• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: jo, takhle kdyby tu byla třeba snaha rozvíjet tedy aspoň levnější a hustší tramvajovou síť, stavět nové koleje, přikupovat pohodlnější tramvaje...

    Metro je klaustrofobní nesmysl, který ani v Praze nemá ty úplně správné parametry... stanice jsou často moc hluboko = časově náročné na přístup, aby to byla efektivní místní doprava, ale současně často moc blízko u sebe, aby to fakt bylo efektivní pro cestu z centra na prředměstí (nejhorší v tomhle ohledu jsou oba konce trasy B, podle mě). Tramvaje, tam kde maj šanci jet na vyhrazeném tělese a ideálně s mimoúrovňovým křížením, ve skutečnosti dosahujou zajímavých parametrů. A míst, kde by šlo dostat lidi z aut do tramvají, je potenciálně daleko víc, než míst, kde je šance je dostat do metra...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: ty stejne meles jen kraviny, takze je fuk co delas :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Ok, cool! Já ti jenom nechtěl brát čas, až tu budeš zas sepisovat nějakej dvoustránkovej traktát s pěti odkazama a třema řádkama červeného textu, a pak se divit, proč tě ignoruju. Ano, fatálně sem se zmýlil, za trest si nedám vyržínko a dneska půjdu přes nuselák pěšky v zácpě, slibuju!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: pointa je, ze tvy zhulenecky kecicky nemaj zadnej racionalni zaklad :-) Ostatne tos dokazal uz tim svym tvrzenim, ze interval muze byt 90s :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Koukám, že Danýskovi to zase najelo... hele, nemá to cenu, mám tě v ignoru už roky, naprosto nechápu, co se snažíš říct a kam svejma postama a útokama míříš. Ty si u mě totálně selhal na základním komunikačním levelu, já fakt v 80% nepobírám pointu tvejch příspěvků. Jednou za rok si tě z toho ignoru vyndám, zkusím s tebou jednu dvě náhodný debaty a zase to vzdám, jestli očekávám nějakou další plodnou diskuzi se mnou, budeš si zas muset chvíli počkat, než budu na měkko a z toho ignoru vysypu všechny experty.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: mozna bys sis mohl namisto premoudrelejch kecu jednou rano natahnout budika a jet si to vyzkouset na vlastni kuzi :D Ono se to kibicuje, kdyz po kalbe chrapes buhvi dokdy a do prace chodis jednou za uhersky kvartal :)
    Jednak v tom tvem smazkavypoctu nesedi interval, a i co se obsazenosti sam vyrobce pouziva u stojicich cestujicich pouziva termin "az". Je to teoreticky vypocet opreny o tom, ze na jeden metr ctverecni se nacpe osm lidi. Jen ono praxe se od teorie dost casto lisi, ty soto-experte :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: to jsou čísla ze špičky, kolego... halt to čp přijde totálně narvaný tobě a výrobcům souprav jsou dvě velmi odlišný čísla.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ve spicce je totalne narvany. Ze jede pak prazdnejsi v poledne (coz reflektuje ten tvuj prumer) je vetsine do prace se presouvajicich uplne k hovnu.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Kdyz je metro rano plny, jedte do prace v poledne, ne asi...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jenom ty tramvaje moc na hranice Prahy nejezdej... a dle vizi IPR ani moc nebudou :D Aneb metropolitni plan zrovna moc tramvajovych trati na hranici Prahy neobsahuje, zeano :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: pak jsou tady ale ještě tramvaje. tam je interval omezený jen dobou stání jedné soupravy ve stanici.

    Odstavení 100 000 aut na hranicích Prahy mi nepřijde nereálný... máme 6 konečných metra a odhadem 10 smyček tramvají někde na poli nebo v průmyslové zóně... vlaky budou na dýl,ale tohle zrovna je k dispozici teď hned...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: tech 90s je stav po automatizaci, nikoliv nyni... takze si ten vypocet uprav :D
    "na lince C ve špičkách jezdíme v nejkratších možných intervalech 115 vteřin, které dovoluje stávající zabezpečovací technologie"
    Rada hl. m. Prahy schválila automatizaci linky C pražského metra | Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
    https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media/tiskove-zpravy/detail/278_2461-rada-hl-m-prahy-schvalila-automatizaci-linky-c-prazskeho-metra

