• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: Metro na letiste neni vhodne, vlak je pro cestovatele vyrazne lepsi a pohodlnejsi.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    z high-level linii cerstve publikovaneho metropolitniho planu patrno jest... ze na periferni casti Prahy kali bilej tesak tak jak je uz dlouhodobe zvykem :-)
    tohle mesto proste nema vizi, pokud jde o reseni hromadne dopravy...

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ehm, ty vlaky taky někdo musí řídit. Sice šotoušů je hodně, ale počítám kariéra řidiče metra není tak zábavná, jako v případě tramvaje, i když v obou případech prostě čekáš, až ti někdo skočí pod kola. Metro D už má být automatizované, hmm.

    Obvinění z tunelování rozpočtu přes veřejné zakázky je vážné. Já teda za poslední léta 2x rozkopané stejné místo vesměs neviděl, ale je fakt, že tramvajových tras, co se opravují viditelně po desítkách let ubývá. Ona desítky let zanedbávaná údržba prostě může znamenat, že se některé komunikace, mosty apod. fakt už musí opravit nutně... podívej se na Janov, Drážďany... v Praze naštěstí zatím jen blbá lávka, ale stejně.

    Jako teorie, že MHD v Praze by vyřešilo metro na letiště je fakt geniální. No, mě osobně stanice Petřiny velmi vyhovuje, když se potřebuju domů na kopec vracet s jiným kolem, než s elektrokolem :) ale je pravda, že přímé trasování A až na letiště asi očekával leckdo. Až si Praha zvykne na větvení linek dál od centra, tak se tam podle mě jednou dobuduje (tak za 20 let), možná přímý úsek z Nádraží Veleslavín bez zastávek (?) ale nevím. Když se metro bude někde větvit, klesnou intervaly mimo špičku na 20 minut a to už je horší, než S-Bahn (většinou kolem 15 minut, na hlavních trasách aspoň blíž k Praze)

    No, celkově trasa E by možná dobře pasovala do sektorů, kde metro chybí na východě i na Západě: z toho Žižkova (kde chybí nejvíc) mohla protnout centrum (ale tam by se teď šíleně tloukla s tím jinak užitečným projektem tunelu pro Spodem-bahn) přes Újezd/u Tanku, Břevnov a Petřiny (no v podstatě pořád ještě může, že, ale zrovna na těch Petřinách jedna linka bohatě stačí). Zrovna tohle je směr, kde jsou tramvaje 9 a 22 nevytíženější a je z toho znát, že metro tam fakt intenzivně chybí.

    Chalupoida tuhle možnost na straně letiště zazdila a i jinak by tolik radiálních linek bez okružní trasy v centru vedlo ke kolapsu, takže já trochu chápu, o co se projektanti snaží, ale dělají to pomalu.

    A hlavně tramvaje budou v centru a autobusy na předměstích pořád pomalé a nespolehlivé, dokud budou ulice ucpané auty. A ulice budou auty ucpané už navěky, protože plán je Prahu zahustit a u všech domů se předpokládá dopravní obslužnost auty. A není absolutně žádný způsob, jak to zoptimalizovat a do města ty auta naskládat, protože kdykoliv se autům jen nepatrně zlepší dojezdové časy, okamžitě do nich vleze ještě víc lidí. A i když místní nějak osvíceně vychováme, že to tak nechtějí, tak paradoxně: budou za to moct imigranti :-)) protože typický imigrant v Praze ne nějaký polo-mafián z rozvojové země, který si s sebou přináší životní styl, včetně těch aut (tohle je smutný fakt, že reálný imigrant v Praze je někdo úplně jiný, než ten, před kým varují různí ti Okamurové... jsou to ti, kteří na ty současné ceny bytů dosáhnou, pro začátek.. a dosáhnou na ně nepřímo i proto, kolik peněz tuzemáci, kteří na byty už nedosáhnou, za dob svého mládí utratili právě třeba za auta a benzín :)))
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Pockej, jako ze by se musely koupit nejake vlaky do metra? Ale to mas pravdu, nic takoveho mozne proste neni! Ech. Za ty prachy, co stojej nesmyslny koleje na Vaclavaku by nakoupili vlaku sto a jeste by jim zbylo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: no, metro by tam ale nemohlo jezdit častěji, než každý 10 minut, protože tolik vlaků prostě metro k dispozici nemá... a většinu dne by tam nebylo ani dost cestujících ani na těch 10 minut. Tím netvrdím, že mi nevadí, že si programově zablokovali možnost jednou v budoucnu to udělat jako odbočku, to byl nerozum. Ale úplně optimální by to zřejmě nebylo...

    Každopádně, Chalupoida, hmm :-) jako fakt bych se nedivil, kdyby nějaká taxíkářská lobby tehdy nějaká garance, že metro na letišti nebude aspoň ještě 20 let, nedostala....

    V první fázi, kdy bude na letiště zahýbat podle všeho každý druhý vlak, to asi skutečně bude o ničem... ale až dodělaj tu smyčku, tak může třeba půlka vlaků do Kladna a všechny vlaky končící v Hostivicích jezdit přes letiště, a tím pádem se to na tak 10 minut klidně dostane taky. Spíš je absurdní, že se ten vlak tolik desetiletí vlekl. Dohromady s tím Kladnem to nebude nejvytíženější směr příměstské železnice. Spíš bych za tím tušil lobby developerů, protože Kladno má potenciál zahýbat cenama nájmů v Praze, protože až tam bude vlak, ožije tam podle všeho i nová výstavba, která bude asi snazší, než v té Praze...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Nemám pocit, že bych cokoliv prohrával, neboť ty ani nevíš o čem je řeč.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Well then, zbytecne mrhas energii, kterou bys mohl pouzit treba na neco smysluplnejsiho, nez na predem prohrane debaty na internetu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Nikdo mě též nenutí diskutovat s tebou, zdá se to totiž zcela marné.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To je něco jiného.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Tak s nim nejezdi, vzdyt te nikdo nenuti.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: To je uplne jedno. Taky bylo na papire, ze na Vaclavaku se rusej tramvaje a kde je ten papir? Presne tam.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ale vždyť ti vysvětluji, že auto spolehlivé v tomto mém případě není.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Protoze auto je pohodlnejsi a spolehlivejsi. Autem se tam dostanu. Tramvaji zhusta ne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Možná nejdříve doporučuju si o tom "papíru" něco přečíst, je to veřejně dostupné, krapet pak působíš nevzdělaně a to určitě nechceš.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To si to krapet vykládáš podle sebe ale. K čemu nám bude poměřovat Prahu a Tokio? Ostatně již dnes máme jednu z nejlepších MHD na světě a stejně lidé volí auto, proč asi?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Jo aha, takze uz ne technicky nemozne, ale jenom proto, ze je to nekde napsane na papire, ktery je svaty.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Presne tak. V Tokiu jsou pohodlnejsi a rychlejsi vlaky, tak vsichni jezdej vlakem. Vcetne me.

    XCHAOS: Jo a rychlodraha na rozdil od metra bude na pikacu, prave kvuli intervalum.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tohle už je jiná písnička, říká se tomu Zásady územního rozvoje.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Takhle to v mém případě nefunguje, bohužel. Ale, že bych si na to stěžoval, to tedy ne.

    Ostatně měl jsi tady dobrý point a tím je pohodlí, nic není pohodlnější než auto, proto je v Praze (nejen) tak nadužívané.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Jako ze kdyz tam neni priprava, tak to prece nejde kousek koleji vykopat a dat jine? Mezi Muzeem a Novou budovou to udelali a jak se tady mistni rozcilovali, ze to prece musi tak bejt!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam