• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MERTLAS: uzemni rozhodnuti z roku 2012 hovori o 600 P+R parkovacich mistech a 30 stanich pro autobusy. Na to zadny "masivni" eskalatory nepotrebujes. Ostatne o kus niz na Borinde se taky "terminuje" par primestskych linek, zeano. Relane jediny "problem" je ta ta linka na letiste. Jenze to uz je ted ve stavu, kdy uplnou likvidaci diky penezum do ni nacpanych budes jen tezko okecavat. Ta zustane. Ostatne je to zadouci - ono je dobry mit zalohu pro situace, kdy se neco "vysere" - ostatne, tuhle zkusenost mame uz od povodni... kdy se brecelo, ze za "utopeny" metro moc alternativ neni.

    Ano, sobecke "my tu nechceme terminal" je obycejny projev NIMBY. Tyhle veci jsou potreba. Nekde byt proste a jednoduse musi. Jasne, ze z pohledu kazdeho "mistniho" je takzvane "rozumny" to mit.. nekde jinde. Vsak proto v dusledku neni ani ta rychlodraha na letiste, zeano. Kazdej vidi akorat ty svy "mistni" potreby a nejaky globalnejsi zajem je mu proste a jednoduse u prdele.

    A smir se s tim, ze Evropska je jednou z radial. Je a bude. Tak to proste je. To neni zadna vyklidnena strasse a nikdu nebude. A ani s rychlodrahou nebude. Terminal vedle radialy i s moznosti prestupu tam proste dava smysl. Dlouha Mile vsechno nespasi. A s autobusovym nadrazim tam pocita i "novy" metropolitni plan. Autobusovym nadrazim, ne nejakym "divokym obratistem" ala Dejvicka.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DANYSEK: No nikoliv... Tady zadny autobusovy terminal nemel nikdy byt. Mel tu byt jedine uzel mezi metrem a puvodne planovanou jiz existujici rychlodrahou (proto tam jsou jiz pripraveny pruchody a proto taky nikdy nebyly planovany eskalatory na povrch, coz byla tehdy docela velka kauza) a velky autobusovy terminal pro veskerou dopravu ze strednich Cech mel byt prave na Dlouhe mili a autobusy na letiste mely byt zruseny, protoze uz by nebyly vubec potreba. Nicmene rychlodraha se jak znamo zasekla, takze vznikl pozadavek na uzel na letiste. Takze se tu zacal planovat velky parkovaci dum pro cca 600 aut a 30 autobusu... coz se tu podarilo zablokovat a nakonec tu vzniklo to, co tu je a co tu ani tak nikdo nechce a co se ve chvili, kdy bude zprovoznena rychlodraha, budeme vsichni maximalne snazit zrusit a presunout se vsim vsudy nahoru, kam to patri, kde na to je prostor a kde to nikoho nebude otravovat, nebude nutne zajizdet velkejma vozama takhle dolu, ma tam byt velke odstavne parkoviste atd. Ve chvili, kdy tohle vsechno bude a bude zaroven dostavenej obchvat, pak klidne at se zavede myto do Prahy a podobny dalsi ruzny reseni, ktery by mely odradit mimoprazsky zajizdet autem do centra, kdyz opravdu nebudou muset 🤷🏻‍♂️

