• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    GREW
    GREW --- ---
    XCHAOS: Myslim, ale je to teda muj odhad, ze po ozralejch turistech, jedoucich v noci prahou na elektrokolobezce, kterou nechaj pak valet pred airbnb ubytovanim (coz je samo o sobe takova seda zona, protoze velka cast tehle ubytovani je zkolaudovano na trvale bydleni a ne na kratkodobe pronajimani turistum), aby se "potichu" strachali cinzakem do sveho pronajmu, kde je jinak vetsina bytu obyvana trvalymi najemniky/vlastniky bytu a kteri si pak jeste na byte v pul treti v noci udelali afterparty, se moc "normalnim" lidem v praze styskat nebude... A hlavne doufam, ze na tomdle typu turismu nestoji turistickej ruch v Praze.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: What. The. Fuck.

    Jakože před AirBnb sem nikdo nejezdil nebo co?

    Promiň, ale to jsou tak absurdní konstrukce, že nevím jak na to reagovat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: slovy klasika: co to prebohov drístáš?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23:
    ONDRAT: na koloběžkách ne, ale na turistech ano, a aby Praha mohla importovat jednoho kvalitního turistu, musí k tomu statisticky přibrat dostatečné množství ožralých turistů.

    Ekonomika Prahy stojí na opravách bytů v centru a jejich repasech na airbnb a když nebude dost koloběžek pro ožralé turisty, nebude dost airbnb, když nebude dost aribnb, nebudou mít jednak řemeslníci za co žrát, když nebudou mít řemeslníci za žrát, zkrachujou Babišovy uzenářské podniky apod. Vše je propojené se vším... nakonec díky zákazu budeme mít akorát volné ulice, aby si Turek mohl dojet v jaguáru koupit koks (nebo co si to tom jaguáru jezdí kupovat). A nasraný schudlý lid ho zvolí prezidentem a on si otevře ve Vladislavském sále (nebo ve kterém) autoservis.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Tak abych byl fér, chlastá se v kdejakým Evropským městě, Praha těží podle mě z toho, že je to tady trochu uvolněnější než třeba ve Vídni, bezpečnější než v Barceloně a dá se sem dostat odevšaď relativně velmi rychle. Zásadně levný to tady v centru už taky bůhvíjak není.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Jasně že ne, stojí na tom že jsme měli kliku a před stovkami let tady vyrostla spousta zajímavejch budov, mostů atp :))
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Ona teda nestojí ani na tom levným chlastání britských stags.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: no jo, protože jak už jsem psal, elektrokoloběžky jsou jediné téma, na které se rozhněvaná levicová samoživitelka s kočárkem shodne s pravicovým majitelem opulentního SUV, to je všeobecně známé...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Fakt si nemyslím, že ekonomika Prahy stojí na sdílených koloběžkách nadnárodních korporací...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: auta na chodníku právě bráněj v průjezdu těm ožralým turistům. všechno souvisí se vším.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: ožralý turisti jsou ale bohužel základem pražský ekonomiky.... a spousta lidí se bude divit, že méně ožralých turistů nebude znamenat nižší nájmy, ale naopak vyšší, protože krachující drobné spekulanty budou skupovat spekulanti velcí, kteří pak získají postupně monopol.

    Raději, než abychom udělali vyhrazené pruhy pro ožralé turisty, tak jim radši chudákům zakážeme relativně neškodný koníček a střelíme se tak do jediné nohy, na které ještě ekonomika města stojí...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: nepřestěhuješ babičin klavír do nemocnice?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAMIRA: auta by měla parkovat na vrakovištích, jestli parkujou na ulici nebo v garážích je nakonec jedno, protože zaparkovat musí především přijet a zase odjet, a to je to hlavní zlo, dá se říct. Dokonce se dá říct, že čím víc auta parkují, tím méně jezdí, že ano :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    počkat oni zakázali i fiakry???

    výborně tak teď se moje babička nedostane ani na nákup a já už ten klavír nikdy nepřestěhuju
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GREW: jj přesně tak, kolik let už jsou sdílený koloběžky v Praze a kolik desítek novejch vyhlášek a pravidel a bůhví čeho mělo situaci uklidnit a absolutně s tím nikdo nehnul ani o centimetr

    Protože všichni jsou v šoku z toho že pokud uděláš atrakci pro ožralý turisty tak jí budou využívat ožralý turisti kterejm jsou většinou nějaký pravdila uplně volný

    Už přišel někdo s dotazem jak budou ožralý turisti ve 2 ráno stěhovat klavíry a odvážet babičky k doktorům?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BESH: to víš že jo, už máš vyřešený auta v praze že řešíš moje analogie?
    BESH
    BESH --- ---
    ADAMIRA: V soubezne soutezi spatnych analogii jsi zatim ve vedeni.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Bolt, Lime ani Uber čísla nezveřejňují, což je škoda.

    Ke sdílením kolům jsem našel tohle: https://pid.cz/sdilena-kola-s-litackou-vyuzilo-v-roce-2022-34-tisic-lidi/#:~:text=Sd%C3%ADlen%C3%A1%20kola%20s%20L%C3%ADta%C4%8Dkou%20vyu%C5%BEilo,integrovan%C3%A1%20doprava%20Pra%C5%BEsk%C3%A1%20integrovan%C3%A1%20doprava

    Tak či onak si myslím, že v rámci nehodovosti jsou na tom kola i koloběžky statisticky výrazně lépe. Nachcaný turisty má řešit MP nebo PČR, což se aspoň v centru tak nějak děje.

    To video je samozřejmě úsměvný a dá se jich najít víc. O problematice věci to ale říká jenom málo. Já bych třeba ocenil sankce pro provozovatele za špatně zaparkované a překážející koloběžky víc než plošnej zákaz. Osobně mě taky serou takový ty motorky s obříma kolama, co vozej lidi po parcích jako třeba Letenských. Hop-on hop-off autobusy jsou taky něco, co by město mělo řešit. Ono těch negativních jevů spojených s turismem je samozřejmě víc. Ale to bychom museli mít vedení města, který řeší taky něco jinýho než jak kámošům zařídit levnou zahrádku na Staromáku. To už se ale od tématu klubu docela vzdalujeme :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Zahřívací kolo olympijských her ve falešném dilematu se nám blíží do konce, myslím že máme minimálně 2 finalisty kteří postoupí do druhého kola, téma: "můžeme řešit děti umírající na AIDS v rumunský kanalizaci předtím než vymítíme hlad v Gaze?"

    DISKUTUJTE!!!
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Presne tak to rozhodnuti mesta pusobi, jako zalozene na videu z Youtube. Kazdodenni automobilova katastrofa zustava nadale neviditelna.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: To je dobře, že v autě tu nikdy nikdo ožralej neboural.

    Kolik jízd měsíčně tyhle koloběžky udělají? Kolik z toho jsou nehody? Ptám se seriózně, fakt by mě nějaká taková statistika zajímala.

    Operovat jedním provařeným případem (ano, vím že jich je víc) je prostě mimo.

    A ne, nefandím současnému nastavení provozování sdíleních koloběžek. Je jistě potřeba to řešit.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GREW: turisty bourající ožralý do aut neřešit!!! Ještě není vyřešené parkování na chodníku
    GREW
    GREW --- ---
    Me nejvic bavi video, kdy ozralej cizinec na elektrokolobezce, jedouci v protismeru, narazi do protijedouciho auta... mestakum... https://www.youtube.com/watch?v=7mZDs3Ho9UM To asi tak k tomu, jestli je to primarne o mikromobilite, nebo jestli je to primarne atrakce pro priozraly turisty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam