• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Nezbyva mi jez podekovat za tip na tuto pani:

    “ Logickým krokem pak jsou soudní spory, z nichž některé jsme vyhráli, jako například ten v roce 2010, kdy byla trasa okruhu zrušená v zásadách územního rozvoje. Pražské zastupitelstvo ji tam v roce 2014 vrátilo, byly další soudy, které jsme prohráli, protože tehdejší politici změnili legislativu a napravili procesní chyby z předchozích soudních sporů.”
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Takze NIMBY, klasika.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Jeji nazor na okruh je nasledujici - ano, ale jinudy, idealne tzv. stredoceska varianta pres Slany - Velvary, obchvat Kralup.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: “Řešit dopravní zácpy přidáváním pruhů pro auta je to samé jako léčit obezitu povolováním opasku,“ shrnula dopravní expertka
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Ta Lnenickova bydli v Suchodole, predpokladam, kdyz ji vadi i 519?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Jenom si dovolím doplnit:

    Stavební úřad je orgánem státní správy, který je vykonáván obecním úřadem nebo magistrátem, jeho zřizovatelem je Ministerstvo pro místní rozvoj.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: ad úředník pod nějakého ministra spadá, prostě tam musí být obrovský tlak, aby někdo něco takového nezajebal... jako jasně nemusí z toho být hned odstoupení ministra, ale někdo by kvůli tomu na kobereček měl minimálně nastoupit.
    Jinak obecně to není černobílé, jen nesouhlasím s tím, že za všechno může NIMBY, ten problém je i na druhé straně a hodně snadno se vymlouvá na to, že nemůžu stavět, protože mi to někdo blokuje, místo toho, abych to řešil.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ale já jsem psal o něčem jiném, no nevadí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: "urednik v Uhrinevsi" => "odstoupeni ministra" je v principu blbost... uz jen proto, ze urednik z te Uhrinevsi tomu ministrovi vubec nepodleha. Tak ten system tady mame holt nastavenej...

    To, ze u nas poradne nic nevznika je prave proto, ze "vsichni chteji diskutovat" - a samozrejme v te diskuzi ocekava, ze bude "po jeho" - rovna se, zadne ustupky, zadne hledani konsensu. To fakt neni jen problem na strane RSD - to je problem na vsech stranach barikad. Viz nize diskutovana Lnenickova... ktery sice vadi magistrala, ele taky ji vadi D0/518+519... protoze holt ona sama ma barak v mistech, kde je vyprojektovany tunel - a jeden z "problemu" je, ze se to tam na chvili rozhrabe... :D Aby se ta silnice dala zahrabat...

    Kdybys mel absolvovat dnes to same, co se "ocekava" kolem prehrady v Jesenikach u takovych Slap ci Orlika... tak ti garantuju, ze proste nestoji a Praha si zaplavy uziva podstatne castejc :D Stejne tak nestoji takova Zelivka (v.n. Svihov), ktera zasobuje vodou velkou cast Prahy a vubec celeho regionu po trase. Barak, ve kterem travil detstvi muj tata... stal v mistech, ktery jsou dnes pod vodou. Tehda se s lidma tolik nikdo nevybavoval... proste slo o obecne potrebnou stavbu a tomu se podridil zbytek. Dnes tu vodu ze Zelivky z prazskych kohoutku berou vsichni jako "samozrejmost", zeano... a jasne, asi ani nevnimaji osudy tech, co neco museli obetovat.

    ONDRAT: viz vyse.. hamty, hamty... majetek... sobeckove, co resi jen sebe, svuj osobni prospech :-) Nejake spolecenstvi okolo jim je naprosto u prdele. A vidime to nazorne ted treba u te Liboce, kde "novostavbari" z baraku, co tam stoji sotva dvacet let dnes hazi klacky pod nohy vlaku na letiste, ktery tam byl vyprojektovany driv, nez ten barak vubec stal. To je typicka ukazka ceskeho vychcankovstvi...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: já si myslim, že tohle nadávání na NIMBY je někdy dost trapná výmluva.... viz tehdejší starost Běchovic: "Když projekt za miliardy dokáže zablokovat právník za 10 000,-- CZK, tak je asi něco špatně." Nebo třeba to, jak úředník v Uhřiněvsi zaspal nějaký termín a celý okruh to posunulo o 12 měsíců.... tywe to je na odstoupení ministra.
    Podobně boje kolem 511 ze strany Horních Počernic, ŘSD je tak dlouho fakovali, až se to dohnalo do totálního boje. Nedávno jsem vedl podobnou diskuzi s Boreckým (radní za středočeský kraj pro dopravu) na FB, žádná diskuze nic, tohle je složitý, tam to nepovede. Ty lidi si to NIMBY doslova pěstují a pak udělají velkou besedu, kam se jim sejde už dostatečně nasupená NIMBY skupina.
    Nebo příběh o té přehradě pod Jeseníkama - prý brutal NIMBY a ochránci přírody a pak se podíváš, že 4 roky na to nikdo nešáhnul a nikam to neposouval.

    Já si myslim, že v tomhle se přeci jen něco pohnulo a už za Havlíčka před Kupkou se minimálně ty infrastrukturní stavby fakt začali hýbat a třeba na D35 nebo D6 to konečně začínáme sklízet a snad to brzo bude mít i dopad na Prahu s D0. Ale už by se měla začít řešit D99 nebo jak se to plánuje, aby se ta vyloženě tranzitní doprava začala vyhýbat Praze, protože už teď je D0 ve špičkách solidně přetížená a třeba s dokončením D11 se to bude jen zhoršovat.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Dobrá, já nemluvím o nimbystech, ale o projednání (případně majetkoprávních věcech), tak jak bylo navrženo, to prostě bylo nereálné.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: zaspalo je spatne oznaceni... ono proste jen dlouhodobe bojujes s mistnima NIMBY. A zdaleka se to netyka jen okruhu, i jen po Praze se to tyka i staveb na zeleznici... treba takovy libensky presmyk, ktery by dosti pomohl v oblasti libenskeho nadrazi... blokujou mistni z okoli :D Nadrazi sice pada na hubu - hodne videt u S49, ktera proste ceka, az bude moct "prekonat" tri tratovy koleje z Libne do Bechovic... aby mohla od Holesovic na Malesice. Realne se deset let jezdilo po novem spojeni z hlavaku smer Liben/Holesovice po nezkolaudovany stavbe... protoze NIMBY :D A samozrejme trat od Bubnu smer letiste... to uz je takovy evergreen. Jo, v tomhle svetle je skoro zazrak, co se povedlo na rameni od Vrsovic smer Hostivar. Ale treba smer Kolin se vi, ze tri koleje jsou proste malo... no, ocekavej smrst ruznych NIMBY, ze vic vlaku = vic kravalu... :D

    ONDRAT: jo, to je typicky argument NIMBYstu..."je to blbe" :-) Uplne epicke je tohle "nadavani" od lidi z novostaveb, kteri breci nad tim, co bylo v uzemnim planu uz desitky let... a kdy dotycni na to konto svou nemovitost poridili "vyhodneji", protoze se o te negativni externalite proste vedelo. Podobne exoty by i legislativa mela proste a jednoduse umoznovat poslat do prdele.... s tim, ze dobre vedeli, co se v okoli jejich baraku planuje, kdyz se bavime o vecech zanesenych v platne (!) uzemni dokumentaci. To proste nemuze byt car papiru, ktery pochcije a zapali debil, co vyhodne koupil pozemek v blizkosti budouci infrastrukturni stavby.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Tak zrovna ten vnitřní okruh (a nejenom ten) se naprojektoval tak blbě, že byl neprojednatelnej a muselo se to celý předělat.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: prostě těch aut je hodně a se stavbou minimálně okruhu se brutálně zaspalo... to byl jeden průšvih za druhým... to, že to pak odnáší Praha - viz Jižní spojka nebo Spořilov = to má potenciál zacpat celou jihovýchodní část Prahy a okolí až po Vršovice.
    Jako ta 511 tomu hodně pomůže, protože ty kolony se aspoň přesunou tam... a teda ještě větší trouble bude nahoře 518 - 520

    Praha taky naprosto zbytečně přešlapuje kolem toho vnitřního okruhu, v tom má MAKROUSEK pravdu, tam se to začíná zase hýbat až teď (vida za Hřiba!). Ale nechápu třeba takovou pitomost jako rozšíření Jižní Spojky po Průmyslovou, prostě proč to nejde... nebo vyřešení Kbelské a křižovatek s Poděbradskou a Kolbenovou... to jsou prostě takové skoro i drobné quick wins... místo toho se to nechává v té stávající katastrofě s tím, že jednou bude okruh.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: Bubny jsou spis takova odbocka / vyhybna... k plnohodnotnymu nadrazi to ma fakt daleko. Mj. diky nemoznosti vyuzit plnohodnotne vsechna nastupiste - proste mas dve koleje na Kralupy a dve na Dejvice. Zdanliva banalita... ale realne doslo k tomu, ze kapacita "nadrazi" se oproti historickemu stavu dost snizila - driv tech pouzitelnych koleji od Kralup bylo vic nez dve... system "dve koleje musi stacit". Proste klasika ala dnesni "neo-architekti"... sice je to na pohled hezky, ale funkcne na hovno :D Jasne, pro "normalni" provoz to nevadi, ale ono se jaksi uz stalo standardem nemyslet na mimoradnosti... a pak se vsichni divej, ze doprava v pripade sebemensiho problemu zkolabuje. Mj. v pripade problemu na 2.koleji na Negrlaci bude v Bubnech ve smeru na Kralupy realne pouzitelny jen jedno nastupiste - protoze se holt od peronu z druhe stanicni koleje na prvni tratovou smer Masarycka proste nedostanes... :D

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Tak vnitřní okruh se musí zprojektovat, což se děje, takže to nějak běží, ale je jasný, že to bude na hodně dlouho. Mně se líbí jakákoliv nová tramvaj, třeba z Pražského povstání na Pankrác.
    Jak asi víš, já jsem většinou cyklista, autem jezdím hlavně o víkendu, kdy to nějak jde, jakýkoliv všednodenní cesty autem dost protrpím, protože situace v dopravě je v tomto směru nedobrá. Ale podle toho co pozoruji, je to množství aut tak vysoké, že jakákoliv drobnost má potenciál způsobit kolaps. Klidně je možné, jak tvrdí Makroušek, že za to někdo konkrétní může. Já si tím nejsem úplně jistý, je to složitá situace. Na město je kladen velký tlak s tím něco udělat, ale není zřejmé co konkrétně. Stavění je na dlouho, alternativy nejsou částí veřejnosti dobře přijímány (podle některých dokonce nejsou vhodné), aut je každý rok čím dál víc.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: jo vidíš ty vlaky jsou dobré, ale to myslim taky není práce Prahy, i když se na tom asi podíleli. To je ještě Zahradní Město nebo Eden. Průšvih je ten Železniční most, to se solidně střílíme do nohy.
    Vnitřní okruh je imho taky v nedohlednu, to je snad horší než to metro.

    Mně se líbí vlastně i třeba ty tramvaje z Vinohradské na Václavák... nebo i taková pitomost jako bylo rozšíření toho šíleného chodníčku z Hlaváku směrem na Vinohradskou. Stejně jako protažení tunelu z Hlaváku na Žižkov.
    Mně prostě přijde, že se ta Praha vyvíjí a nepůsobí to na mě, že špatným směrem. Já jsem uživatel, který skoro vždy jezdil autem i do centra města (a asi jen tak úplně nepřestanu), ale třeba v ranních hodinách to prostě nejde a je lepší jet autem na vlak nebo metro. Nechci z Prahy mít takovou tu dálnici všude - fakt jsem to zažil v Bukurešti a to bylo šílené, tam se vyloženě v centru nedalo chodit, protože auta jsou všude. Takže bych ty auta fakt tlačil z města ven, prostě to auto nech na Chodově a dojeď to metrem - když se to naučil Kuťas, tak to zvládneš taky :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Postavilo se nový nádraží v Bubnech a několik dalších se jich opravilo, zastávka Rajská zahrada ted taky vypadá na vlaku dost zásadně jinak.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Stavi se i Libenak a je v priprave (dost nelehky) vnitrni okruh, planuje se rekonstrukce Strahovskeho tunelu, ta ma zacit tusim pristi rok, takze spis ted zacneme pocitovat co vlastne pan namestek naplanoval. Nemela taky zacit oprava Hlavkova mostu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam