• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23:
    ONDRAT: na koloběžkách ne, ale na turistech ano, a aby Praha mohla importovat jednoho kvalitního turistu, musí k tomu statisticky přibrat dostatečné množství ožralých turistů.

    Ekonomika Prahy stojí na opravách bytů v centru a jejich repasech na airbnb a když nebude dost koloběžek pro ožralé turisty, nebude dost airbnb, když nebude dost aribnb, nebudou mít jednak řemeslníci za co žrát, když nebudou mít řemeslníci za žrát, zkrachujou Babišovy uzenářské podniky apod. Vše je propojené se vším... nakonec díky zákazu budeme mít akorát volné ulice, aby si Turek mohl dojet v jaguáru koupit koks (nebo co si to tom jaguáru jezdí kupovat). A nasraný schudlý lid ho zvolí prezidentem a on si otevře ve Vladislavském sále (nebo ve kterém) autoservis.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Ona teda nestojí ani na tom levným chlastání britských stags.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Fakt si nemyslím, že ekonomika Prahy stojí na sdílených koloběžkách nadnárodních korporací...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: auta na chodníku právě bráněj v průjezdu těm ožralým turistům. všechno souvisí se vším.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: ožralý turisti jsou ale bohužel základem pražský ekonomiky.... a spousta lidí se bude divit, že méně ožralých turistů nebude znamenat nižší nájmy, ale naopak vyšší, protože krachující drobné spekulanty budou skupovat spekulanti velcí, kteří pak získají postupně monopol.

    Raději, než abychom udělali vyhrazené pruhy pro ožralé turisty, tak jim radši chudákům zakážeme relativně neškodný koníček a střelíme se tak do jediné nohy, na které ještě ekonomika města stojí...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: nepřestěhuješ babičin klavír do nemocnice?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: auta by měla parkovat na vrakovištích, jestli parkujou na ulici nebo v garážích je nakonec jedno, protože zaparkovat musí především přijet a zase odjet, a to je to hlavní zlo, dá se říct. Dokonce se dá říct, že čím víc auta parkují, tím méně jezdí, že ano :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    počkat oni zakázali i fiakry???

    výborně tak teď se moje babička nedostane ani na nákup a já už ten klavír nikdy nepřestěhuju
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GREW: jj přesně tak, kolik let už jsou sdílený koloběžky v Praze a kolik desítek novejch vyhlášek a pravidel a bůhví čeho mělo situaci uklidnit a absolutně s tím nikdo nehnul ani o centimetr

    Protože všichni jsou v šoku z toho že pokud uděláš atrakci pro ožralý turisty tak jí budou využívat ožralý turisti kterejm jsou většinou nějaký pravdila uplně volný

    Už přišel někdo s dotazem jak budou ožralý turisti ve 2 ráno stěhovat klavíry a odvážet babičky k doktorům?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BESH: to víš že jo, už máš vyřešený auta v praze že řešíš moje analogie?
    BESH
    BESH --- ---
    ADAMIRA: V soubezne soutezi spatnych analogii jsi zatim ve vedeni.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Bolt, Lime ani Uber čísla nezveřejňují, což je škoda.

    Ke sdílením kolům jsem našel tohle: https://pid.cz/sdilena-kola-s-litackou-vyuzilo-v-roce-2022-34-tisic-lidi/#:~:text=Sd%C3%ADlen%C3%A1%20kola%20s%20L%C3%ADta%C4%8Dkou%20vyu%C5%BEilo,integrovan%C3%A1%20doprava%20Pra%C5%BEsk%C3%A1%20integrovan%C3%A1%20doprava

    Tak či onak si myslím, že v rámci nehodovosti jsou na tom kola i koloběžky statisticky výrazně lépe. Nachcaný turisty má řešit MP nebo PČR, což se aspoň v centru tak nějak děje.

    To video je samozřejmě úsměvný a dá se jich najít víc. O problematice věci to ale říká jenom málo. Já bych třeba ocenil sankce pro provozovatele za špatně zaparkované a překážející koloběžky víc než plošnej zákaz. Osobně mě taky serou takový ty motorky s obříma kolama, co vozej lidi po parcích jako třeba Letenských. Hop-on hop-off autobusy jsou taky něco, co by město mělo řešit. Ono těch negativních jevů spojených s turismem je samozřejmě víc. Ale to bychom museli mít vedení města, který řeší taky něco jinýho než jak kámošům zařídit levnou zahrádku na Staromáku. To už se ale od tématu klubu docela vzdalujeme :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Zahřívací kolo olympijských her ve falešném dilematu se nám blíží do konce, myslím že máme minimálně 2 finalisty kteří postoupí do druhého kola, téma: "můžeme řešit děti umírající na AIDS v rumunský kanalizaci předtím než vymítíme hlad v Gaze?"

    DISKUTUJTE!!!
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Presne tak to rozhodnuti mesta pusobi, jako zalozene na videu z Youtube. Kazdodenni automobilova katastrofa zustava nadale neviditelna.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: To je dobře, že v autě tu nikdy nikdo ožralej neboural.

    Kolik jízd měsíčně tyhle koloběžky udělají? Kolik z toho jsou nehody? Ptám se seriózně, fakt by mě nějaká taková statistika zajímala.

    Operovat jedním provařeným případem (ano, vím že jich je víc) je prostě mimo.

    A ne, nefandím současnému nastavení provozování sdíleních koloběžek. Je jistě potřeba to řešit.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GREW: turisty bourající ožralý do aut neřešit!!! Ještě není vyřešené parkování na chodníku
    GREW
    GREW --- ---
    Me nejvic bavi video, kdy ozralej cizinec na elektrokolobezce, jedouci v protismeru, narazi do protijedouciho auta... mestakum... https://www.youtube.com/watch?v=7mZDs3Ho9UM To asi tak k tomu, jestli je to primarne o mikromobilite, nebo jestli je to primarne atrakce pro priozraly turisty.
    GREW
    GREW --- ---
    MAKROUSEK: Pujcovani elektrokolobezek fakt neni o mikromobilite, ale blba turisticka atrakce, ktera akorat vysira vetsinu ostatnich lidi, stejne jako to delaly pivni kola, segwaye, miniauticka apod. Nehlede na to, ze mesto na provozovatele pujcoven elektrokolebezek vzneslo nekolikrat v prubehu minulych let pozadavek, aby sami udelali neco s tim, ze jim na tom lidi jezdej vozraly, po chodnicich, ve dvou na jedny kolobezce, ze to nechavaj valet vsude mozne atd. a provozovatele to prakticky ignorovali... Tak do kdy, nebo kolikrat chces tem provozovatelum davat sanci, aby zajistili to, ze jejich uzivatele na tom prakticky pokazdy, kdyz si pujcej elektrokolobezku, porusujou nakej zakon/pachaj prestupek?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KUTAS: sorry, smolík, cokoliv co sé týká absolutně jakékoliv dopravy v praze a okolí se nesmí řešit do chvíle kdy bude naprosto bezchybně vyřešen problém aut parkijících na ulici. Do té doby je jakýkoliv zásah do pražské dopravy totální tabu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: a na čem podle tebe kdo z Pirátů "vydělává"? (Takovým stylem, jako za předchozích garnitur někomu šly provize z jízdného v DPH, a tak...)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Jo, jasne, mikromobilita jenom za nejakych podminek, hlavne, aby na ni nevydelaval nekdo jiny, nez Pirati. Vtipne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: to srovnáváš nesrovnatelné, protože u sdílených kol a koloběžek jde o komerční aktivitu v centru, zábor veřejného prostranství, apod. A bezpečnost baterií v tom roli nehraje (ostatně, koloběžky sice překáží, ale nikdy nikdo žádnou neviděl nějak samovznítit se a hořet, a pochopitelně, mýty o elektromobilitě se špatně šíří, když to maj ldi na očích a vidí, že to zas tak často nehoří...)

    Přepravní řád DP se bude točit kolem toho, kdo by za případný průšvih nesl odpovědnost a strojvůdci obecně jsou paranoidní, protože tráví celý život v tunelu, ze kterého není úniku a prostě se nějaké neočekávané události logicky bojí. Jako dovedu pochopit, že lidi se různých věcí bojí, ale stejnej typ lidí, co by si za covidu do metra nikdy nevzal roušku, protože to přece sníží pravděpodobnost infekce jen o polovinu a jenom těm ostatním a ne jemu, tak bude nadšeně hýkat nad zákazem elektrokol, protože to by se přece jemu nikdy nestalo, že by chtěl cestovat s elektrokolem, zato vyhnout se 0.000001% šance požáru baterie - to je otázka života a smrti!

    Veřejnost obecně statistiky dezinterpretuje naprosto pocitově, iracionální strach z neznámého převažuje nad racionální vyhodnocením známých rizik (brutální požár v 80tých letech v Londýně ve stanici King's cross nezpůsobila lithiová baterie, to samé požár lanovky v Kaprunu... jako jasně, že mají řidiči metra z možnosti požáru mají strach, aby neměli! a i proto dává posilování tramvajové sítě smysl, protože to metro psychologicky pozitivně působí, pokud podvědomě hledáte úkryt před bombardování - ale jinak je klaustrofobní jak sviň...)

    Letmým googlením člověk dostane pocit, že požáry baterií elektrokol podle všeho začali strašit prodejci značkového vybavení, kteří chtěli upozornit na rizika DIY přestaveb s využitím noname součástek... jenže se jim to vrátilo, v médiích to začalo rezonovat a teď budou mít v metru utrum i majitelé toho značkového vybavení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam