KUTAS: já si zrovna z NY pamatuju, že to jelo asi hodinu. Nemusí to být nejpříjemnější, protože metro má obrovskou kapacitu a když už se někam staví, tak je tendence něčím ty krátké intervaly uživit a udělat co nejvíc zastávek, i v Praze máme pár plonkových stanic, kde vlastně většinou nikdo nenastoupí ani nevystoupí a to má děsnou režii a proto vlastně městská železnice dává trochu větší smysl, hlavně na větší záležitosti.
Metro by pro turisty bylo hodně jednoduché, a vlastně by to urychlilo přeměnu Prahy v turistland, protože oni by se toho opravdu museli naučit jen velmi málo,kdyby z letiště dojeli metrem až do centra, a skutečně by to sebralo příjmy těm taxikářům, protože do metra si troufne víc lidí, než třeba v cizí zemi do autobusu (i když to se díky všem těm informačním tabulím v angličtině jistě taky už mění). Zase ale v některých zemích má metro pověst nepříjemného až rizikového a přelidněného prostředí (v Praze se už to taky tím směrem posouvá... davy, přeplněnost..) a lidem může vlak připadat příjemnější. Vlak ale má jízdní řády, více různých spojů na jednom nástupišti, není tak blbuvzdorný, jako metro..