• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: A to je presne to, proc lidi voli auto, pohodlne sezeni, hudba, telefony, odstineni od lidi - pokud ma nekdo auto tak moc rad a je mu umozneno ho pouzivat, tak se ho v zadnem pripade dobrovolne nevzda.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: asi si měl štěstí na ten den, kdy byla havárie koridoru, stane se. Tady bych nadával spíš na SŽDC, které zásadně rve miliardy do oprav tratí, na kterých pak kraj ani neobjedná dopravu, zatímco hlavní tahy se jim soustavně hroutí. I když teď teda lejou na Smíchově tolik betonu, že to doufaj nějak zlomit, no... uvidíme...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: protože sdílet na whatsappu, že důstojně trčíš v dopravní zácpě jako všichni je zdrojem vysokého sociálního statusu. Prozradit, že jsi socka, která sedí ve vlaku, který má pět minut zpoždění, a patříš tak k dolní 1/5 populace, co používá na dojíždění PID, to fakt nechceš :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Neprehani. Nedavno jsem byl vyzvednout rodinu na hlavaku. Na tabuli prijezdu bylo tusim 8 vlaku, zpozdene vsechny do jednoho, nejmene 45 minut, nedele pres dve hodiny. V aute si treba taky pockas v zacpe, ale v nesrovnatelne komfortnejsim prostredi, bez otravnych lidi okolo.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Tam pouzivas prece mozek a nastavis si sdileni pozice na whatsapp.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: no, a když jedeš autem, nikdy nemáš v dopraví zácpě 5 minut zpoždění?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Jako ze chci, aby veci fungovaly tak, jak maji? No a pak se vsichni hrozne divej, ze Cesi radeji jezdej autem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ty máš fakt 1st world problems...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Podobenstvi sveho druhu. Tuhle jsem na nekoho cekal na Hlavnim nadrazi v Praze. Na tabuli bylo "vlak bez zpozdeni". Vlak nejel. Tak jsem zavolal na infolinku. A tam mi otraveny hlas sdelil, ze do peti minut se vlak pocita bez zpozdeni. Prece.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A? Tak pro tvuj klid si vemme treba Stockholm, tam maji i ten vlak.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: to přeháníš...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Jizdni rady! Ceske drahy a jizdni rady? Chachachacha!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: já si zrovna z NY pamatuju, že to jelo asi hodinu. Nemusí to být nejpříjemnější, protože metro má obrovskou kapacitu a když už se někam staví, tak je tendence něčím ty krátké intervaly uživit a udělat co nejvíc zastávek, i v Praze máme pár plonkových stanic, kde vlastně většinou nikdo nenastoupí ani nevystoupí a to má děsnou režii a proto vlastně městská železnice dává trochu větší smysl, hlavně na větší záležitosti.

    Metro by pro turisty bylo hodně jednoduché, a vlastně by to urychlilo přeměnu Prahy v turistland, protože oni by se toho opravdu museli naučit jen velmi málo,kdyby z letiště dojeli metrem až do centra, a skutečně by to sebralo příjmy těm taxikářům, protože do metra si troufne víc lidí, než třeba v cizí zemi do autobusu (i když to se díky všem těm informačním tabulím v angličtině jistě taky už mění). Zase ale v některých zemích má metro pověst nepříjemného až rizikového a přelidněného prostředí (v Praze se už to taky tím směrem posouvá... davy, přeplněnost..) a lidem může vlak připadat příjemnější. Vlak ale má jízdní řády, více různých spojů na jednom nástupišti, není tak blbuvzdorný, jako metro..
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: v Praze budem radi, kdyz zvladnem postavit metro aspon do Pisnice 🤣 Termin otevreni se soudruhum stale nejak vzdaluje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: chtels rict, ze maj metro na jedno z letist 😁 Ale Heatrow neni jedine londynske letiste.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Tak jasne, po povrchu je to vzdy prijemnejsi, clovek muze koukat do krajiny a neni to takovy hluk. Ale zalezi na tom, kam se z toho Heathrow clovek chce dostat a kolik chce investovat, metro je petkrat levnejsi, nez vlak.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: A presne tam je vyrazne prijemnejsi jet vlakem :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Metro na letiště mají třeba v Londýně a je to ok.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: Ja jsem dal asi nejake desitky sluzebnich cest a uz si tolik ty dopravy nevybavuju… kazdopadne treba NYC jsem zkusil z JFK metro, taxi a vlak… je to fakt neporovnatekne. V jinych US mestech jsem jen tim airport metrem prejel na car rental.
    Rim, Londyn nebo Amsterdam je bez diskuze, ty vlaky jsou proste bezkonkurencni. Metro snad bylo v Kodani (?) a spousty dalsich mest si nevzpominam.

    Nemluve o tom casovem rozmeru… metro na letiste nebrat, maximalne jako nejaky doplnek a spis lokalne na rozvoz lidi mezi parkingem, pujcovnou aut a terminaly - coz v Praze diky asi nikdy potrebovat nebudem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: no, musím říct, že kdykoliv jsem byl v nějakém městě jako cestovatel, tak nastoupit do metra byla vždy nejjednodušší možnost a velká jistota. Stanice metra jsou všude, nádraží jen někde. Ten přestup pro začátečníka, co necestuje v cizím městě každý den, fakt není úplně triviální..

    Spíš je problém implementace... intervaly na superdlouhých linkách nejsou samozřejmé, před časem jsem nějaké šotouše propagující tramvaj nejen do Zdib, ale ještě dál asi až do Odolený Vody v nějaký diskuzi potěšil výpočtem, kolik tramvajových souprav by se vlastně muselo trvalo nacházet někde na cestě v polích, aby se tam podařilo udržet intervaly, na které jsou zvyklé z Prahy (tohle ovšem platí pro růst tramvajové sítě obecně, když se to tak vezme... samozřejmě, na poli by to mohlo svištět relativně rychle, proti ulicím, ale stejně by se tam většinu dne proháněly prázdné soupravy po poli, zase chápu, že pro řidiče by to byl zajímavější výlet, než třeba celý život v tunelech metra...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam