• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: simte, v Praze se nevynuti ani pravidla pro parkovani, ani pravidla pro bus-pruhy... :-) Se k nejakymu postav a delej si carky, schvalne kolik tam napocitas tech, co na to serou :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: co je složitýho na rozhodování, jestli v autě sedí jeden nebo víc lidí? na rozdíl od nějakého mýtného či bezemisních zón v tom nejsou žádné peníze, takže by na to neměla být potřeba legislativní změna.

    Carpooling fungoval už před 25 lety v USA, stojí to samozřejmě na určitém vynucování pravidla, že auta se spolujezdcem toho smí víc, než auta neobsazená. U nás bych využil toho, že ty pruhy tam reálně jsou. Dokud se to nezkusí, tak neuvidíme, jestli by to fungovalo. Pokud těch aut se spolucestujícíma bylo moc autobusové pruhy to ucpe, ale podle mě ve špičce jen v minimálním množství aut jedou 2 lidi. Taky to úplně neřeší odpolední špičku, pruhy jsou většinou jen cestou do města....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QZUZKA: no, to je to, o čem mluvím: cena parkování je nastavená tak, že dobývat se autem do Prahy vyjde nakonec levněji. I nejdražší P+R na MHD v Praze vychází na 150 Kč/24h, což je levnější, než přímo v Dobříši. Problém aut je, že to není nějaký drahý luxus, jak z toho ty lidi mají pocit, ale naopak ve většině případů úplně nejlevnější varianta.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    QZUZKA: hromada tech, co do Prahy jede ve finale zaparkuje za nulu... u dveri. Tech "fleetovejch" aut, co mas jako benefit a co ma soucasne u sveho office-space vyreseny parking jsou mraky. Jediny aspekt co muze hrat roli v preferenci dopravy je rychlost. A pokud to v aute - se vsemi staugefahr zvladnu - placnu - za hodinu, ale MHD to bude - se vsemi "preferencemi" za dve, co si asi tak vyberu? Zpoplatneni vjezdu zni jako "good idea", jen to ve finale skonci jak s tim parkovanim - firma si to jebne do nakladu, o to min zaplati na danich... a benefit pro zamestnance zachova. Modelove takovej seznam.cz - firma s kanclama na Andelu, a po Strasnicich potkavas jejich firemni auta. Zaparkovany "na zone", v cisty trase tram-sedmicky - a to je vcelku kratka relace, kde licitujes o minutach... kdyz si vytahnes lokace dal od centra, kde koncepce linek je systemem "jedne chalopuoidni chautobus vas doveze na nejaky metro/vlak" (proste high-level doprava do hvezdy se stredem v centru), tak se ty casy dost prodluzuji... a spolehlivost dost klesa, protoze holt se dostavame k tomu, ze "upreferovat" to vsude nejde.

    Kolega jezdi z Radotina do Hostivare. Autem to ma za tretinovej cas v tech nejhorsich casech. Protoze proste... tangenty je neco, co v tyhle zaprdeny dire chybi, Bydlel jsem dlouho sam ve Strasnicich, u Skalky... a i na ten posranej Chodov, co je kousek bylo vyrazne rychlejsi dojet autem, nez se kodrcat "sockou" - na vyber byt bud "chalupobus", co vymetl kdejakou diru kolem... byt se to jmenuje "vznesene" metrobus - aka linka 177... a nebo to otocit metrem pres Mustek. Autobus v relaci Skalka-Chodov 25 minut, metrem 29 (s vetsi jistotou, ze se nezasekas v kolone, zato ale s prestupem). Autem za 10, kdyz je jo zle tak za 15.. a az ke dverim. Pruser tech "metrobusu" je uz jen to, ze si nekdo umanul tam integrovat dve funkce... dalkovou obslihu spolecne s obsluhou mistni. Takze po ceste treba obkrouzis Kosik.. coz je sice hezky, protoze se pokochas... ale kdyz na to cumis pulrok kazdy den, tak uz to takove "wow" neni.

    A pak prijedes do relativne malych mest typu Bergen a nebo opacnym smerem do Innsbrucku... a proste cumis, ze "to jde". Ze maji i ty autobusy, co nestavi u kazdeho kandelabru a vcelku rychle te provezou mestem. Proc tohle neumi Praha... v cem je problem?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Výborný popis. Nemusím souhlasit se vším, ale trefné jako vždy.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    XCHAOS: zrovna ta Příbram/Dobříš je linka, kde by ten autobus mohl pomoct víc.
    Potřeba by byly dve věci - zkratit intervaly a zařídit parkování u zastávky.
    Část lidí z oblasti by tím busem klidně jezdila, ale v Dobříši u autobusů je půl parkovacích míst max 2 hodiny a kde se smí stát déle vyjde na 200 na den, to už lidem z okolí vyjde líp jet autem rovnou do Prahy...

    Ano, je to náměstí, takže možná by reseni bylo spis nová zastávka nekde na okraji a to stání u ní - ale to by museli středočeši chtít řešení svých problémů po svém kraji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a tak IPR vinik samozrejme je, protoze... proste nema dlouhodobou vizi. Zatimco nasi pradedove staveli tramvaje az na samotne hranice tehdejsi Prahy, dnesni "kavickari" nas presvedcuji o tom, jak je to vlastne zbytecne. Kdyby ti dementi, co sedeji na IPR dnes sedeli na uradech pred 100+ lety, nemas tramvaj ani tam, co je dnes smycka Zahradni mesto. Protoze tehdy... kdyz se to stavelo... to bylo "do poli". Ale to ten vas "cech architektu" uz jaksi zapomel, ze se dopravni infrastruktura budovala v predstihu... dnes je to banda s prominutim curaku, co resi problem az kdyz vznikne. Ale to uz je pozde.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    MAKROUSEK: nejvíc cest Pražanů v Praze je hromadnou dopravou na druhém místě pěšky, až na třetím auta.

    Mimopražští to mají jinak překračují hranice Prahy hlavně autem
    Téma 600.2.1.2 | Portál ÚAP
    https://uap.iprpraha.cz/texty/600/2.1.2
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Nebyl bych si tak jisty, ze kazdy ridic chce to co ty, ale samozrejme muzes to mit precizne zmapovane.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Dekuji za presne a trefne doplneni.

    DANYSEK: Ano, opomnel jsem vinika jmenem IPR, omlouvam se.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: no jo, to jsou presne ti sraci co pak zabiraj verejny prostor svou plechovkou, co se ani poradne nehejbe :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Já chápu, že to může bejt šokující zjištění, ale vlastnictví auta nějak nutně neznamená, že tu jeho majitel jezdí autem. Jenom v my rodině jsou tři auta důchodců, co s nima dojedou v říjnu z chalupy, odstavěj je před barák a nepohnou s nima do března, než se tam zase vypravěj. Druhé extrém je strejda motorhead, co sice jezdí, kde může, ale i tak mu z jeho deseti kárek 9 stojí v garáži...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Ajo! A proto jsou ridici v mensine ve srovnani s neridici, to da rozum! Diky za vysvetleni!
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    A nepřišlo ti třeba nikdy divný, že je tu víc aut než lidi, natož řidičů?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Mam pocit, ze prihlaseny auto v Praze = ridic. A jak je videt, tak jich je vetsina. To je vtipny, popirat fakta, na to te uzije.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: OMNIHASH: no a copak dela IPR ? :-) Rekne, ze kapacitni MHD z periferie "je nesmysl", takze se vykasle na tramvaje, nedejboze na metro... a pak budete fnukat, ze Praha je plna autickaru :)
    OMNIHASH: odstehuj se na mesic do Hajku, Pitkovic, Dubce, Cholupic.... a pak nam prijd poprednaset o tom, jak skvele se tam odsud cestuje MHD :-) Furt je rec o Praze, kdyby ti ty nazvy prisli "cizi" :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Chápu, netušiš, co jsou to módy dopravy, a máš pocit, že přihlásený auto v Praze= pravidelnej řidič... mno, nebudu lhát, překvapenej z toho nejsem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jasne, "ovlivnis jejich misto"... to znamena, ze jen odsunes problem nekam jinam. Doma take uklizis tak, ze smeti zametes pod koberec? ;-)
    Casto i ty "preferencni" opatreni timhle zpusobem funguji - ano, v nejakem miste MHD jakoby urychli... za cenu toho, ze se ta kolona posune jinam... a i ta MHD zacne vaznout nekde jinde. To fakt neni zadne reseni, ze jen problem presunes.

    Dokazu vyjmenovat hromadu mist po Praze, kde i samotna preference MHD na SZZ... blokuje MHD. Jen proto, ze cely ten cirkus "nevidi" za roh, takze sice z jednoho smeru jakoby pousti, spoje frci... a je to fajn... ale z boku spoje trci v kolone a moc se nehybou, protoze ta SZZ proste nema anung o tom, ze tam ten spoj ceka, az ta SZZ milostive vypusti to, co stoji pred nim. Realny stav je horsi - protoze ta SZZ proste nefunguje jako liniovy system, ale spousta izolovanych individualistu.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Prumerne 1 a neco auta na cloveka. Jasna mensina.

    Pražská auta v číslech: zase jich přibylo, najela víc kilometrů, benzin vede - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/statistika-rocenka-praha-auto-automobil-barrandovsky-most-tsk.A240918_090801_automoto_fdv
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    :))) klasika, autíčkáři jsou přesvědčený, jak jsou v drtivý většině, pokaždý, i když už léta v Praze dělají sotva čtvrtinu... mno tak to sem zvědavej, jestli se Makroušek podle svýho vlastního výroků taky zachová, ale moc iluzí si nedělám.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam