• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: problem je primarne v tom, ze kasles na predpisy a tvaris se, ze to je vlastne cajk. Jasne, blba cara na silnici - ale vytvari to blbej navyk, co se projevi i na spouste jinejch mist.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: ze se kresli nesmyslne znaceni, ktere vsichni ignoruji, cimz vytvari jednak chaos a, co hur za me, zpusobuji "erozi" v tom smyslu, ze lidi si zvykaji kaslat na znaceni a obecne regulaci a pak jim neprijde blbe kaslat i na znacky, ktere smysl maji.
    To je samozrejme obecny problem CR, nejen tady.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Tak v cem je problem?
    RANO
    RANO --- ---
    Bych ještě připomněl, že oproti situaci deset let zpět se na profilu ulice přidalo snad nejvíc pěším, místo obligátního stání aut na chodníku a metru na průchod mezi zrcátkem a zaflusanou zdí je tam něco plusminus důstojného.

    Akorát že onen špunt netvoří cyklisti ani chodci, žejo.

    A ano, řešení mohlo být výrazně lepší, což ale není chyba existence pruhu pro cyklisty, ale provedení. Kdysi jsem tam občas na kole jel a když vidím na starých panoramách ty kostky, tak to vybavuje dost nepříjemné vzpomínky.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: V tomhle konkretim pripade ne, protoze tam zadnyho cyklistu nikdo jakziv nevidel, a ridici na tu maluvku nastesti z vysoka derou.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Tim chces rict, ze cyklisti zpomaluji mhd?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GREW: A to nemluvim o U krize, kde se tramvaj dlouho naceka, nez je milostive vpustena na zastavku, neb tam to je svedeno do jednoho pruhu plne.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GREW: Pozustatek jedine non-ODS (ANO, CSSD, Zeleni, pokud se pamatuju) vlady na P8 za posledni roky. Zenklova se z toho dodnes nevzpamatovala, a to jeste (o neco dal do kopce) cyklupruh zrusili, protoze to zpusobovalo katastrofu.

    MAKROUSEK: Technicky vzato nelhal, takovi nemysli vubec...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW: Kdyz jsem se bavil s aktivisty z IPRu, jako ze je blbost, aby auta jela Vinohradskou a Seifertkou po kolejich, ze to udela prave takovy spunt, tak odpovedi mi bylo "my si to nemyslime".
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: tak je to kombinace obou faktorů - pruh nakreslený tak blbě, že v případě zácpy to zbytečně zdržuje i tramvaje. A v tomhle místě bude zácpa každý den, takže se s tím musí počítat (nebo vést ten hlavní tah jinudyma - což zde nejspíš nejde)
    MHD by prostě ve městě měla mít prioritu před cyklo.
    GREW
    GREW --- ---
    ONDRAT: Do "ochraneho pruhu pro cyklisty" smi ridic automobilu vjet jenom v pripade, ze se nevejde do vlastniho soubezneho jizdniho pruhu. Pokud tam vjede z jineho duvodu, treba protoze se pousti tramvaj, je to poruseni pravidel silnicniho provozu.

    ONDRAT: Problem je, ze se v Praze vytvareji mista, ktera funguji jako spunt pro automobilovou dopravu a mnohdy ale i jako spunt pro tramvajovou dopravu atd. protoze, napr. jako zde se jizdni pruh presune do kolejiste. Kdyby se tady udelal, respektive nezrusil ( https://mapy.com/cs/zakladni?pid=35127594&newest=0&yaw=6.039&fov=1.571&pitch=-0.181&x=14.4760300&;y=50.1138113&z=17&ovl=8 ) samostatny pruh pro automobilovou dopravu, tak by tam ten problem, kdy auta stojici v kolone blokuji tramvaj, vubec nebyl.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: To uz ale neni problem toho pruhu ne? To spis vidim jako problem popojizdeni v zacpe.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Tohle je tzv. piktogram, ten neznamena nic.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: v tom, že auto neumí jet do strany, tedy tramvaj čeká, až se kolona aspoň trochu rozjede a může uhnout.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: No vzdyt jo, popojizdim v kolone a jakmile jede tramvaj - uhnu do pruhu pokud tam zrovna nejde cyklista, co v tomto postupu vidis konkretne jeste rozporujiciho pravidla?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    GREW: reálně to žádný klacek pod nohy řidičům nehodí - ridiči je celkem jedno, jestli stojí v cyklopruhu nebo v kolejišti.
    GREW
    GREW --- ---
    ONDRAT: https://www.trebicnakole.cz/opatreni-a-pojmy/ochranny-pruh-pro-cyklisty-ocp-/ Takze pokud tam v kolone budou stat auta, coz se tam stava pomerne casto a budou stat, tak jak dle pravidel maji, tak budou stat v kolejisti a blokovat tramvaj. Tzn. jedno z mnoha opatreni, ktere se v Praze dela, kdy se hlavne hodil klacek pod nohy ridicum automobilu i za cenu toho, ze se tak zhorsi neco dalsiho, v tomdle pripade prujezdnost tramvaje tim mistem.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    XCHAOS:
    Podívej se na ten odkaz co jsem posílala tady
    QZUZKA: a scroluj trochu dolů, jsou tam čísla překračování hranice Prahy, kde by to 30%->20% zhruba odpovídalo. Samozrejmě to nic neříká o tom, jestli v Praze předsedou na tramvaj nebo ne, jen že autem přijedou na pražské území.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: aha, tak to pak jo. Ka myslel, že cyklopruh, ve kterém lze legálně jet je toto - https://cs.wikipedia.org/wiki/J%C3%ADzdn%C3%AD_pruh_pro_cyklisty#/media/Soubor:Mimo%C5%88_cyklokoridor_2.JPG

    Nicméně tady se auto ničemu nevyhýbá, dokonce se do svého pruhu v klidu vejde. V cyklopruhu stojí jen proto,aby naopak nezaclánělo tramvajím.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: V takovem cyklopruhu (ochrannem) ale auto muze jet a vyhnout se tak cemu potrebuje. Tudy obcas jedu.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    já nevim, jestli zrovna cyklofašismus je ten správný směr. Nedávno jsem musel jet autem ve špičce (doufám, že se to zas dlouho nestane) a zaujalo mě toto místo - https://mapy.com/cs/zakladni?pid=103244250&newest=1&yaw=6.017&fov=1.571&pitch=-0.023&x=14.4761113&y=50.1137421&z=17&ovl=8
    Cca v 5 večer, všední den, tedy zacpané autami. Ten cyklopruh nakreslený tak, že kdyby ho autíčkáři respektovali, tak zablokujou ty tramvaje. To mi nepřijde jako příliš chytré. Naštěstí všechny auta stály v tom cyklorpruhu a MHD mohlo volně projíždět. Cyklistu jsem neviděl, tak snad žádný k újmě nepřišel.

    Jasně, čistě formálně vzato, MHD by byla blokovaná autama a ne cyklistou.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Někdo tu psal, že jen asi 20% dojíždějících ze středních Čech používá PID a donedávna to bylo 30%. Nebo to psal jinam na NYX. Nedaří se mi dohledat žádný zdroj a narazil jsem na lidi, co tomu nevěří.

    Tak jak to teda je a kde jsou tahle čísla zveřejněna?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam