Jinak aby se neřešily jen kola: dropnul novej územní plán a územní rezerva pro semi-okružní trasu (pojmenovanou opět jako E) je minimálně zajímavá.
Vypadá to, že rezignovali na Óčko, protože to trasování před Anděl Strahov na Malovanku nedávalo moc smysl (i když mě by se zrovna hodilo, pro cesty na vlak :-), ovšem zato trasa ze Smíchovského nádraží na Pankrác, Brumlovku, Eden, Želivského, Žižkov, Jarov, Nádraží Libeň a Vysočanskou je přesně podle "mého" trasování (ale ostatně i návrhu trasy E z konce socialismu). Divně odbočují až na Prosek. Dál z toho pak dělají něco, co by dávalo větší smysl prostě jako pokračování trasy C, ale budiž.
Potřeba propojení Proseka s Libní může být docela reálná, to nerozporuju, ale severní uzavření okružní trasy blíže k centru by mi taky dávalo smysl. Takže je otázka, jestli propojení Prosek a Vysočanské nepojmout spíš jako další radiální trasu, která by z Jarova zamířila do nějakého důležitého dopravního uzlu v centru (nevím kam, Hlavák bude už poměrně přetížený, hmm, zvlášť tím nově ohlášeným křížením S-bahnu, které je trochu šílený i na mě) a okružní trasa by ze Žižkova (která by si to metro fakt zasloužil) zamířila místo na Jarov spíš do Karlína, Holešovic, na Letnou a do Podbaby.
Ostatně, i z toho Žižkova budou lidi chtít jezdit spíš do centra, než kroužit okolo. Teoreticky by to snad šlo dotáhnout na Jiřího z Poděbrad, ale to už pak je prašť jako uhoď, kde ty lidi budou přestupovat. Ta kdysi zvažovaná úvrať Déčka na Hlaváku nebyla až taková blbost.
No, pokud nakonec budeme mít E z Proseku na Smíchovské nádraží, tak za to budeme ještě rádi.... a stejně si myslím, že se toho nedožiju.