    Mimoto, o pretizenosti ve spicce mluvi dlouhodobe i ROPID, takze nam tu svymi teoretickymi vypocty chces sdelit, ze ROPID lze? :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: na to si přišel jak prosimtě? Kapacita céčka je omezená průjezdem nuseláku na 90s intervaly, souprava má 1464 míst, maximální kapacita je teda 1464x3600/90=58k lidí za hodinu, momentálně jezdí kolem 26k...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jakoze postavit si barak v mistech, kde je dopredu znamo, ze tam ta trat bude a pak se dozadovat zahloubeni? Poridit vyhodne pozemek podel trati, protoze podobne pozemky jsou prave kvuli tomu i levnejsi - to je obycejny zmrdismus.
    Ano, presne to je pozadavek "libockych" - vedenych primarne typky od ulice Naardenska. Podobne vycuranky, co si uzemnim planem proste vytiraji zadek by se mely posilat do prdele automaticky - na tomhle pocinani nic "rozumneho" neni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: tak samotný terminál spíš není, protože se ta trať staví šnečím tempem. Není NIMBY jako NIMBY, to jak libocký chtěj zahloubení tratě, to není nijak nerozumný požadavek....
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Vis kde melo byt P+R na P6? U terminalu Nadrazi Veleslavin. A vis proc tam neni ani teminal, ani P+R? Protoze NIMBY.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: kdo chce mit opici, musi mit na banany. 50/100 Kc za den zas takova raketa neni, komernce se v centru plati treba i 50+ Kc/h, bavime-li se o kratkodobem parkovani, ty celodenni jsou pak v radu nekolika stokorun za den. Dlouhodobe stani to samozrejme trosku stlaci. P+R je ve finale vcelku levne reseni - samozrejme za cenu dotaci z verejnych rozpoctu (ktere jsou ale nekterym politikum ve finale i trnem v oku).

    Spousta tech aut nejsou soukromy - ale bavime se o firemnich autech, ktery ma spousta pracovnich pozic jako "benefit" (ne-li primo must-have). To se pak to parkovani strci k nakladum na samotny auto (operak) - a realne jeho "uzivatel" neplati nic. Ale po ty silnici smer centrum vcelku logicky jede. Nekdy ten corporate fleet poznas aspon z polepu, ale hromada firemnich aut fakticky jezdi inkognito. Aneb i samotna firma ma obcas zajem zamestnat nekoho, kdo bydli "nekde dal" - a pak mu vytvori odpovidajici podminky. Soucasti mnohych (modernich) office-space jsou i ne az tak male podzemni parkovaci prostory, takze se bavime o jizde s jistoutou zaparkovani v cili.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ještě cenové relace: konečná metra 50kč/24h, hlouběji v centru 100 Kč/24h (oboje ale znamená kolem půl hodiny dojezdového času a to nepočítám ještě jízdné a lítačku).

    Diagnóza je jednoduchá: odstavit auto dnes znamená poměrně značné finanční i časové náklady navíc. Řidiče, kteří auto odstaví a nedělají zácpy, neodměňujeme, ale trestáme.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Když jsem si na mapy.com dal hledat P+R tak jsem s překvapením zjistil, že Praha 6 nemá JEDINÝ. Přesto, že jsme momentálně dopravně jedna z nejzabitějších čtvrtí kromě Spořilova a celého okolí severojižní magistrály.

    Jiná věc je, že spousta těch P+R, které teoreticky umožňují přestup na tramvaj, je vlastně poměrně hluboko v centru - některá dokonce přímo uvnitř městského okruhu, což je absurdní. Sice je pravda, že dojezdové časy tramvají z těch lokalit budou asi relativně slušné, ale stejně to vtahuje auta hluboko do města (jediné štěstí je, že ta kapacita je spíš symbolická, rozhodně ne těch 100 000 aut, které by bylo potřeba každý den odstavit, aby se v Praze dalo žít...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: mestska zeleznice se posiluje kde presne? :-) Nevsimnul jsem si, ze by se stavely nejaky novy koleje. Prelozky stavajicich puvodni stopy nejde nazyvat posilovanim.
    Benesovska trat je jedna z tech, co je hodne vytizena a uz neni moc kam pridavat... :D Trosku by pomohly kapacitnejsi soupravy, ale ty "aktivisticke vedeni" Prahy zdrzuje. Zjevne v domeni, ze se to kupuje jako rohlik v samosce :)
    Tramvaje se zrovnatak nestavi na periferii - posiluje se jen sirsi centrum. Dal od centra je to i dle oficialnich materialu z IPR "pry jsou zbytecne". To ze me tramvaj doveze na konec malesickyho sidliste nebo k Habrovy je sice pekny, ale tam zadne P+R obligatne neni (ono je oboji uz dost v zastavbe, zeano).
    Dlouha mile vsechno nevytrhne :-) Rozhodne neni substitut za "domrseny" Zlicin - kdy se projekt u metra odpiskal s tim, ze se to udela u depa, aby se pak prislo s tim, ze protahovat tam metro se nevyplati...
    Z te Rudne... no jako na vylet je to tam hezky, ale na dojizdeni to moc lidi pouzivat nechtej, protoze to je... badumts... pomaly :-) Ono holt pulhodina jen na Smichov neni zadna hitparada - rozhodne to neni na dojizdeni z Rudny smer treba Borislavka nebo Butovice.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam