• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tohle už je jiná písnička, říká se tomu Zásady územního rozvoje.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Takhle to v mém případě nefunguje, bohužel. Ale, že bych si na to stěžoval, to tedy ne.

    Ostatně měl jsi tady dobrý point a tím je pohodlí, nic není pohodlnější než auto, proto je v Praze (nejen) tak nadužívané.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Jako ze kdyz tam neni priprava, tak to prece nejde kousek koleji vykopat a dat jine? Mezi Muzeem a Novou budovou to udelali a jak se tady mistni rozcilovali, ze to prece musi tak bejt!
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Pouzij svuj smartphone (pokud neco takoveho vlastnis) a na whatsappu sdilej online svou polohu s adresatem. Na to jsou vyzkumy, ze kdyz clovek vidi, kde jedes, prijde mu to subjektivne rychlejsi. Ostatne stejne to delaj vsichni woltaci a boltaci, prave z tohohle duvodu.

    XCHAOS: Tyvole. Ja byl pred mesicem v Planetariu ve Stromovce. A koukal jsem, ze tam postavili nove nadrazi. Tak jsem rikal synovi, hele, pojdme svezeme se domu vlakem. Dalsi vlak jel za hodinu. Za hodinu! Tak jsem si zavolal taxika. A tak je to porad.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: jinak taxíky v Praze a na letiště zvláště jsou skutečně zajímavý příběh sám o sobě. Samozřejmě, část příběhu koloběžek může být i o tom, že překážely taxíkům, to je klidně možné :)

    Metro na letiště se rozhodlo už před 10 lety na věčné časy, teď je fakticky technicky nemožné ho tam odbočit, protože se (záměrně) neudělala ani příprava. Rychlodráha se konečně začala stavět a dává v něčem lepší smysl (to meto by fakt jelo hodinu... ono už třeba sedět v tom celou cestu z centra na Zličín je dost za trest...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: MHD je velmi spolehlivá, ale nudná a v řadě případů pomalá. V některých případech je pomalá a nespolehlivá proto, že autobus nebo tramvaj uvázne v dopravní zácpě, tvořené auty, hmm :-) ok, viděl jsem tuhle srazit se dvě tramvaje, ale neděje se to každodenně.

    Faktem je, že určitý typ lidí si do MHD prostě nesedne, stejně jako jiný si nesedne na kolo. Mě ale zajímá ta mlčící většina. To v Praze nejsou řidiči, to není technicky možné (celej ten bordel dělá pár desítek tisíc řidičů z milionu a půl obyvatel, ono to ani matematicky jinak není možné, reálná propustnost uliční sítě je mizivá). Ale Paříž dokázala, že ta mlčící většina fakt šla a reálně nasedla na kola, prostě to, co v Praze dělá procento nadšenců, to tam regulérně začaly dělat desítky procent. Jasně, Paříž je placatější... ale prostě šli a udělali to. Někdy za COVIDu, protože se prostě nechtěli nakazitt v metru a umřít. A už to tak zůstalo, když už ty kola jednou nakoupili.

    Žádný zásadní změny v Praze popravdě neočekávám. Cyklostezky nezískají náváznost, dláždění není pro městskou cyklistiku optimální povrch. Některý lidi se pořád budou chtít vozit auty. Počet parkovacích míst v novostavbách neustále roste. Pruhy není kam přidat. Magistrálu nikdo minimálně ještě 10 let nezbourá, možná se za velkých fanfár objeví tak za 10 let cyklopruhy na Nuseláku protažené někam na Václavák a spousta řidičů kvůli tomu i za těch 10 let bude nadávat "progresivcům". To jbude celý.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Určitě lze stavět lépe, ale Hlavní nádraží v Praze se též opravovalo za plného provozu, just sayin.

    MAKROUSEK: To bohužel nelze. Zdržní je v tomto případě velký problém, navíc, očekával jsem dle navigace zpoždění 15min, ve skutečnosti to bylo 25min, jak tomuto předcházíš? Vyjet dříve nešlo.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Tak musis rict, ze ti to bude trvat 2x tak dlouho a ze tam budes za hodinu misto za pul hodiny. Zadny problem. Kdyz nastavis spravna ocekavani, lide ti utrhaji ruce.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Prosím poraď - potřebuju něco dovézt na Mikulandskou, je zrovna špička a cesta trvá 2x tolik času, jak to udělat, abych nepřijel pozdě? Dřív vyjet nelze.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Staci pouzivat hlavu na to, na co je - na premysleni a planovani.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Jde opravovat i tak, aby to lidi obtezovalo min. Ja se ted vratil z Japonska, tam co tam jezdim, opravujou nadrazi na Shibuyi. Je to druhe nejvytizenejsi nadrazi na svete, denne priblizne 3 miliony lidi tim projdou. A svete div se, plny provoz, zadne omezeni, stavi si tam vesele mrakodrapy. Protoze co? Protoze premysleji a snazi se lidem vyjit vstric. Ne svym kamaradum, stavebnikum.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Čím je prosím auto tak spolehlivé? Nikdy nikam nelze dojet včas, zaparkovat je problém. Jak to děláš, že jsi v tom tak úspěšný?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: tak Turek prý zřejmě do centra jezdil svým kámošům hiphoperům pro koks, nebo já nevím, pro musí :-) chapeš, pro některý zboží se nejezdí MHD, ani do centra :-)

    Jako asi by fakt bylo nejlepší si přiznat, že centrum je skanzen určitýho životního stylu, že Praha díky tomu zůstává na mapě jako kosmpolitní metropole, a nechat to bejt (a asi teda ani neopravovat, a nechat mosty malebně popadat, aby ty opravy nikoho neobtěžovaly.... ostatně, se železničním se to už děje nějakej pátek...)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Ne. Autem jezdi po Praze vetsinou lidi proto, protoze MHD je nespolehliva a nepohodlna. A nespolehliva a nepohodlna je v dusledku toho, ze se vybere v Praze moc dani a politici je nedokazi utratit smysluplne (treba za metro na letiste, aby kamaradi taxikari proboha neztratili zivobyti), tak je utraceji pozlacovanim silnic a koleji.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Já myslím,že například všichni co jedou po nábřeží na Národní třídu a tam se otočí a jedou zpátky v jednom člověku v autě tam prostě a jednoduše jet musí, nic jiného jim zřejmě nezbývá.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: myslíš legendární stěhování babičina klavíru do nemocnice? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: zatímco podezřívat lidi, co po Praze jezděj autem, i když nemusej, že to dělaj jen proto, aby otrávili život co nejvíce lidem, to by byla paranoia?

    Takže kdo opravuje ulice, "chce otrávit život co nejvíce lidem", hmm.... (ve skutečnosti: ulice opravuje, nebo opravy objednává či koordinuje, nebo jak to říct, TSK, což je nepolitická organizace, vliv městských částí tam je, ale mám trochu vhled do toho, co všechno obnáší koordinace těch staveb, a představa, že si to nějaký úředník "objedná" na konkrétní termín, aby otravoval život lidem... no nic...)

    Mě tohle strašení "progresivcema" nebaví. V Praze, hlavně v centru, prostě nejde přidat další pruhy pro auta a zkušenost ze světa jasně ukazuje, že další pruhy stejně nikdy nic nevyřešily.

    Skutečně "progresivní" řešení by bylo zbourat magistrálu od Muzea po Tišnov, to ovšem bohužel v Praze nebude průchozí ještě aspoň 50 let. Cokoliv jiného je kompromis, ovšem ještě musíme poslouchat stížnosti motoristů, že si jim někdo dovoluje opravovat ulice.... neuvěřitelný...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Ale houby s octem. Vetsina problemu s dopravou je zpusobena nekoncepcnimi opravami / novou vystavbou. Kdyby trochu premysleli, nebudou treba na Praze 3 opravovat vsechno najednou. Ale vzhledem k tomu, ze cilem progresivcu na radnici magistrate je otravit co nejvice lidem zivot, asi to delaji v souladu se svou strategii.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Tak obecně tady máme dva druhy problému s auty - řidiči, kteří jich zbytečně nadužívají a žádná alternativa pro ně není dostatečná, a pak ti, kteří většinu času pouze parkují a autem jezdí pouze ojediněle, s tou druhou skupinou lze alespoň nějak pracovat (řadím se do ní i já) s tou první to lze velmi obtížně. A podotýkám, že lidi, kteří auto skutečně potřebují ke svému podnikání nebo nezbytným úkonům (klavír, babička) z obou skupin vynechávám.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    BESH: nojo, neni to černobílý. My zas museli na chatu vozit barely s pitnou vodou, to moc vlakem nejde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam