• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a tak neni potreba si nalhavat, ze tyhle kraviny maji casto background z IPR a podobnejch posuku, co radoby-designuji verejny prostor. Ty sam do te kasty patris, zeano ;-)
    Jenom vam - soudruzi - chybi zkusenost... ta prakticka... trebaze kdyz namalujes nekam kruhac, tak by bylo fajn si treba sednout do osmnactimetrovyho kloubaku a ten "vymysl" si zkusit projet... :D A to samozrejme jde nasimulovat... kuzelku na velke plose... a sedni si do te "kary". Jenze to vy neudelate. Chovate se jako kokoti... nakreslite si neco v CADu, dost casto na hrane norem systemem "se to vejde".... ale v terenu vyrabite neskutecnej pain.
    Takze... vyndejte si hlavu z prdeli, pani "architekti"... ale chapu, na to ty koule nemas, abys priznal vlastni prusery :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jiste, hlavne je treba ukazat, ze ty meles hovna :) Akademicky teoretik...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Zcela jistě je opět pravda a správný postřeh na tvé straně.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no tak ty tu zcela zbytecne citujes... gumovej paragraf, zejo :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Já ti děkuji za zbytečné vysvětlení ničeho.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: coz samo o sobe je dost slozitej konstrukt, zeano :-) To je takovy vecny evergreen i v jinych situacich - kdy "jenom" omezis a kdy uz ohrozis? :-) A hlavne si uvedom, ze u "reseni" podobnych situaci mas nekoho, kdo ani nema dokonceny stredoskolsky vzdelani. V tomhle smeru proste ty pravidla - ale i jejich implementace - proste musi byt jednoducha, a ne system "pravnickych pasti".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Já rozhodně na žádné předpisy nekašlu. Ctím literu zákona:

    "Pojíždění: Pokud se vaše vozidlo nevejde do pruhu vlevo od cyklopruhu, smíte ho pojíždět, ale nesmíte cyklistu ohrozit."
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: problem je primarne v tom, ze kasles na predpisy a tvaris se, ze to je vlastne cajk. Jasne, blba cara na silnici - ale vytvari to blbej navyk, co se projevi i na spouste jinejch mist.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Ale kdyz tam na kole jedu, tak pro me to opatreni funguje, ja vim ze jsem v tomto osamocen, ale co mi zbyva?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: ze se kresli nesmyslne znaceni, ktere vsichni ignoruji, cimz vytvari jednak chaos a, co hur za me, zpusobuji "erozi" v tom smyslu, ze lidi si zvykaji kaslat na znaceni a obecne regulaci a pak jim neprijde blbe kaslat i na znacky, ktere smysl maji.
    To je samozrejme obecny problem CR, nejen tady.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Tak v cem je problem?
    RANO
    RANO --- ---
    Bych ještě připomněl, že oproti situaci deset let zpět se na profilu ulice přidalo snad nejvíc pěším, místo obligátního stání aut na chodníku a metru na průchod mezi zrcátkem a zaflusanou zdí je tam něco plusminus důstojného.

    Akorát že onen špunt netvoří cyklisti ani chodci, žejo.

    A ano, řešení mohlo být výrazně lepší, což ale není chyba existence pruhu pro cyklisty, ale provedení. Kdysi jsem tam občas na kole jel a když vidím na starých panoramách ty kostky, tak to vybavuje dost nepříjemné vzpomínky.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: V tomhle konkretim pripade ne, protoze tam zadnyho cyklistu nikdo jakziv nevidel, a ridici na tu maluvku nastesti z vysoka derou.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: Tim chces rict, ze cyklisti zpomaluji mhd?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GREW: A to nemluvim o U krize, kde se tramvaj dlouho naceka, nez je milostive vpustena na zastavku, neb tam to je svedeno do jednoho pruhu plne.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GREW: Pozustatek jedine non-ODS (ANO, CSSD, Zeleni, pokud se pamatuju) vlady na P8 za posledni roky. Zenklova se z toho dodnes nevzpamatovala, a to jeste (o neco dal do kopce) cyklupruh zrusili, protoze to zpusobovalo katastrofu.

    MAKROUSEK: Technicky vzato nelhal, takovi nemysli vubec...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW: Kdyz jsem se bavil s aktivisty z IPRu, jako ze je blbost, aby auta jela Vinohradskou a Seifertkou po kolejich, ze to udela prave takovy spunt, tak odpovedi mi bylo "my si to nemyslime".
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ONDRAT: tak je to kombinace obou faktorů - pruh nakreslený tak blbě, že v případě zácpy to zbytečně zdržuje i tramvaje. A v tomhle místě bude zácpa každý den, takže se s tím musí počítat (nebo vést ten hlavní tah jinudyma - což zde nejspíš nejde)
    MHD by prostě ve městě měla mít prioritu před cyklo.
    GREW
    GREW --- ---
    ONDRAT: Do "ochraneho pruhu pro cyklisty" smi ridic automobilu vjet jenom v pripade, ze se nevejde do vlastniho soubezneho jizdniho pruhu. Pokud tam vjede z jineho duvodu, treba protoze se pousti tramvaj, je to poruseni pravidel silnicniho provozu.

    ONDRAT: Problem je, ze se v Praze vytvareji mista, ktera funguji jako spunt pro automobilovou dopravu a mnohdy ale i jako spunt pro tramvajovou dopravu atd. protoze, napr. jako zde se jizdni pruh presune do kolejiste. Kdyby se tady udelal, respektive nezrusil ( https://mapy.com/cs/zakladni?pid=35127594&newest=0&yaw=6.039&fov=1.571&pitch=-0.181&x=14.4760300&;y=50.1138113&z=17&ovl=8 ) samostatny pruh pro automobilovou dopravu, tak by tam ten problem, kdy auta stojici v kolone blokuji tramvaj, vubec nebyl.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CERMI_FOX: To uz ale neni problem toho pruhu ne? To spis vidim jako problem popojizdeni v zacpe.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam