasicky kolo ze zdravotnich duvodu nemuzu, ale kolobezka je pruchozi a oblibena. Tak si nech ty kecy od cesty, ze ty cesty neznam a ze jen hledam duvody, proc neco nejde. Ty moznosti proste nejsou - presneji receno rizika prevazuji a ty holt odmitas akceptovat fakt, ze kazdy ta rizika vnima jinak. Ponechat si samozrejme muzes co chces dle libosti, ale fanaticke kecy o zakazovani cehokoliv jineho nez ty uznavas si nech od cesty :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak to byl jednoznačný vtip, takže spíš vnímej můj projev dlouhodobě. Ničí volbu nesoudím, nebo to prokaž. Nikdy jsem nenapsal, že si nemůže každý svobodně vybrat, jak se chce přepravovat.

    A samozřejmě, že najdeš 100+1 překážek proč něco nejde a proč zrovna ty na kole jet nechceš/nemůžeš, ale za to já nemůžu. Požaduješ něco co nelze okamžitě splnit a pro mě to není důvod na kole nejet.
    Já si s dovolením ponechám svoji cyklojízdu, ty si ponech co uznáš za vhodné, já tě nijak neomezuju přece.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Čas je zásadní no, kolo je fakt nejrychlejší, když počítáš docházkovou vzdálenost k autu/zastávce a čas na zaparkování.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ja nesoudim tvoji volbu... ty soudis volbu ostatnich. A v tom je ten problem :-) A projevy jako tyto samozrejme fanaticke jsou.

    A ano, bavime se o tom "jenom se k ni dostat". Treba A44 od Kutnohorske je fajn, ale musis se k ni nejak dostat. Treba po Dolnomecholupsky, ktera je ted plna nakladaku, protoze tam stavej novy bytovky a ti debylove v nakladacich s valnikem na trech napravach se s tim rozhodne neserou, pokud jde o dodrzovani nejakejch odstupu. Dojedes po "polostezce" A248 do Dubce a diky stavbe D0 jses na tom podobne. Nektery cesty jsou jako bonus rozbombardovany uplne a neprujezdny - tedy ano, kdyz jses drzoun, co si vytre prdel zakazy, tak to "nejak" mozna projedes, ale "koser" cesta to proste neni. A i tam kde legalne muzes je to v rezimu "dej nakladaku prednost". Opravdu vyborne :-) Jasne, pokud ti je ukradeny, ze te ten nakladak smete, pak je to tvoje volba.

    RANO: a tak nektery muzes mit prosly. Manzelka cestu od puvodniho bytu do prace na Vinohradech znala z pesich prochazek a na rovinu prohlasila, ze do toho marastu ji na kole nikdo nedostane. A to na kole jezdi velmi intenzivne. V podobnem rezimu je i dnes... realne jsme doiterovali k tomu, ze kolo je dobre na cestu k vlaku a pak ke kancelari, ale tam zas narazis na to, ze ty vlaky jsou natriskany i bez kol na predstavku...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: tak elektrokolo je maximálně praktický, dnes jsem taky zajel k jednomu klientovi na elektrokole, protože proč proboha jinak? MHD do vilových čtvrtí moc nezajíždí, jsou tam velké docházkové vzdáleností, pouštět se do změti jednosměrek autem mi nebaví (na kole je v nejhorším ignoruju :-)) a to nemluvím o zdržení na křižovatkách... na kole předjedu jakoukoliv kolonu.

    Auto mi přijde na hlavu, když jediné, co vezu, je většinou nějaký malý kousek elektroniky (třeba dnes). A průměrná rychlost tramvaje v Praze je asi 17 km/h (po započtení zastávek), na to je život příliš krátký...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    RANO: Tohle je těžký někomu vysvětlit, já skutečně jezdím každý den. Kolem 20km, různé trasy a za fanatika bych se skutečně neoznačil. Jsem toho názoru, že se to dá a není to zdaleka tak hrozný, jak se někteří snaží prezentovat.
    RANO
    RANO --- ---
    ONDRAT: To předpokládám, proto mi připadá úsměvné, když halucinuje o tom, jaká úskalí asi tak na lidi, co to podstupují, mohou čekat. Zápal plic, ó božínku.

    DANYSEK: Někdo by s tou infrastrukturou měl něco dělat!
    Srsly, jako jo, ale jedna věc je i to, že lidem, co pravidelně na kole jezdí, připadají často rizikový jiný úseky a volí si trasy jinak, než ty nad mapou Prahy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nikoliv, akceptuju, rizika si uvědomuju, ale dokážu je také minimalizovat, o čemž bych tě rád přesvědčil, ale nechceš, nevadí, ale pak prosím nesuď moji volbu městské přepravy. Já také tvoji volbu nesoudím a nečastuju tě označením "fanatik", když o tom zjevně nic nevím a přestože tak působíš.

    Jinak zrovna v tebou vyjmenovaných je docela slušná páteřní oddělená infra (jenom se na ní dostat, nicméně přiznávám, že je spíše turistického charakteru), ale to jako denní necyklista nemůžeš vědět.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ztrata casu, ty proste neakceptujes to, ze nekdo si rizika vyhodnocuje jinak nez ty a nehodla zbytecne riskovat. A je naprosto irelevantni, ze tobe to rizikovy neprijde - hrdinu jsou plny hrbitovy zejo :-) Infrastruktura pro pohyb na kole (ale i pesky) neni v perifernich castech zadna selanka, nekde se te silnici proste nemas sanci vyhnout, protoze "chodnik je zbytecny". Klidne zamachruj pastelko v mape, ale od Skalky smerem na vychod (Mecholupy, Dubec, Pocernice, Kolodeje, Bechovice) je ta infrastruktura proste bidna a casto te nuti se motat po uzky silnicce, kde ma problem se vejit i autobus.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jakej nejezdim jenom na trase Liben - Hradcanska, muzem i kdekoliv jinde, jak budes chtit, ale zatim se mi dostava pouze vymluv a posmesku z tvoji strany.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a k cemu mi bude tvoje jezdeni od Kotlasky do centra, kdyz tam se vubec nepohybuju? :-) Ono se to machruje z mist, kde ta infrastrukura skutecne pouzitelna je, ale to neni univerzalni a vseobjimajici generel. Perifernejsi casti prahy jsou obecne mistem, na ktere se rado dlabe - a je fuk, jestli se bavime o chodnikach, cyklostezkach a nebo i obsluznosti, co se hromadne dopravy tyce. To vis, ze jsou i po Praze obydlena mista, kde se na doporucene dochazkove vzdalenosti k nejblizsi zastavce proste a jednoduse... sere? :-) Bezte s tema kecama do prdele, pane architekte... nebo si vyndejte hlavu z prdele a ujasnete si, ze hranice metropole nekonci na hranicich z roku 1922. Bohuzel mnohe planovani jako by v tech hranicich zakrnelo. O tom, ze je dnes potreba vnimat sirsi aglomeraci a nejen hranice metropole ani nemluve. Prilez, az se budou treba i tramvajove trate budou projektovat stylem, jakym se to pred temi vice jak sto lety delalo - tehdy se projektovala tramvaj ke hranicim metropole, dnesni nagelovani debilove z IPR ti od kaficka reknou, ze je to zbytecny.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja nikoho nesoudim, tak prijed - domluvime se a ja ti ukazu jak a kudy jezdim, spoustu nesmyslu by to z debaty vyradilo. Najdes si cas?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam