• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Ty vlaky jsou plny uz ted. Kapacitu nenavysis, nevejdou se na koleje, a jove nebudou, protoze NIMBY (zdravime P6).. Nemuzes tedy snizit intervaly. Vlak pres Radotin a Chuchli je plnej uz ted, navic tam k tomu parkovisti vede znacne nekapacitni silnice. A ano, i pres tyden se tam konaji ruzne akce, z jejichz vydelku se dotuji dostihy. Btw. zajimavy je, ze titiz lidi, kteri prosazuji jezdeni hromadnou dopravou, zaroven bojuji za zachovani mostu na Vytoni, cimz bojuji proti jezdeni verejnou dopravou. Nicmene aktivista ma vetsinou tendence moc nepremyslet, pravy i levy.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: Městská železnice se teď posiluje zuřivě, ale pořád nedostatečným tempem. Rychle jde posílit tramvaje...

    Kapacitu vlaků posílit přeci jen lze, i když nutně okamžitě v potřebné kvalitě. Ano, metro C je na hranici kapacity, místní úspěšně zablokovali tramvaj na Budějovickou, takže spoléhat na paralelní trasy, které by jely trochu jinam taky moc nejde, a vlak ze směru od Jižního Města žádný moc nejede. Co se týče aut přijíždějících po D1, nejblíž se k vlaku přibližujou u Strančic - tam by se někde na poli nová zastávka za tímhle účelem nejspíš zřídit dala... ale tamtudy přeci jen většina dojíždějících neprojíždí.

    To, o čem mluvím, se plánuje na Dlouhé Míli a Hřib to za dobu svého působení na magistrátu spíš prosazoval. Pokud vím, je tam nějaký zádrhel, že existující most přes okruh se bude muset asi nahradit mostem, který tramvaje unese, jinak ale je to přesně místo, kde je prostor na parkování hned u okruhu spousta. Vlak tam bude až za delší dobu, ale tramvaj by spoustě lidí taky stačit mohla.

    Takže podobných míst zhruba na úrovni příjezdu velkých dálnic do Prahy se musí vytipovat jednoduše víc. Na Zličíně byl projekt parkovacího domu u Depa Zličín, akorát tam se to dalo k ledu, protože nevycházelo dost místních pro tu obslužnost, ale právě to by se změnilo, kdyby lidi byli nějak motivováni ta auta odstavovat.

    V Chuchli je blízko u vlaku obří parkoviště, ale "pouze pro zákazníky a hosty" - ve všední den tam asi moc dostihů nebývá, že? No, to byl socialismus, vymýšlet, jak by šlo soukromé parkoviště využít jako P+R, chápu...

    Nádraží v Rudné je doslova vedle D5, akorát tam chybí dálniční sjezd. P+R tam je, ale samozřejmě, intervaly vlaků by se musely snížit, aby to bylo atraktivní. Navíc Smíchovské nádraží není přímo centrum a nebude ani až ho přebudují na terminál. Takže opět není jasné, jestli by nebylo lepší směřovat ty lidi z auto přímo na tramvaje, protože přestup nejdřív na vlak a pak teprve na tramvaj či metro nikoho logicky moc nenadchne.

    U konečné tramvaje v Řepích je parkoviště za 150 Kč na den, ok. Takže poptávka asi existuje, ale to je přesně to: parkoviště je za peníze, dopravní zácpa zadarmo. Celou dobu jen říkám, že odstavení auta musí být zadarmo - minimálně třeba prvních 80% míst, po jejich zaplnění by tam mohla být rezerva za peníze, ok. Město by mělo ty pozemky aktivně vytipovávat.

    Pořád spousta tramvajových smyček je v podstatě na poli. Třeba Slivenec. Kde může být Kaufland, může být i parkoviště. Prostě potřebujeme dohromady 100 000 parkovacích míst na konečných tramvají. S přiměřenou úrovni bezpečnosti (kamery jsou dnes stejně všude) a přitom zadarmo (ovšem zrovna tohle by měl být společný projekt Prahy, kraje a možná i PID...)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Raceji prominout, vasnosto, ze jsem tak smely, ale jak se lidi z tech deseritisicu aut pak dostanou do centra, kdyz MHD (metro, vlaky) je uz ted na absolutnim stropu sve kapacity, a busy nema kdo ridit uz dnes (nerku-li pak po nejakem navyseni poctu linek)? Ptam se pro kamarada. Ja jen, ze individualni doprava ted drzi metro (hlavne C) nad hladinou kolapsu, vic lidi se do nej uz proste a jednoduse nevejde. O oblastech metrem nezasazenych (Petrovice, Hostivar, Sterboholy, oblasti marne cekajici na D atd.) nemluve. Ale chapu, prichazi na radu klasicky koncept "proste to zakazeme / brutapne zdanime" lidi si holt nejak budou muset poradit sami.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no treba na Zlicine takovy plan byl, jenom to pani konsele prohlasili za zbytecne :-)
    Praha jako hlavni mesto dostava vic penez i kdyz se to prepocte na hlavu - i v porovnani s kraji/obcemi okolo. Prave proto, ze to je hlavni mesto a tudiz tech negativ k reseni je tak nejak vic nez na samote u lesa, protoze holt do hlavniho mesta ty lidi z okoli jezdit budou, zeano. Notabene, kdyz i ten "sousedni kraj" ma sve sidlo... badumtss... v Praze... na Zborovsky :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Zpátky k tématu:

    Situaci v Praze lze vyřešit jedině tak, že odstavná parkoviště na okraji Prahy budou v podstatě rozšiřovaná na jakoukoliv kapacitu, která bude potřeba, a financovat by to měly všichni zainteresovaní - stát, kraj, město Praha...

    Ideální by bylo peníze z congestion pricing přímo použít na výstavbu záchytných parkovišť. Mělo by to být tak, že platit se bude za vjezd do centra, ne za odstavení auta. A ta kapacita musí být obrovská, doslova statisíce aut a musí to být přehledně značné z míst, která budou informovat o platnosti poplatku za dopravní zácpu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: v prémiové verzi NYXu existuje funkce Double ignore. Nápověda: lze si zaplatit i jen krátkodob a ten double ignore pak vydrží i po jejím vypršení. Některé kluby by bez tohohle nebyly vůbec použitelné...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: OK, cekal bych ze rozumis lepe cesky, ale asi jsem se spletl... tak pardon :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ty ses neuveritelnej pripad, otoc list a dej mi pokoj prosim.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: co je nesrozumitelneho na slovnim spojeni "jak uz psal ONDRAT"...? :-) Ty se vzdycky rozbrecis, kdyz s tebou clovek zacne jednat nepekne, ale ted mi prijde ze jsi svym IQ poklesl nekam na uroven negramota :-) Taguju primarne ten prispevek, ono kdyz vedes rozvinutejsi diskuzi, tak nemusi byt zcela zrejme, ktery z prispevku je myslen. Tak si prosim poposedni.. a znovu si to pozorne a tentokrat lepe precti :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Aha, takze me otagujes a to znamena, ze na me nereagujes? Ok.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a vsimnul sis vubec, ze primarne nereaguju na tebe...? :D Ach jo... :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: “nechces se jim tam prihlasit, kdyz tomu tak rozumis”?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: z ktere casti te me vety jsi prosim vydedukoval to, ze ten specializovany projektant jses ty? :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jak si prisel na to, ze tomu rozumim? Realizoval jsem nejake drobne veci z takoveho betonu, ale tohle je skutecne neco jineho - vysoce odborne a interdisciplinarni, na to nemam vzdelani ani autorizaci.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: a vsimnul sis, ze to je PR clanek bez konkretnich detailu? :-) Tedy ze tam nemas moc detailu k tomu, kde presne a na co presne ten beton pouzili? Na fotkach je "klasicky" otevreny svrsek, tedy prazce polozene v kamenivu, na videu jen nejaky vagonek... takze jak uz psal ONDRAT, na tohle mas specializovane projektatny a ne "internetova moudra" z Google. Jaka nahodicka, ze DPP zrovna projektaka hleda, nechces se jim tam prihlasit, kdyz tomu tak rozumis? :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    MAKROUSEK: bych bral spis studii naky odborny asociace a ne clanek z webu vyrobce. btw taky jim tam ve spicce projede 60 narvanenjch souprav za hodinu? na Cecku jo. a jestli to ma vydrzet zas 25 let, tak takhle dlouhou studii na webu vyrobce ani nevidim..
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Jasan, maj tam, ze pro vlaky na paterni linii to pres noc stihli, takze treba meli neco jeste specialnejsiho, ja na to nejsem odpornik.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: V neposledni rade bych snad jen dodal, ze Hrib ten beton nevyrobi.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: porad tam mas... Compressive Strength ≥ 40 N/mm2 at 24 hours (C40/50). Takze v nocni kratke "vyluce" (24-05) to... ehm, nestihas :-) Ono realne ty casy jsou kratsi, protoze ono holt to okno pred zahajenim a po skonceni provozu je delsi, nez dojde k uplnemu vypnuti (a pak zapnuti) napajeci kolejnice atd.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ale no tak, co te tak rozdrazdilo dnes? Rychletuhnouci beton lze pouzit, ale v mnoha pripadech take nelze, to ti google nevymysli, k tomu jsou specializovane profese a projektant.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam