SAMOUT: Městská železnice se teď posiluje zuřivě, ale pořád nedostatečným tempem. Rychle jde posílit tramvaje...
Kapacitu vlaků posílit přeci jen lze, i když nutně okamžitě v potřebné kvalitě. Ano, metro C je na hranici kapacity, místní úspěšně zablokovali tramvaj na Budějovickou, takže spoléhat na paralelní trasy, které by jely trochu jinam taky moc nejde, a vlak ze směru od Jižního Města žádný moc nejede. Co se týče aut přijíždějících po D1, nejblíž se k vlaku přibližujou u Strančic - tam by se někde na poli nová zastávka za tímhle účelem nejspíš zřídit dala... ale tamtudy přeci jen většina dojíždějících neprojíždí.
To, o čem mluvím, se plánuje na Dlouhé Míli a Hřib to za dobu svého působení na magistrátu spíš prosazoval. Pokud vím, je tam nějaký zádrhel, že existující most přes okruh se bude muset asi nahradit mostem, který tramvaje unese, jinak ale je to přesně místo, kde je prostor na parkování hned u okruhu spousta. Vlak tam bude až za delší dobu, ale tramvaj by spoustě lidí taky stačit mohla.
Takže podobných míst zhruba na úrovni příjezdu velkých dálnic do Prahy se musí vytipovat jednoduše víc. Na Zličíně byl projekt parkovacího domu u Depa Zličín, akorát tam se to dalo k ledu, protože nevycházelo dost místních pro tu obslužnost, ale právě to by se změnilo, kdyby lidi byli nějak motivováni ta auta odstavovat.
V Chuchli je blízko u vlaku obří parkoviště, ale "pouze pro zákazníky a hosty" - ve všední den tam asi moc dostihů nebývá, že? No, to byl socialismus, vymýšlet, jak by šlo soukromé parkoviště využít jako P+R, chápu...
Nádraží v Rudné je doslova vedle D5, akorát tam chybí dálniční sjezd. P+R tam je, ale samozřejmě, intervaly vlaků by se musely snížit, aby to bylo atraktivní. Navíc Smíchovské nádraží není přímo centrum a nebude ani až ho přebudují na terminál. Takže opět není jasné, jestli by nebylo lepší směřovat ty lidi z auto přímo na tramvaje, protože přestup nejdřív na vlak a pak teprve na tramvaj či metro nikoho logicky moc nenadchne.
U konečné tramvaje v Řepích je parkoviště za 150 Kč na den, ok. Takže poptávka asi existuje, ale to je přesně to: parkoviště je za peníze, dopravní zácpa zadarmo. Celou dobu jen říkám, že odstavení auta musí být zadarmo - minimálně třeba prvních 80% míst, po jejich zaplnění by tam mohla být rezerva za peníze, ok. Město by mělo ty pozemky aktivně vytipovávat.
Pořád spousta tramvajových smyček je v podstatě na poli. Třeba Slivenec. Kde může být Kaufland, může být i parkoviště. Prostě potřebujeme dohromady 100 000 parkovacích míst na konečných tramvají. S přiměřenou úrovni bezpečnosti (kamery jsou dnes stejně všude) a přitom zadarmo (ovšem zrovna tohle by měl být společný projekt Prahy, kraje a možná i PID...)