MAKROUSEK: MHD je velmi spolehlivá, ale nudná a v řadě případů pomalá. V některých případech je pomalá a nespolehlivá proto, že autobus nebo tramvaj uvázne v dopravní zácpě, tvořené auty, hmm :-) ok, viděl jsem tuhle srazit se dvě tramvaje, ale neděje se to každodenně.
Faktem je, že určitý typ lidí si do MHD prostě nesedne, stejně jako jiný si nesedne na kolo. Mě ale zajímá ta mlčící většina. To v Praze nejsou řidiči, to není technicky možné (celej ten bordel dělá pár desítek tisíc řidičů z milionu a půl obyvatel, ono to ani matematicky jinak není možné, reálná propustnost uliční sítě je mizivá). Ale Paříž dokázala, že ta mlčící většina fakt šla a reálně nasedla na kola, prostě to, co v Praze dělá procento nadšenců, to tam regulérně začaly dělat desítky procent. Jasně, Paříž je placatější... ale prostě šli a udělali to. Někdy za COVIDu, protože se prostě nechtěli nakazitt v metru a umřít. A už to tak zůstalo, když už ty kola jednou nakoupili.
Žádný zásadní změny v Praze popravdě neočekávám. Cyklostezky nezískají náváznost, dláždění není pro městskou cyklistiku optimální povrch. Některý lidi se pořád budou chtít vozit auty. Počet parkovacích míst v novostavbách neustále roste. Pruhy není kam přidat. Magistrálu nikdo minimálně ještě 10 let nezbourá, možná se za velkých fanfár objeví tak za 10 let cyklopruhy na Nuseláku protažené někam na Václavák a spousta řidičů kvůli tomu i za těch 10 let bude nadávat "progresivcům". To jbude celý.