    To, ze tu nechceme velky autobusovy terminal, ktery tu nikdy nemel byt a ktery nam tu celkem dost zneprijemnuje zivot, to imho neni nic, co by bylo NIMBY... Proti rychlodraze a metru tu na Vele, co si pamatuju, nikdy moc zadny odpor nebyl... Naopak rychlodraha tu ma prinest celkem pozitiva... ma zrusit zeleznicni prejezd na Veleslavinsky, coz je celkem rozumny, provoz ma byt tissi vzhledem k elektrifikaci oproti soucasnym vlakum... Metro tehdy prinaselo par obav, ale ty se podarilo vysvetlit a nakonec to taky ma vetsinove sva pozitiva, krom toho autobusaku, coz je obrovske negativum, ktere verime, ze bude jenom docasne...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MERTLAS: nikoliv, Veleslavin se projektoval na vic nez na to, co tam je ted. Ale diky za dukaz, ze i veleslavinstvi maji sve lokalni NIMBY. Holt ti v sobecnkem rezimu, ze "metro je tu jen pro nas".
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DANYSEK: no my na Vele to neblokovali... prvni fazi blokovala Orechovka a tu druhou Liboc... 💁🏻‍♂️ A Veleslavinsky a Vokovicky budou imho hodne bojovat za to, aby se ten terminal uplne zrusil... je tady fakt jen proto, ze tu bylo misto a metro a jedinej moznej prestup na letiste... Az bude jezdit na letiste vlak, tak ten nesmysl tady pozbyde uplne smyslu draty nedraty... nikdo z mistnich tu ten terminal a milion autobusu nechtel a nechce... Natoz ty obri hribusy, ktery tu taky delaj defakto jen bordel... Je pravda, ze se to trochu zlepsilo, ale porad jsou taci ( a to nejen trolejbusaci, ale dost casto i normalni busaci), co tu krizovatku uplne zablokujou, protoze si tam blbe najedou ikdyz se tam zjevne nemuzou za zadnou cenu vejit a pak nejde projet ani tam ani tam.
    Dlouha Mile, kde by mel byt kopmlet uzel bus -> vlak do centra, bude muset bejt kompletni substitut za vsechny ty linky, ktery zajizdej dolu tak, aby uz dolu vubec nemusely zajizdet a hribusy presne at si i s dratama daj nekam jinam, kam se jednak vejdou a budou mit vetsi smysl, nez tady potom, co bude rychlodraha... 🤷🏻‍♂️
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: At tam postavej rychlovlak, hribusy daj k nam do Bohnic a Cimic misto nesmyslny tramvaje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MERTLAS: vzdyt si tu rychlodrahu sami bojkotujete... pres ctvrt stoleti :-) A Dlouha Mile nebude plny substitut za Veleslavin, stejne jako Veleslavin se nikdy nestal plnym substitutem za Dejvice. Ostatne porad funguje i "duo" Dejvicka/Hradcanska i pro mimoprazsky linky. Trosku se obavam, ze rychlodraha nebude ani znamenat konec "hribusama", aneb moc jinejch mist k jejich nasazeni taky neni :D A zahodit tu vic jak miliardu kominem si nikdo asi nelajzne. Jen ty samotny draty vysly na 300 micu, zejo.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SAMOUT: predevsim ten tu nikdy nemel byt... defakto se problem posunul jen z Dejvicky, kde kdysi ty autobusy koncily, sem k nam... Uz aby ho tu zrusili a vypakovali ten nesmysl nahoru na Dlouhou Mili i s tema debilnima hribusama... Stejne tak, aby uz konecne stala rychlodraha a byl tu zas klid.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: nemyslim si, ze by to automaticke systemy nezohlednovaly (ostatne, na Karlaky ani neni). Popravde marne premyslim, kde je tahle "jen sipka" a soucasne automaticky foceni jizdy na cervenou. Tyhle mista jsou i zdokumentovany.
    SAMOUT: Veleslavin je o to zabavnejsi, ze "dodatecne" tam narvaly triclankovy trolejbusy, na ktery to vubec nebylo staveny... a maj to tam proste problem vytocit. Protoze holt zadny rezervy :) Ale holt se tim flikuje absence tech vlaku...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Tak P6 NIMBY je kapitola sama pro sebe, viz neterminal na Veleslavine, kterej mel puvodne vypadat uplne jinak.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Aniz bych rozporoval co pises, dot by me zajimalo, kolik tech prestupku pripada na sipky vpravo. Protoze to je u nas az zazracne dementne udelany, kdy ti najednou zhasne, a s fyzikalnima zakonama se musis popasovat sam. Tuhle jsem na malym, mestskym skutru div nejel po prednim na krizeni Karlak - Resslova, kdy je sipka rovne smerem na Moran. Proste zhasne, a chuj s tim. Nejezdim tam rychle, taze jsem to ubrzdil, ale aspon blikat by ta sipka, treba poslednich pet vterin, mohla...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no Drazni promenada a blizko... https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/dalsi-zpozdeni-stavby-drazni-promenady-mistni-stale-bojuji-aby-projekt-vznikl.html ... aneb jako obvykle to nabira zpozdeni. Realne to visi "na papirech" - aneb dohody, ktere mohly byt uzavrene v predstihu se realne zacly resit az po tom, co vlaky zacly jezdit v nove stope (konec roku 2020). Realne se nic nedela (ve smyslu stavby) ani v mistech, kde zadne dohady nejsou... aneb k Edenu mohlo byt uz klidne i hotovo, protoze "VRT koridor" je problem jen v useku od Edenu do Vrsovic. Ale holt si to prehazujou zucastneni jako horky brambor... se obavam, ze driv nez se zacne stavet, tak ty drazni artefakty ponechane na pamatku po stare trati bezdaci rozkradou a navozi do kovosrotu.

    XCHAOS: nestavej, ta "tvoje" Praha 6 je pribeh nekonecneho NIMBY, ktere se nam z vilek kolem Orechovky posunulo k Liboci - do baraku, ktere se podel dlouho planovane trati postavili pred dvaceti roky... ze? :D https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-liboc-ruzyne-vlaky-modernizace-trat-zeleznice.A250318_105708_praha-zpravy_fred
    DIVA
    DIVA --- ---
    XCHAOS: meli stavet uz cely 25, melo to navazovat na kladenskou etapu. Shodili to ze stolu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DIVA: jako stavěj sice šnečím tempem, ale stavěj...
    DIVA
    DIVA --- ---
    DIVA: az stavba vubec zacne, driv jak rekneme po dvou letech nebude hotova. A neni naplanovana, nezacne na jare. A pak prestavba te druhe na cyklo nema pokud vim ani projekt (nebo jo?) a pochybuju ze bude plynule nasedat. A taky vezme aspon rok. Tech pet let je za me nejoptimistictejsi vyhled.
    DIVA
    DIVA --- ---
    XCHAOS: nechcu strasit, ale trat na kladno neni v zadne fazi stavby, to jsou proste jenom plany na “az jednou”
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DIVA: projekt Drážní promenády je jeden z těch blíž k realizaci, a na šestce má vzniknout stezka po přeložení vlaku na Kladno a letiště do střešovických tunelů.

    Jako pro většinový lidi to asi bude i tak spíš jen varianta na léto, nebo to zaberou bruslaři a tak. Ale podle mě je to psychologicky zajímavější, než jen prosedět hodiny života v autobusech a tramvajích. Není to pro každého, ale v Paříži se nějak zbláznili a na kola tam přešly najednou desítky procent populace. V Praze to může přijít tak za 10 let, my jsme zapadákov a trendy sem přichází se zpožděním... všechny.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Rychle je 50. Jsem pomaly cyklista .) na nakou kbelskou bych ve snu nepomyslela .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: a co ze je tvou definici "rychle vozovky"? :-) A kde jsou takove, kde to vyreseno opravdu _neni_? At uz mimourovnovym krizenim, nebo aspon temi svetly? Jako ze by me neco nutilo prekonavat komunikace typu Kbelska ci Prumyslova nejakym silenym zpusobem si nevybavuju. Prekonat treba Kutnohorskou, Slatiny ci Narodnich hrdinu (v trase A44) problem neni i bez svetel - i v casech, kdy lidi bezne jezdi do/z prace.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: to cislo ale vubec neresi co popisuju, prijizdi k cervene / prijizdi k zelene ktera zrovna prepne. To cislo zmerilo vsecky pospolu.

    Vzajemne prednosti neresene svetly jak vidis maji jeste slabsi ucinek a jsou duvodem pro me proc nejezdit po rychlych vozovkach na kole. Nez bych se ujistila ze opravdu muzu muzu jet, pak se rozjela a za cla na bi rat rychlost, v lepsim pripade resim jen to, ze jeste vice dusim motoristicky provoz.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: statistika nuda je, ma vsak cenne udaje - dle oficialnich statistik 1,76% prestupku, kdy ridic nerespektuje signal a k tomu dalsich 3,59%, kdy proste jen neda prednost. Z 168436 formalne zachycenych prestupku v prvnim letosim pololeti to zas maly cislo neni, notabene kdyz vsecko ani zaznamenat nejde (ne na kazdy krizovatce je nejaka kamera nebo policajt hlidajici provoz). V podstate to znamena, ze kazdy den ti na cervenou projede minimalne pres 160 vozidel a dalsic 330 neda prednost. Ve finale staci i blbej prechod... kolik ridicu hraje "hru", ze te vlastne vubec nevidi? :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam