• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Rozdíl mezi námi bude, že trochu míň dám na to, co říká Springorum sám o sobě.)

    Nechtěj to plošně na sběrné komunikace, teda aspoň podle článku, na který se odkazuješ, je to "vč. části sběrných komunikací", rozepsáno pak: "Jakkoliv je nesporné zklidnění v rezidenčních ulicích, „hlavní“ ulice a zejména pak ty, které slouží ve významné míře veřejné dopravě, je třeba posoudit individuálně. Zpracovali jsme proto metodiku umožňující na základě identifikovaných faktorů pro a proti posoudit vhodnost a přínos zavedení rychlosti 30 km/h na sběrných komunikacích."

    Oni co se týče MHD píšou to stejné, co ty. :))
    Závěrem pak "byla na základě platné legislativy prověřena možnost zřídit „plošnou“ zónu 30 v rozsahu širšího centra se zvýšením rychlosti na sběrných komunikacích značkami B 20".

    Tedy žádné sběrné komunikace plošně, ale metodika pro zhodnocení. Když dokládáš něco článkem, kde se píše něco jiného, beru to jako manipulativní.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Neprekvapils.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: no kdyz se po Praze plazil Springorum se svymi pruvody, tak mumlal ze to chce proste vsude. No, paradoxne ty jeho pruvody obcas i brzdili MHD :D A neni sam, automati to maj i na webu, ze to chtej i na sberne komunikace.
    ONDRAT: 3x stuj - prask... :-) Na vyzvu prece nezastavi jen prchajici zlocinec, zeano... :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To by je ten policajt musel umet i chytit, kazdopadne takovych je relativne malo.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Mám za to, že ve městech, kde nějaký ekvivalent 30 je, nikdy není zavedený plošně bez vyjmutí páteřních komunikací. Pokud víš o městě, kde se to aplikovalo i na páteřní čtyřproudy (protože je nenapadla myšlenka s autobusy, přece!), tak si řekněme, jak to tam tedy je aplikované.
    Ani se nikdo tím, že by 30 byla třeba na celém katastrálním území Prahy pro všechny komunikace plošně seriózně nezabýval. Pokud si dobře vybavuju, tak "plošně" v jejich podání znamenalo, aby 30 byla defaultní rychlost, ze které by se teprve vyjmuly ulice, kde dává smysl, aby bylo víc - což by sběrné komunikace pravděpodobně byly.
    Ale argument autobusy je v tomhle tématu zábavný.:)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ano je... v obytne, pesi ci sdilene zone je rychlost omezena na 20km/h, v cyklisticke na 30km/h. Jen... se to moc nevymaha - spousta "etapnich zavodniku" by z toho mohla byt i vcelku rozladena, kdyby policajt s laserovym radarem zmeril je... :-) Ono jet rychleji na dnesnich kolech vubec zadny problem neni, zejo. Ale zakon v tomto smeru hovori jasne, ridicem je kazdy - i kdyz ridi nemotorove vozidlo, tedy kola. Cyklista je jen oznaceni specifickeho druh ridice. A zakon jasne rika "ridic smi"... zadne "mimo cyklisty" tam neni.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Ja myslim, ze i u nas maji cyklisti omezenou rychlost na 20kmh na smisenych stezkach.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: jo to byla slusna bejkovina :-) Jako nic proti obytnym zonam a mistum, kde to dava smysl treba kvuli bezprostredni blizkosti skoly, ale plosne v jejich podani to byla echt kravina - uz jen proto, ze na povrchove doprave je dost zavisla i hromadna doprava. Idea, ze se po takove Belocerokevske ci Plzenske (nebo v noci i Wilsonove) plouzi autobus tricitkou mi prisla mirne receno pitoreskni. Vsak i uzemne-planovaci dokumentace pracuje s terminem sberna komunikace mestskeho vyznamu... fungujici mesto se bez toho proste a jednoduse neobejde. A myslenka cpat to i tam byla od pocatku blbost.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: Je to takova celoslovenska cyklostezkova varianta "30 pro Prahu" (event. "Posledni generace"). Jo, snizit cyklistum maximalni rychlost na cyklistickych "30" vsude tam, kde se mohou vyskytnout chodci, aniz tam jsou, je slusnej trolling. :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KOMARIUS: ahooj vítej :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KOMARIUS: no tak pokud mas potrebu poucovat o rozdilech mezi chodnikem, "Cestičkou pre chodcov a cyklistov" a "Cestičkou pre chodcov s povolením vjazdu cyklistov" (cloveku, ktery ti napastuje text primo z legislativniho procesu) ... aneb jasne, to jsme doted nevedeli. Cely ten slovensky zakon je paskvil. Jasne, v hustem provozu chodcu dava smysl rychlost adekvatne snizit - ale je naprosty nesmysl lpet na nizke rychlosti, pokud ta "Cestička pre chodcov s povolením vjazdu cyklistov" bude liduprazdna - a kde maximalne bude znudeny straznik kasirovat pokuty, protoze litera zakona je aka je.

    Ja ti nevim, me prijde naprosto prirozeny i na ceste pro chodce a cyklisty zpomalit, pokud vidim ze se tam mota treba maminka (nebo tata) s deckem na odrazedle a vubec malym deckem. Ale kdyz je pusto prazdno, proc resit rychlost? A kdyz neni, okolnosti te stejne donuti - a nepotrebujes na to nejaky trapny cislo typu 6 km/h.
    KOMARIUS
    KOMARIUS --- ---
    DANYSEK: hm, zaujimavy styl komunikacie.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KOMARIUS: thank you, captain obvious... na tom, ze to je zbytecny ojeb se nic nemeni.
    KOMARIUS
    KOMARIUS --- ---
    DANYSEK: nepisal som ze sa tyka jen deciek s bajkom na chodniku.
    v prvej vete som v skratke uviedol to podstatne "zakon sa netyka chodcov ani bezcov, alejazdy cyklistov/kolobezkarov po chodniku"
    no a tou zmenou.
    ta 55ka je iba chodnik kde je povolena jazda na bicykli, ktorych je fakt ze minimum. netyka sa to klasickych zdielanych komunikacii
    "Cestička pre chodcov a cyklistov" a "Cestička pre chodcov s povolením vjazdu cyklistov" sú dve rozdielne situácie. Tá prvá sa vyznačuje modrou kruhovou značkou s piktogramom chodcu a cyklista, znamená pre oboch povinné použitie takejto cestičky a toto obmedzenie rýchlosti sa jej netýka.
    Tá druhá sa vyznačuje modrou kruhovou značkou s piktogramom chodca a pod tým dodatkovou tabuľkou "Cyklisti voľno". Na Slovensku ich zatiaľ stretneme zriedkavejšie, nakoľko ide o relatívne nové použitie značenia, ale často je vhodnejšie - napríklad tam, kde chceme cyklistovi jazdu na takomto chodníku umožniť, nie prikázať, a zároveň napríklad nespĺňa šírkové predpoklady pre zriadenie Cestičky pre chodcov a cyklistov.
    podrobnejsie je to vysvetlene v tom clanku, alebo napr aj v tomto
    Poslanec Vážny vyháňa deti na cesty, návrh bezpečnosti premávky nepomôže - Cyklokoalícia
    https://cyklokoalicia.sk/2025/08/poslanec-vazny-vyhana-deti-na-cesty-navrh-bezpecnosti-premavky-nepomoze/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOMARIUS: faktem je, že se tomu smějeme, ale u nás je jízda na chodníku teoreticky zakázaná úplně...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KOMARIUS: zdaleka se to netyka jen decek s kolem na chodniku... :) Zvlast ten § 52 se tyka osoby ktorá sa pohybuje po chodníku na lyžiach, korčuliach, kolobežke, skejtborde alebo na obdobnom športovom vybavení... a ta § 55 tykajici se sdilenych komunikaci pro chodce i cyklisty je "vtipna" samozrejme taky, protoze samozrejme na mnoha mistech to v praxi bude naprosto zbytecny ojeb....

    KOMARIUS
    KOMARIUS --- ---
    XCHAOS:
    zakon sa netyka chodcov ani bezcov, alejazdy cyklistov/kolobezkarov po chodniku
    kedze aktualne plati ze jazda po chodniku je zakazana a povolenu ju maju iba deti do 10 rokov (a ich sprievod, alebo rodic ktory dieta vezie na bicykli) touto zmenou poslanec vazny posiela deti jazdit do premavky medzi auta.
    akoze je to fakt odveci cele, hlavne aj kvoli tomu ze onedlho ma prist do platnosti novy zakon, kde sa to aj tak bude menit.
    skoda reci.
    Vtipy netriafajú presne, rýchlu chôdzu nezakázali. Vážny však z chodníkov vytláča detských cyklistov — Denník N
    https://dennikn.sk/4937626/vtipy-sa-netriafaju-presne-rychlu-chodzu-nezakazali-vazny-vsak-z-chodnikov-vytlaca-detskych-cyklistov/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Bratia Slováci: auta problém nejsou, důchodci v autech problém nejsou. Zato zakážeme běhání po chodnících!
    Maximum 6 km/h. Slovensko zavádí rychlostní limit pro pohyb na chodníku - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/maximum-6-km-h-slovensko-zavadi-rychlostni-limit-pro-pohyb-na-chodniku-264133/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: duvod? ;-) Realne mas vicero stakeholderu - paterni silnicni sit (jednickovy silnice a dalnice) resi RSD - a ten perimetr konci vnejsim okruhem, tak zni krom jineho memorandum mezi Prahou a RSD z roku 2017. Dal jsou to mistni komunikace prvni tridy - a ty jsou Prahy (coby kraje), ostatne diky tomu se z kusu D1 od Chodova po Pruhonice stala "jen" silnice pro motorova vozidla. Zeleznice je naprosto mimo tohle cely - to si resi Sprava zeleznic v ramci sveho rozpoctu. RSD i SZ, ale take MHMP nejake penize na dopravni stavby dostava ze SFDI.

    To znamena, ze "resit auta" znamena resit to na urovni magistratniho rozpoctu (a ev. vyskemrat nejaky dotace). A s vlakama to nic spolecnyho nema, protoze na posileni kapacit zeleznice uvnitr metropole magistrat nijak neparticipuje, zeano :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    kdy si už uvědomíte že dostupnost/nedostupnost vlaku a všechno okolo toho je jen zástěrka která má zakrýt skutečný problém a to auta?

    vlaky se budou moc řešit až se dořeší auta
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GREW: aspoň nelež na zemi, tyhle :-) jako ok, chápu, proč je nikdo nemá rád, ale je to taková ta typická diskriminace menšin: obří, ale naprosto obří problém jsou auta, jejich provoz, parkování, dopravní zácpy, všechno. Naprosto okrajová, sice protivná a nepřizpůsobivá, ale v zásadě převážně neškodná menšina jsou koloběžky. Jsou podobné všem menšinám v historii: sebevědomě odrzlé, trochu elitářské (já bych tu jejich minutovou sazbu prostě neplatil... ), vyčnívají z řady, Mají pocit, že jim to projde. Nicméně, i když je nikdo nemá rád, tak faktické srovnání jejich dopadu s dopadem aut vyznívá jednoznačně. Aut je ale víc, na ty si netroufne nikdo.
    RUTHER
    RUTHER --- ---
    SAMOUT: Repetice matka moudrosti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam