• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MLIKARNACo vás potěšilo nebo pobavilo? - Plkací a bez cenzury!
    Něco vás pobavilo nebo potěšilo a chcete se o to podělit? Chcete si pokecat o tom, co vás nebo další ID potěšilo nebo pobavilo? Pak máte ring volný!

    Update 22.10.

    To, že je to "bez cenzury" neznamená, že je tu někdo zvědavej na věci typu: pobavilo mě, že sousedovi chcipla koza, že má někdo raka, že někdo chcíp atd.

    Cílem bylo vytvořit auditko, kde se sdílí hezký věci, kdo to nepochopí napoprvé, dostane RO4EVER.
    rozbalit záhlaví
    BERRUNA
    BERRUNA --- ---
    1MALALISTICKA: kéž by bylo zaměřeno a v hledáčku i na okolní nemocniční sousedy ;)
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    1MALALISTICKA: nejaka souvislost s tim ze si tam dneska vyzvedla policie dvacet lidi v klepetech? :D
    1MALALISTICKA
    1MALALISTICKA --- ---
    Ze v Motole třeba konečně bude možné zvednout osobní ohodnocení:D
    SABRIEL13
    SABRIEL13 --- ---
    Do práce jsem jela jenom v šatech, a ta prezentace je konečně odprezentovaná a můžu to hodit za hlavu a soustředit se na přípravu workshopu.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    Dneska mam snad narozeniny nebo co :)? #ncoz
    LUSINDA
    LUSINDA --- ---
    GIRAFFKA: lihneme jednou za dva roky takže příležitost určitě bude ☺️ jen se musí fakt rychle. Oni jsou po 35 dnech.od vylíhnutí dospělé.... rostou hodně rychle.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    BOBESH: tvoje baba je liar! :))
    JOPS
    JOPS --- ---
    OVERWATCH: a ja vlastne jako porad nevim, zda to bylo ukradene, nebo zda to fakt byl omyl :)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    GIRAFFKA: Jo no :( omlouvám se, že kazím pozitivní klub, ale tohle je prostě moje asociace s mini kuřátky 🫣
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    QUANTI: chudak kuratko i mama:(
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    GIRAFFKA: moje mamka mi takhle vyprávěla, jak jako dítě mazlila čerstvý kuřátko, akorát až moc intenzivně, takže to nepřežilo 🙈
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    LUSINDA: chci se k tobe na cmelaci kuratka pozvat! Zaplatim!
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CERMI_FOX: Je pravda, že tím čím se - vesměs celou dobu - živím, se jako povinný předmět neučí.
    U nás to v tomhle bylo lepší - měl jsem možnost se tomu v rámci gymplu věnovat - výrazně nad míru nějakých osnov. Obdobné měli přírodovědci.
    S tou změnou poměru všeobecného a specializace - a tu umožnit žákům dle jejich talentů - souhlasím.

    Provázanost dějepisu, geo, politiky, filosofie,… napříč předměty je imho tristní všude a zasluhuje pochcat, zapálit a postavit znovu.
    Děcka by měly vědět jak spolu jednotlivé události souvisely, k čemu vedly, protože se ve všech těch předmětech budou učit o stejném období a souvislostech mezi tím.
    LUSINDA
    LUSINDA --- ---
    GIRAFFKA: tyjo to se ani nedivím 🙂 kuřátka jsou Cute. My lihli i křepelky a ty jsou velký, když se vylíhnou asi jak čmelák ☺️😻 to už jde člověk do mdlob 😍
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    LUSINDA: zkousela bych se protlacit skrz sprusle. Mne ted na dovoleni pujcila pani bez varovani do ruky jednodenni kuratko (cestou na hajzliky v edukacnim centru pro mladez), vobrecela jsem to. Kdyz jsem vylezla z budovy, manzel se ptal, co se stalo. Ja mu rekla, ze jsem mazlila kuratko a on uplne nevericne "a kvuli tomu brecis?"
    LUSINDA
    LUSINDA --- ---
    GIRAFFKA: u nás se narodili letos černý ...... naštěstí jsou za plotem ❤️
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    N_I: to bych nemohla videt na zivo. Pri mazleni bych to vdechla.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FINSON: Nejmenší, nejhubenější, nejslabší,… na maloměstě, ano, znám to :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NAVARA: vícerychlostní ZŠ mi smysl dává, s lidma na základce jsem si neměl moc co říct, na gymplu to bylo výrazně lepší.
    Na druhou stranu, jako produkt takového ústavu, nejsem proti redukci VŠEOBECNÝCH gymplů. Poměr stráveného času a reálně naučených věcí je tristní, v zásadě drtivá většina z toho byl ztracený čas. Samozřejmě jsem se snažil ten čas využít čtením odborné literatury, ale učitelstvo to těžce snášelo. Všeobecný rozhled je sice fajn, ale realisticky si z toho nemapatuju skoro nic, zvlášť když se to učilo spíš jako telefonní seznamy než jako zajímavé prolínající se věci.
    Případně zachovat všeobecné gymply, ale dovolitt studentům se více zaměřovat a ne, že 7 z 8 let je stejných pro všechny a poslední ročník (nebo dva? už nevim) jsou dva semináře, což je jediná specializace, která tam je.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    MATEEJ: Šikana šikovnějších podle toho co tu a tam čtu ovšem zůstala zcela zachována - nejsou inspirací, která ostatní táhne.

    ALESH: To by mohlo fungovat, pokud by je učitele k tomu vedli - "Aničce ty zlomky jdou, zkus se jí zeptat jak na to, třeba to vysvětlí lépe" - místo toho Anička dostane deku, protože kvůli ní vypadají hůře.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    87HIGHFLYER: Souhlasím, že to není jednoduché - ideální by bylo, kdyby vzdělanost byla "in" a nadanější děti ve třídě motivovaly ty méně nadané se snažit.

    Hodím jeden argument pro posouvání talentovaných na úroveň vzdělání, na kterou stačí: Kdo posouvá společnost dál, kdo řeší její problémy jako nemoci, oteplování, automatizace, nové technologie,… Jejichž výdobytky si užívají všichni, včetně těch ne tak dobře nadaných/motivovaných/vedených?

    Imo je pro společnost pořád výhodnější držet ve "vzdělanostním estresu", než to všechno tlačit na průměr a degenerovat část populace - protože přesně to se s talentem stane.
    FINSON
    FINSON --- ---
    NAVARA: Same here, jenom chci napsat, že se za těch 30+ let za ZŠ aspoň někde změnil přístup směrem ke stavu, jaký popisuje 87HIGHFLYER - v podstatě tímhle stylem je aktuálně vedena třída, do které chodí můj synek, a nebál bych se tu atmosféru popsat jako "woke" :-) Třeba ve Finsku afaik ta inkluze funguje velmi dobře, u nás je to pořád spíš o tom elitářství, no...
    Jinak já ten nižší stupeň základky zažil před koncem režimu a jak už jsem psal "vedle", vychytal jsem to se vším všudy, coby nejhubenějšího a nejslabšího kluka ze třídy se mě první dva roky snažili šikanovat prakticky všichni spolužáci, i holky (de facto po mně nešlo jenom pár světlých výjimek, které pak taky odešly na ten víceletý gympl :-) ) - než jsem teda dva nejhorší z nich (kluka a holku) ztřískal i za cenu vlastního průšvihu, páč jinak se to prostě nedalo - ještě dneska se oklepu, když si vzpomenu na debila, co ve čtvrté třídě "dostal funkci" hlídat pořádek, když učitelka musela kamsi odběhnout a on měl psát na tabuli jména těch, co budou dělat bordel - mě samozřejmě šel napsat hned jenom tak, neuměl ani správně napsat moje příjmení, když jsem se mu za to vysmál, zkoušel mě napsat znovu, takže jsem byl na té tabuli víckrát a pokaždé blbě, když se učitelka vrátila a viděla, že se tomu kreténovi směju, normálně ji to rozzuřilo, dostal jsem pohlavek a poznámku - takže stejně tak jsme se navzájem velmi neměli rádi ani s učitelkami, nejen s touhle, megery to byly všechny - když teď vidím, jak probíhá výuka a jaký je přístup na základce u mého synka, tak ze svého POV tam naštěstí posun vidím obrovský a dost mě to uklidňuje, protože na ten víceletý gympl se teď synek nejspíš fakt nedostane... :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam