• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KOMARIUS
    KOMARIUS --- ---
    DANYSEK: hm, zaujimavy styl komunikacie.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KOMARIUS: thank you, captain obvious... na tom, ze to je zbytecny ojeb se nic nemeni.
    KOMARIUS
    KOMARIUS --- ---
    DANYSEK: nepisal som ze sa tyka jen deciek s bajkom na chodniku.
    v prvej vete som v skratke uviedol to podstatne "zakon sa netyka chodcov ani bezcov, alejazdy cyklistov/kolobezkarov po chodniku"
    no a tou zmenou.
    ta 55ka je iba chodnik kde je povolena jazda na bicykli, ktorych je fakt ze minimum. netyka sa to klasickych zdielanych komunikacii
    "Cestička pre chodcov a cyklistov" a "Cestička pre chodcov s povolením vjazdu cyklistov" sú dve rozdielne situácie. Tá prvá sa vyznačuje modrou kruhovou značkou s piktogramom chodcu a cyklista, znamená pre oboch povinné použitie takejto cestičky a toto obmedzenie rýchlosti sa jej netýka.
    Tá druhá sa vyznačuje modrou kruhovou značkou s piktogramom chodca a pod tým dodatkovou tabuľkou "Cyklisti voľno". Na Slovensku ich zatiaľ stretneme zriedkavejšie, nakoľko ide o relatívne nové použitie značenia, ale často je vhodnejšie - napríklad tam, kde chceme cyklistovi jazdu na takomto chodníku umožniť, nie prikázať, a zároveň napríklad nespĺňa šírkové predpoklady pre zriadenie Cestičky pre chodcov a cyklistov.
    podrobnejsie je to vysvetlene v tom clanku, alebo napr aj v tomto
    Poslanec Vážny vyháňa deti na cesty, návrh bezpečnosti premávky nepomôže - Cyklokoalícia
    https://cyklokoalicia.sk/2025/08/poslanec-vazny-vyhana-deti-na-cesty-navrh-bezpecnosti-premavky-nepomoze/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOMARIUS: faktem je, že se tomu smějeme, ale u nás je jízda na chodníku teoreticky zakázaná úplně...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KOMARIUS: zdaleka se to netyka jen decek s kolem na chodniku... :) Zvlast ten § 52 se tyka osoby ktorá sa pohybuje po chodníku na lyžiach, korčuliach, kolobežke, skejtborde alebo na obdobnom športovom vybavení... a ta § 55 tykajici se sdilenych komunikaci pro chodce i cyklisty je "vtipna" samozrejme taky, protoze samozrejme na mnoha mistech to v praxi bude naprosto zbytecny ojeb....

    KOMARIUS
    KOMARIUS --- ---
    XCHAOS:
    zakon sa netyka chodcov ani bezcov, alejazdy cyklistov/kolobezkarov po chodniku
    kedze aktualne plati ze jazda po chodniku je zakazana a povolenu ju maju iba deti do 10 rokov (a ich sprievod, alebo rodic ktory dieta vezie na bicykli) touto zmenou poslanec vazny posiela deti jazdit do premavky medzi auta.
    akoze je to fakt odveci cele, hlavne aj kvoli tomu ze onedlho ma prist do platnosti novy zakon, kde sa to aj tak bude menit.
    skoda reci.
    Vtipy netriafajú presne, rýchlu chôdzu nezakázali. Vážny však z chodníkov vytláča detských cyklistov — Denník N
    https://dennikn.sk/4937626/vtipy-sa-netriafaju-presne-rychlu-chodzu-nezakazali-vazny-vsak-z-chodnikov-vytlaca-detskych-cyklistov/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Bratia Slováci: auta problém nejsou, důchodci v autech problém nejsou. Zato zakážeme běhání po chodnících!
    Maximum 6 km/h. Slovensko zavádí rychlostní limit pro pohyb na chodníku - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/maximum-6-km-h-slovensko-zavadi-rychlostni-limit-pro-pohyb-na-chodniku-264133/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: duvod? ;-) Realne mas vicero stakeholderu - paterni silnicni sit (jednickovy silnice a dalnice) resi RSD - a ten perimetr konci vnejsim okruhem, tak zni krom jineho memorandum mezi Prahou a RSD z roku 2017. Dal jsou to mistni komunikace prvni tridy - a ty jsou Prahy (coby kraje), ostatne diky tomu se z kusu D1 od Chodova po Pruhonice stala "jen" silnice pro motorova vozidla. Zeleznice je naprosto mimo tohle cely - to si resi Sprava zeleznic v ramci sveho rozpoctu. RSD i SZ, ale take MHMP nejake penize na dopravni stavby dostava ze SFDI.

    To znamena, ze "resit auta" znamena resit to na urovni magistratniho rozpoctu (a ev. vyskemrat nejaky dotace). A s vlakama to nic spolecnyho nema, protoze na posileni kapacit zeleznice uvnitr metropole magistrat nijak neparticipuje, zeano :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    kdy si už uvědomíte že dostupnost/nedostupnost vlaku a všechno okolo toho je jen zástěrka která má zakrýt skutečný problém a to auta?

    vlaky se budou moc řešit až se dořeší auta
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GREW: aspoň nelež na zemi, tyhle :-) jako ok, chápu, proč je nikdo nemá rád, ale je to taková ta typická diskriminace menšin: obří, ale naprosto obří problém jsou auta, jejich provoz, parkování, dopravní zácpy, všechno. Naprosto okrajová, sice protivná a nepřizpůsobivá, ale v zásadě převážně neškodná menšina jsou koloběžky. Jsou podobné všem menšinám v historii: sebevědomě odrzlé, trochu elitářské (já bych tu jejich minutovou sazbu prostě neplatil... ), vyčnívají z řady, Mají pocit, že jim to projde. Nicméně, i když je nikdo nemá rád, tak faktické srovnání jejich dopadu s dopadem aut vyznívá jednoznačně. Aut je ale víc, na ty si netroufne nikdo.
    RUTHER
    RUTHER --- ---
    SAMOUT: Repetice matka moudrosti.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    RUTHER: Ale Mlho...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: za pet minut, rikas? :D

    RUTHER
    RUTHER --- ---
    GREW
    GREW --- ---
    Kdyz jsem sel vcera z prace, tak me celkem, vzhledem ke zdejsi diskuzi, pobavilo "zatisi" ktere sem mijel. Samozrejmne vim, ze to ve vysledku nic realne o uzivatelych kolobezek nerika, ale stejne me to pobavilo. Fotku bych pojmenoval: "Zahada toho, proc "sdilene" kolobezky v Praze nema nikdo rad" :D

    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Vlak jednou za pet minut mi prijde jeste velmi derava propustnost. Jim to prijde jako na hrane. Ale co jsem ja? Pouhy pasazer!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: pretizeni drahy v prazskem uzlu se venuje cely dokument, dopln si mezery ve vzdelani :)
    Ono kdyz jses prakticky po cely den nad hladinou kriticke propustnosti, tak jakakoliv malickost generuje zpozdeni.

    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Ja to rikam ze sve zkusenosti, kdy jsem chtel jet vlakem ze Stromovky na Hlavak.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: jednou za hodinu? :D Ale jdi ty breptale...

    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Pretizeny trate? Jednou za hodinu!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: no ale je ferove treba rict, ze dilem ty zpozdeni jsou i diky tomu, ze infrastruktura pretizena. Uzel v Libni doslova pada na hubu. Ale zase tu mame skvele NIMBY, kdy plebs z okoli hazi klacky pod nohy vystavbe presmyku, ktery by cast toho kapacitniho problemu pomohl resit... at se drzime tematu, tedy problemum kolem Prahy.

    A ze by se nejak dramaticky tlacilo na vyuziti dalsich trati, mj. spojky pres Malesice se rict take neda, slibovane zastavky jsou jen na papire a tak treba S61 se namisto puvodne planovaneho trasovani z Bechovic pres Malesice poslala... no, do te pretizene Libne :-) - kde kdyz chce projet S49 z Hostivare, tak to prekrizi drahu vsemu, co jede na koridoru. Ale holt presmyk v Libni nechceme :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam