• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DABEgravel bike / bikepacking / trasy / gear
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZSIS: Hele a zjišťoval sis o tom něco, nebo je to jen tvoje přesvědčení?
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    AXTHEB: ja jako verim ze je cycklokross ram lehce prizpusobeny zavodnim podminkam, ale kratsi a vysi jsou ramy na drahu take, a neni to kvuli tomu aby se lepe nosili na parket. cestovni kola byli vzdy delsi pro zvysenou stabilitu, jedno jestli na nich jsou berany nebo ne.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZSIS: Dost na to, aby snadnost nesení kola na rameni byla jedním z hlavních faktorů, určujících tvar rámu.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZSIS: kroska má výrazné kratší a vyšší rám, má pedály výš nad zemí a celý pocit z jízdy je úplně jiný. Když přesedneš z gravelu na krosku tak máš pocit, že se tě to kolo aktivně snaží shodit:)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    DABE: "uplne jiny pribeh" se zda trochu prehnane, ale budiz. imho je "gravelbike" v podstate cycklokros kolo, ktere bere ohledy na komfortnejsi jizdu a moznosto namontovat vic prislusenstvi.
    DABE
    DABE --- ---
    ZSIS: Jen tedy geometrie gravel kola a cyklokros kola je úplně jiný příběh...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZSIS: no tohle je hard offroad, hmm ;-)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    XCHAOS: neni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZSIS: není cyklokros spíš přenášení kola cestou necestou? Tohle je spíš soft offroad...
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    XCHAOS: nutne minimum je souprava na lepeni a pumpicka.

    gravelbike je takove nove cool jmeno pro to, cemu se driv rikalo cyklokros, nez na to nekdo povesil cestovni tasky.
    hit me.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Přemýšlí tady někdo o podílovém spoluvlastnictví Starlinku Mini? Já bych to víc jak pár týdnů do roka nevyužil, na druhou stranu, charakteristickým rysem cool tábořišt stranou od civilizace, které jde dosáhnout právě třeba bikepackingovým stylem, je nedostatečné pokrytí mobilním signálem (typicky odlehlá horská údolí nebo i hřebeny, pokud tam nevede hlavní tah pro auta, apod.). Protože kromě fáze 1 (dojet tam na kole) mi láká i fáze 2 (vydržet tam několik dnů tábořit a to bez Internetu nedám :-)
    [XCHAOS @ Elon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI]
    BEEBLEBROX
    BEEBLEBROX --- ---
    NYA: Ad Dragonův post, Rapha má teď během víkendu slevu na kalhoty

    Women's Sale Bibs, Shorts & Trousers | Rapha
    https://www.rapha.cc/eu/en/shop/womens-bib-shorts-and-tights-sale?xnpe_tifc=xFVdhkY8OFU.4koXbfxZxMpZhfEWVjQsVuU_OuW7bDz7qYB9afeWaG8.adJS4unjxIh.4uQLxFbXxkoZ4XTT
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XINDLX: hele, já nejsem tak kovanej cykloturista, nebo jak to nazvat. Vlastně jsem v životě podnikl jen pár takových cest, a ještě méně na elektricky neasistovaném kole, takže do toho nemám moc co mluvit :-) ale podle mě jsou nějaké váhové kategorie - jestli vezu 5, 10, nebo 20 kilo krámů - jestli jedu na kole, které má silniční gumy a hodlám se držet převážně asfaltu, nebo jestli se vydávám i na štěrk a polňačky a lesňačky, nebo jestli si troufnu i sem tam nějaký offroad po pěšinách....

    Vyzkoušel jsem všechny kategorie, a jednou jsem dokonce neplánovaně píchl uprostřed ničeho asi sto kiláků od základny... a měl jen tričko a šortky a plachtu na přehoz kola, kterou se ale vůbec nešlo zahřát, když jsem se do ní v noci zkoušel zamotat. Takže nutné minium je podle mě aspoň pořádnej spacák a to je aspoň tak kilo a kousek.
    XINDLX
    XINDLX --- ---
    XCHAOS: podle mě v těch nálepkách zbytečně hledáš smysl.. mě přijde že se každejch 5 let vymejšlej nový názvy pro ty samý věci
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Dámské cyklistické kraťasy s laclem Rapha Core XS černá | M1 Project Sport
    https://www.m1project.cz/damske-cyklisticke-kratasy-s-laclem-rapha-core
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NYA: nejlepší bibs s luxusni vlozkou jaky sem kdy mel na tele, jsou Rapha. Jsou sice drazsi ale zato z materialu kterej se netrha je velmi odolnej pri padech (jel sem po prdeli asi dva metry po silnici a zadny natrzeni latky) a hlavne jejich vlozka drzi po letech porad objem a tvar.
    jednou dvakrat do roka maj Sale, kdy se daj poridit veci az o 30% levneji
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NYA: no právě, že jsou různé velikosti cargokol a mě vychází, že pro městský provoz by se hodilo elektrokolo i s poměrně malou, ale zamykatelnou a vodo- a bláto- těsnou bednou.Ta zamykatelnost mi přijde důležitá, protože když už člověk vyrazí do zóny supermarketů, tak přece chce něco nakoupit co já vím v Hornbachu a pak popojet a stavit se ještě v Kauflandu, a tam mi přijde nepraktické mít to v těch brašnách... měl bych tendenci nákup zamknout a jít na další. Ale vychází mi, že pokud se bavíme o soukromých nákupech a ne třeba o práci kurýra, tak 60l zavazadlový prostor obvykle stačí (prostě kolo jako náhrada báglu na záda).

    U klasického bickepackingu mám problém s tím, že věci nechávám na kole. Letos na jaře jsem na solárním kole ujel 8500 km (ale pravda, není to cykloturistika, ale spíš forma výletu na mopedu), a největší problém jsem měl, že jsem na kole, které jsem nechal před airbnb ubytováním na uilici, zapmněl přes noc jeden baťůžek (umístěný v bickepackingovém stylu pod sedačkou) a ráno tam už nebyl. Takže nejvíc se bojím toho, že kolo nebude tvořit kompaktní celek, který by šlo někde zamknout (před obchodem, před restaurací, nebo dokonce před ubytováním ve městě). Zase spousta ubytování cyklistům vychází vstříct a když je kolo kompaktní, nechá je vzíti si ho na pokoj... mladší cestovatelé na kratších trasách asi plánují celou cestu stanovat, ale starší cestovatel na delších trasách potřebuje nějaké zázemí aspoň tak 1x za týden..

    Jinak ti cykloturisté na konvenčních kolech podle mě taky prokazují mimořádnou vytrvalost a sebezapření při umrtvení zadku... já bych dnes na jízdy delší než cca 2 hodiny taky volil spíš sedačku lehokola (ale jak to lehokolo uspořádat, aby současně bylo lehké a šlo vozit vlakem, apod., to nevím). Dokonce jsem začal uvažovat o "koloběžko-packingu", protože dojezd za den na koloběžce není vůbec špatný, místy to je větší legrace než kolo, nižší rychlost je zřejmě bezpečnější a koloběžka je úžasně lehká (hlavně proti mým konstrukcím, pravda :-) a mimochodem, i když nemám skládací, tak ve vlacích PID po mě nikdy nechtěli, abych za ní platil (naopak za kolo vždycky)
    NYA
    NYA --- ---
    XCHAOS: určitě jo a já doufám, že postupne začnou nahrazovat auta. Zatím jejich širšímu využití nepřeje nedostatečná cykloinfrastruktura ve městě.
    Já cargokolo sama mít v dohledné době neplánuju, nepotrebuju ani to auto, žiju poměrně blízko centra, kde je občanská vybavenost taková, že nepotřebuju vozit větší náklady nikam daleko.
    Naopak v mojí čtvrti (Smíchov) je terrible dopravní situace a snažit se tu fungovat s cargokolem by pro mě bylo o nervy.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NYA: pro to městské použití mi přijde, že spíš než směrem k bickepackingu má smysl uvažovat směrem ke cargokolu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    STILL_PRIMITIVE: takový ty klasický přední brašny, jak jsem okoukal od holandskejch důchodců, to se podle mě dá jen na asfaltu. no ale myslel jsem, že bikepacking je název pro takový to novodobější balení nákladu, kdy si to lidi cpou do rámu, na řídítka, na tyč za sedlem, co mají místo klasického nosiče a tak... já sám žádné tohle modernější vybavení nemám.

    Protože ale směřuju k těm lehokolům (i když takovou divnou oklikou přes ty solární kola), tak logické místo, kde mít na lehokole náklad, je aerodynamická a vodotěsná "kapka" za sedačkou... tvarově už jí mám z letoška vychytanou, akorát je z hliníku a váží 2 kg a to mi přijde moc, kdybych chtěl jet konvenční cykloturistiku. Jinak samozřejmě v terénu, kde se očekávat tlačení a poponášení, se hodí mít těžiště nízko, ale na asfaltu za jízdy je to na druhou stranu skoro obráceně - těžiště nahoře není problém, když jsem o tom poprvé slyšel, tak jsem se hádal, ale fakt to tak je (ale vysvětlování je na dýl, to si každej musí pochopit sám). Takže pro klasické kolo co jezdí převážně po dobře sjízdných cestách uvažuju o tom umísti náklad za záda jezde a sedlo, ale výš, než jsou klasické nosice (vlastně mi k tomu inspiroval ta bickepackingová tyč, co teď hodně vídám, ale konstruktéři mi před tím varujou, že při větším zatížení mi to ulomí sedlovku...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam