• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: jestli myslis, ze RegioJet, Leo Express, Arriva, DLB, GWT atd jsou na tom lip, tak.... badumtsss... nejsou :)
    ONDRAT: jiste a treba takova Barcelona ma oboji... :D Muzes si vybrat mezi vlakem, co tam byl driv... a nebo metrem, ktery tam prokutali nasledne.
    XCHAOS: ale jdi ty breptale... ted se predelaly cely Pardubice, predelavaly se tunely u Blanska, na Trebove se aktualne pracuje, prekopava se Smichov, resi se trat z Berouna ku Praze, trat z Prahy na Lysou, uzel v Plzni take prosel modernizaci... a soutezi se treba kompletni rekonstrukce zabezpecovacek a troleji od Kralup (vcetne) az po hranici s Nemeckem. Vis o tom, co se cpe do koridoru a dalsicho hojne uzivanych trati prd :-) Ale tvuj nezajem tve hloupe kecy neomlouva.
    ONDRAT: ale zpozdeni to nabira taky. Protoze holt legislativa je tak na hovno, ze si muzou dovolit "protestovat" lidi bez ohledu na uzemne-planovaci dokumentaci. Aktualni "stiznosti" jdou z baraku, ktery tam postavili pred 20 lety a dobre vedeli, ze tam ta trat je a bude. Holt neumime podobne individua, co uzemne-planovaci dokumentaci poslat do prdele instantne a rychle.
    KUTAS: z Bubence do Roztoku je maximalka 115, dal do Kralup 120 - pro naklapeci soupravy, ktery tam nejezdi :D (mame jen Pendolina, co to umi). Jinak jsou tam useky, kde je maximalka 80... 90... 100, tve tvrzeni o sedesatce pravdive neni ;-)
    SAMOUT: no, ale diky ruznym "security" opickam, u low-costovek i opickam typu "boarding a gate close driv, nez se pristavi ledadlo" se realne dostavas do stavu, kdy na te ceste stravis na nekterych relacich srovnatelny cas, to letadlo rychlejsi se zapoctenim vsech externalit neni ani omylem.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    KUTAS:
    Zrovna Vídeň je fakt vlakem pohodlnější pokud chceš přímo do Vídně do centra.
    Zavřel v kanclu v Praze počítač, dojedeš ty dvě zastávky tramvají na nádraží nějakých 15 minut před odjezdem, ve vlaku pak mívali rozumné jídlo a na české straně hranice i za přijatelnou cenu, ve Vídni vystoupíš a rovnou odcházíš na tramvaj. A pohodlnost práce ve vlaku vs v letadle byla taky jinde, když jsem tam jezdila, tak první třída ve vlaku vyšla vždycky levněji než economy letenka
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUTAS: hele, jezdím tam na služebky, a vyjde to tak nějak šulnul vším. Akorát záleží, jestli stávkujou na letišti, je zacpaná D1, nebo někde opravujou koridor... Mnichov sem zkusil vlakem jednou, bylo to ok přesně na český hranice, pak sme stáli hodinu v poli, než přijel náhradní autobus do Plzně, přestup na vlak do Berouna a další náhradní bus do Prahy. To už na mě byl vyšší level masochismu.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SAMOUT: A prosímtě tohle dedukuješ z nějakýho průzkumu nebo...?

    Ano, jsou lidi který počítají minuty a pro ty bude nejrychlejší cesta ta nejlepší alternativa ale to není zas tak velká skupina.

    Pokud máš alternativu:

    A: Cesta hodinu na letiště, čekání dvě hodiny na letišti, odbavení zavazadel, kontrola, strkání ruky do zadku, nastupování do letadla jak do prasečáku, miniaturní křeslo kde si nemůžeš ani protáhnout nohy, řev dětí, po příletu opět další kontrola, čekání na zavazadla, cesta z letiště hodinu do města - a vyjde tě to na 6 hodin.

    nebo

    B: Seběhnu od baráku 20 minut na hlavák, sednu si do vlaku, piju pár hodin točenou plzeň, vystoupim v centru města a jdu 20 minut do hotelu - a vyjde mě to na 8 hodin


    Tak si já a drtivá většina lidí co znám vybere alternativu B.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    OMNIHASH: tak na a z toho nádraží taky nějakou chvilku jedeš, že?

    Je pravda, že do Vídně a Berlína jsem vždy jel vlakem, letadlem jen Videň a Mnichov, ale to bylo vždy součástí nějakého přestupu. Jinak do Mnichova jsem jezdil autem, tak bych to bral vlakem. Lítal jsem a teď vlastně tak 1x do roka znova i do Varšavy - tam by bylo super mít rozumný vlak.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUTAS: Praha -Vídeñ je vlakem něco málo přes 4 hodiny, úplně stejný, jako doject na letiště, hodinu čekat, hodinu letět a pak zase do centra.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    OMNIHASH: Berlín asi ok, ale mě úplně deptá ta lokálka kolem Vltavy v Česku, kde to jede snad max 60 km/h, takže tam je obrovský prostor pro zlepšení.
    Jinak Vídeň ne je letadlem rychlejší, tam ten vlak je taky marnej.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: Masaryčka je taky centrum.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUTAS: tak zrovna Berlín/Vídeň už je stejně rychlá letadlem jako vlakem dneska...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RUTHER: jako že jsem vloni letěl z Girony do Pardubic za 10€ mi fakt překvapilo :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Ale pohne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: Tak zrovna Libocké nimby má v podstatě pravdu: nepožadují nic hrozného, akorát prosté zahloubení trati při tom zdvojkolejnění, vlastně nepožadují ani plné zastřešení, takže je to nic proti ničemu - jen trochu díra v zemi, chodci to budou křížit úrovnňově a ne po schodech. Ten beton na protihlukové bariéry by taky něco stál, to zahloubení fakt není likvidační.

    Střešovické nimby proti tunelům 60 metrů pod masou pískovce bylo naproti tomu absurdní a doufám je už od něj pokoj.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: V realu se s trati do Kladna nepohne bo nimby, a na druhe strane se jen budeme tak dlouho hadat o to, jestli Vyton zbourat si opravit, az tato spadne, vezme s sebou par nebozaku z projizdejiciho vlaku, a pak se budeme dalsich dvacet let hadat o podobe novyho mostu, aby se ve finale prislo na to, ze na nej nejsou penize. Ale to uz tady mozna nebudu, preci jen mi tahne na padesat... Tunel z Hlavaku na Smichov je mokrej sen sotousu, ten nebude stat driv nez se na Smichove vedle nadrazi postavi hala pro Sablikovou.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: ... takže když letíš na dovolenou do Řecka, tak cestou tam strávíš v podstatě noc na letišti (jinak to prostě nevychází) a cestou zpět sice ne, ale vstáváš asi v 5 ráno a zabiješ tou cestou stejně celý den..

    Ale jako jo, velkou roli hraje i to, že na letištích bývají obrovská parkoviště a lidi vyráží na dovolenou autem a vyhnou se MHD. Ty terminály VRT s parkovišti jsou takové perverzní řešení tohohle problému. Ale aspoň se ten automobilový životní styl, jakkoliv třeba někdo z nás ho nechce, přesouvá z center měst...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Takže abych to nějak shrnul: pokud prudit do něčeho, co se ještě nezačalo stavět a teprve se to projektuje, tak bychom měli požadovat, aby S-Bahn z letiště měl v oblasti uzlu Masaryčka - Florenc - Hlavák návaznost na S-bahn Hlavák-Václavák-Karlák-Smíchovské nádraží, aby mohly vlaky projíždějící letiště mít 10 minutový takt takhle:

    2/h Kladno-Letiště-Masaryčka
    2/h Hostivice-Letiště-Hlavák-Václavák-Smíchov
    2/h Letiště-Hlavák
    2/h Kladno-Hostivice-Hlavák-Václavák-Smíchov (mimo letiště)

    Tohle by taxíkářské lobby zasadilo skoro stejně vážnou ránu, jako metro na letiště... přestup z A na Veleslavíně se zdá být dostatečný, ale to je právě to: je to přestup. Václavák z Letiště bez přestupu by byl game-changer... a to samé přímé spojení Kladno-Václavák.

    Tak, jak se to plánuje teď, je to pořád skrytě ovlivněné taxíkářskou a automobilovou lobby, protože do úplného centra bude z té nové rychlodráhy nutný vždy aspoň jeden přestup na metro nebo jiný S-bahn. Aspoň tak, jak jsem viděl průřezy tím, co se chystá na Hlaváku - trasa z Florence má na Hlaváku být jen zahloubená pod stávajícími nástupišti a pokračovat do tunelů do Vršovic, což sice nabízí zajímavou možnost přímých vlaků z letiště na Zahradní město, které by taky jistě byly fajn, ale ten Václavák mi přijde zajímavější.

    (CC: KUTAS, MAKROUSEK...)
    RUTHER
    RUTHER --- ---
    KUTAS: To je těma loukostama. Normální smetánka jezdí z letiště taxíkem. Obzlváště v naší mikro zemičce, kde je tágo z letiště za pár stovek. To až od té doby, co líta loukostama plebs je zapotřebí autobus, protože na to tágo nemaj, když dali poslední peníze za letadlo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: je to tak, ale soutěž v rychlosti rozvoje VRT a dálnic jednoznačně vyhrávaj dálnice, které si to vynucujou silou - prostě kamiony z konců existujících dálnic válcují existující tranzitní obce natolik, že dálnici musíš prodloužit tak jako tak.

    Myšlenka VRT je, že čas ušetříš tím, že vlak zajede přímo do centra, neskončí v dopravní zácpě ani nemusíš složitě přestupovat z letiště (Pardubice jsou super letiště - tam je to pěšky příjemná a intuitivní půlhodinová procházka na hlavní nádraží, převážně v zeleni, ani se nevyplatí čekat na autobus, který sice na letiště s dvěma přílety za den pendluje, ale rozhodně s těmi přílety není nijak synchronizovaný :-))

    Myšlenku VRT poněkud kazí fakt, že v centrech měst jako Praha je dnes turistland a pustina a vlastně pokud do toho města jedeš za jiným účelem než turistikou nebo na jednorázovou večerní akci, tak pro tebe zajíždění do centra představuje opruz navíc (tohle se snaží řešit nová nádraží mimo centrum... Podbaba, Bubny, dokonce nové zastávky přímo na plánovaném Spodem-bahnu, co budou na Karláku a Václaváku... )

    Spor "metro vs. letiště" na nádraží má samozřejmě řešení v tom, že S-bahn bude stejně jako v Berlíně naprosto integrovaný a naprosto neodlišitelný od metra.... PID se o to snaží, unifikace kamufláže vlaků a zastávek je v tomhle krok stejným směrem, protože lidi si musí zvyknout, že vlaková zastávka neznamená, že jde o pobočku skanzenu, ale naprosto spolehlivou a předvídatelnou instituci, stejně jako tramvajová zastávka (možná víc). Potom samozřejmě žádný problém nebude.

    Trochu bych si rejpnul, že mám pocit, že Spodem-bahn z Karláku a Václaváku bude pokračovat do Karlína a nikoliv na Negreliho viadukt. Takže přímé vlaku z Václaváku na letiště zřejmě zajíždět nebudou, leda by po cestě využili nějakou úvrať. Tohle mi potenciálně přijde jako stejná zrada a výsledek lobbyingu taxikářů, jako chybějící příprava na odbočku na Nádraží Veleslavín...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    SAMOUT: spíš je prostě ta infrastruktura drahá... aneb když by byla pořádná rychlodráha do Berlína, Mnichova nebo Vídně, tak tam fakt nebude moc důvodů létat. Vlak je výrazně pohodlnější, ale prostě v dnešní době je reálně pomalejší - i když zase ne o moc, ono včetně čekání a dopravy na letiště, které je zpravidla na kraji města, zatímco vlakem jedeš z centra.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QZUZKA: Super nápad, akorát by bylo dobré se zeptat zástavby, co na to říká ona (hint: žiju na Praze 6, sice trochu za rohem od letiště, ale využití té záložní dráhy rozhodně zástavba pociťuje...)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    QZUZKA: taky to je víceméně čirá náhoda. To letiště bylo na konci světa, aby odlety dělaly bordel nad mořem, akorát se z něj někdo rozhodl postavit jedinej most do Skandinávie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam