• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DABEgravel bike / bikepacking / trasy / gear
    Vše okolo bikepackingu, gravel či jiných kolech, šlapání a svobodě.
    rozbalit záhlaví
    NYA
    NYA --- ---
    XCHAOS: určitě jo a já doufám, že postupne začnou nahrazovat auta. Zatím jejich širšímu využití nepřeje nedostatečná cykloinfrastruktura ve městě.
    Já cargokolo sama mít v dohledné době neplánuju, nepotrebuju ani to auto, žiju poměrně blízko centra, kde je občanská vybavenost taková, že nepotřebuju vozit větší náklady nikam daleko.
    Naopak v mojí čtvrti (Smíchov) je terrible dopravní situace a snažit se tu fungovat s cargokolem by pro mě bylo o nervy.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NYA: pro to městské použití mi přijde, že spíš než směrem k bickepackingu má smysl uvažovat směrem ke cargokolu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    STILL_PRIMITIVE: takový ty klasický přední brašny, jak jsem okoukal od holandskejch důchodců, to se podle mě dá jen na asfaltu. no ale myslel jsem, že bikepacking je název pro takový to novodobější balení nákladu, kdy si to lidi cpou do rámu, na řídítka, na tyč za sedlem, co mají místo klasického nosiče a tak... já sám žádné tohle modernější vybavení nemám.

    Protože ale směřuju k těm lehokolům (i když takovou divnou oklikou přes ty solární kola), tak logické místo, kde mít na lehokole náklad, je aerodynamická a vodotěsná "kapka" za sedačkou... tvarově už jí mám z letoška vychytanou, akorát je z hliníku a váží 2 kg a to mi přijde moc, kdybych chtěl jet konvenční cykloturistiku. Jinak samozřejmě v terénu, kde se očekávat tlačení a poponášení, se hodí mít těžiště nízko, ale na asfaltu za jízdy je to na druhou stranu skoro obráceně - těžiště nahoře není problém, když jsem o tom poprvé slyšel, tak jsem se hádal, ale fakt to tak je (ale vysvětlování je na dýl, to si každej musí pochopit sám). Takže pro klasické kolo co jezdí převážně po dobře sjízdných cestách uvažuju o tom umísti náklad za záda jezde a sedlo, ale výš, než jsou klasické nosice (vlastně mi k tomu inspiroval ta bickepackingová tyč, co teď hodně vídám, ale konstruktéři mi před tím varujou, že při větším zatížení mi to ulomí sedlovku...)
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    MARASAN: Co jsem viděl tak můžu jen potvrdit, rozhodně bych se tam rád ještě dostal na delší dobu.
    XCHAOS: Jsem zvyklej jezdit jenom s naloženym zadkem, párkrát jsem nazkoušel nabalit na předek ale nemám z toho dobrej pocit, blbě se mi to řídilo. Takle problém nemám. Ale je možný že s dobrym nosičem a brašnama je to jiný :)

    Jeli jsme takle nabaleny bohužel zbytečně, nakonec jsem jezdil jen s pár věcma a velký brašny byly složený někde kam se vracel. Já jsem chopnej jet nalehko na cca tejden s nějakým minimálem věcí ale jede se "nalehko", což je dost kritérium. To v tomdle případě nešlo.
    LACHY: Jak jsem psal vejš, naloženej předek mi nesedl víc než todle.
    BEREGOND: Náš původní plán byl spát po širákem, nakonec se muselo spát po známejch více méně. Nakonec sme byli v okolí Velké nad Veličkou a Nové Lhoty. Pokud nejste náročný tak v Nový Lhotě můžu doporučit ubytovnu - http://m.obecnovalhota.cz/turisticka%2Dubytovna%2Dv%2Dnove%2Dlhote/ms-4610/p1=4610 kde se daj kola nechat zamčený v objektu. Jinak mi přijde že všude vtom kraji jsou zvyklý na kola, takže i jiný ubytovací zařízení bych čekal že budou zřízený. Nemám to tam nijak moc najetý, rád tam jen tak jezdim a objevuju. Spíš se poflakuju terénem a jedu kam mě napadne než že bych přímo drtil trasy, většinou když jsem se něco pokoušel naplánovat stejně jsem pak jel jinak, protože se mě to pak táhlo jinam :)) Velká Javořina je fajn, pohodlnější asi bude delší ztrasa po silnivci než turistická zelená lesem po nezpevnění cestě, pak se dá jet po hřebeni k Myjavě... cesty na Slovenský straně mi přšly daleko horší než na Český a můžu vřele nedoporučit "trasy po okolí" podle Mapy.cz .
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NYA: po několka delších expedicích jsem se přeorientoval na lehosedačku :-) akorát lehokolo mám trochu nestandardní, ale uvažuju o nějakém normálnějším.
    BASIK
    BASIK --- ---
    DABE: Mirne prohnuta je neco kolem 140 stupnu btw, nemysli se tim klasickejch ceskejch 175...
    NYA
    NYA --- ---
    Díky moc všem za rady, jsou to opravdu cenný zkušenosti
    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Zrovna do Bilych Karpat bych se chtel v srpnu vypravit. Nemel bys tip na trasu, pripadne pension kam se da prijet bezpecne s kolama?
    DABE
    DABE --- ---
    NYA: základ je si vyladit posed. Sedlo by také mělo být v absolutní rovině (není to dogma, ale pro začátek dobrý start)
    Výšku sedla si určíš tak, že bys při sezení měla mít patu boty na pedálu zcela nataženou a při poloze šlapaní mírně prohnutou. Neměla by se ti ale při šlapání naklánět pánev.
    Kratašy jsou taky dost důležitý. Myslím, že se vyplatí v tomhle ohledu zainvestovat. Osobně jsem úplně nadšený z řady GT od Assos, kdy poměr cena vs kvalita je dost ok
    UMA GT BIB SHORTS C2 - ASSOS butik
    https://www.assos-shop.cz/uma-gt-bib-shorts-c2/
    Jinak platí stále to staré pravidlo, že zadek se musí osedět, čili jezdit a jezdit;)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    NYA: Kalhoty to chce vyzkouset. Aby byla latka pruzna a netahala zbytecne. Musi byt natesno, aby se zbytecne nedrely. No a vlozka se taky musi vyzkouset. U nekterych vyrobcu mi vubec nesedi pozice vlozky, u jinych se neda skoro hybat jak maji nepoddajnou latku. Jine reseni nez koupit si par kalhot a vyzkouset co ti sedi, asi neni. Osobne jezdim Specialized 3/4 (tam hlavne nekupuj zimni model, protoze ten je extremne tenky a jde o spodni vrstvu - je to velice prijemna a elasticka latka, ale prosvita to :) )

    Mas crosove kolo. Tam se sedi vic vzprimene. Tim padem tvoje sedaci kosti jsou vice dosiroka nez treba pri jizde na gravelu ci silnicce.
    Nejlepsi je zmerit si sirku kosti a potom podle typu posedu (vzprimenosti) si vybrat to spravne sedlo. Meri zase treba u Specialized na prodejne nebo muzes i doma na kartonu ci celofanu.
    Osobne jezdim SQlab sedla. Tady mas obrazky a teorii za tim. Muzes to aplikovat klidne i na jineho vyrobce sedel. Hlavne nesedet na kloubech a overit si, ze sedis na spravnych kostech.
    Pelvis | Numbness and pain while cycling | Saddle| Ergonomics Expert SQlab
    https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sqlab-contact-points/the-pelvis/
    Pelvis | Sit bone pain while cycling | Saddle | Ergonomics Expert SQlab
    https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sqlab-contact-points/the-pelvis/sit-bone-pain/

    U 3x9 ti vydrzi retez podstatne dele. 1x12 je dobry, kdyz potrebujes rychle radit. Dobry pro zavodniky, ale na vylety zbytecny. Idealni v soucasne dobe je 2x11 nebo i 2x10, i kdyz se ted na trh bude tlacit 2x12.

    K vybave dodam, ze jeste navic vozim kus stare pneu, kdybych rizla pneu. Tim se to pak podlozi.
    Me osobne na crossu praskaly draty v kole, protoze tenkrat se vsude daval jednostenny rafek co moc nevydrzel. Takze jeste klic na draty.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    NYA:
    1) jak bylo psáno - sedlo a posed. podle fotky máš bud sedlo dost nízko nebo velké kolo
    2) jak bylo psáno nezlepší se nic, zlehčí se ti o pár gramů váha kola (kola s xx Kg nákladem) a zhorší se ti odstupnování převodů. výhoda je mínus jedna přehazovačka a lanko na servis.
    3) ideálně bys měla umět celé kolo rozebrat a složit. opravit jde všechno vpodstatě multiklíčem, kromě prasklého ráfku. s sebou určitě lepení+duše, lanka a patku na přehazky, lanko na brzdu. všechno ostatní počká do civilizace. joa a zip pásky samozřejmě ;)
    OHONEY
    OHONEY --- ---
    NYA: za tri tydny v sedle uz neboli nic :)
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    NYA: Určitě ti k tomu tady napíše každý svoje postřehy, tak tedy za mně:

    S tím zadkem za tím může být více problémů - špatně nastavený posed, nevhodné sedlo (šírka, délka), příčinou může být i vložka u těch kalhot. Zkus něco pohledat (hlavně nastavení toho posedu). Pokud na to hodně trpíš, pořídil bych nějaký krém na citlivé partie, to docela pomáhá u dlouhých štrek.

    Ad řazení – kolik lidí, tolik názorů, já jsem jednoplacku rok vozil ale vrátil jsem se k dvoupřevodníku, tohle být tebou neřeším a jezdím, obzvlášť pokud píšeš, že jsi spokojená. Přechodem na jednoplacku se sice zbavíš přesmykače a byť zůstane poměr převodů třeba víceméně podobný, přijdeš o jemnější odstupňování.

    Nejdůležitější je umět si vyměnit píchlou gumu, u tebe to asi bude výměna a zalepení duše, tzn. nějakou multisadu s několika imbusy a šroubováky, montpáky, lepení na duše, někdo vozí i malou nýtovačku na řetěz... na delší cesty třeba i náhradní lanka (pokud je máš) apod. Nějaké větší problémy bys stejně řešila operativně s nějakým servisem po cestě.
    NYA
    NYA --- ---
    Zdravím, díky za skupinu, bedlivě to tu sleduju :)
    Já jsem zatím byla bikepacking jenom v Hornbachu pro zeminu, ale probrala jsem jí 45 kilo a ještě pár květináčů k tomu :))

    Synek je ještě malej na větší výlety a nemám dovolenou nazbyt, abych ji travila bez něho. Tak holt si jezdim po víkendech. A malýho beru na kratší výlety, aby se rozjezdil a hlavně aby si vytvořil ke kolu pozitivní vztah. Mezitím se poohlížím po výletech, kam spolu vyrazíme, až trochu povyroste.
    Zatím mám vyhlídlou Nisa-Odra a Lisabon-Porto. Taky je prý pěkná stezka přes Francii podél kanálu.

    Mám na vás bikepackery několik otázek (lamích otázek, ale fakt mě to zajímá!)

    - jak to děláte, aby vás nebolel zadek a mohli jste jet hodně dní v kuse? Mám postrovaný gaťky z Decathlonu, je to s nima trochu lepší, ale i tak si neumím představit jet víc jak dva-tři dny za sebou, než to začne být nekomfortni. Jak to vychytáváte? Vyplatí se investovat do dražších modelů kaťat? Fungujou líp? Sedlo?

    - další otázka je, o kolik lepší jsou ty nové přehazovačky, co mají vepředu jedno kolečko a vzadu asi 13? Je to velký rozdíl oproti té, co mám já, co má vepředu 3 kolečka? Je to do kopce větší pohodička? Dává smysl se na delší trasu vypravit se starším typem přehazovačky, nebo to je velkej rozdíl?
    Jsem se svým kolem moc spokojená, je lehký a jezdí se mi na něm parádně. Ale nový typ přehazovačky by do něj prý přemontovat nešel, kvůli šířce rámu.

    - poslední otázka - jaký nářadí a jaký dovednosti v opravě kol by člověk měl mít, než se vypraví na delší cestu? A jak jste se je naučili? (z youtube?:)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jedna z výhod solárního kola (které ale moc už není kolo, to je to...) je, že je to neukradnutelný objekt.... je to další věc, proč i bez elektřiny uvažuju o lehokole, že na tom nikdo neumí a nemá to jasně definovanou tržní hodnotu...
    XINDLX
    XINDLX --- ---
    LACHY: preferuju malý krámy kde jsem rychle venku a hlavně jezdim na starý mrdce a věřim že tím pádem nikdo nebude mít chuť jí krást.. aby to mělo ještě větší šmrnc, tak jsem tam přidal blatníky co vypadaj jak ty starý hliníkový
    a když už jsem to kolo někde zamknul tak jsem si říkal, že kdyby někdo fakt chtěl, tak si z toho vezme brašny

    LACHY
    LACHY --- ---
    Když si potřebujete někde nakoupit, jak ochráníte kolo?
    LACHY
    LACHY --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Nemáš to naložený moc na zadek? V terénu každý kopec po zadním kole? jednou jsem to takhle měl a bylo to docela peklo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    STILL_PRIMITIVE: mám dokonce podobný tašky, vidím, že není použitý nosič na předním kole, což fakt na offroad moc není, ale právě na mě je tohle ještě moc "natěžko", s tím by se dalo po silnici, ale v terénu je to... moc. Líbí se mi ty fotky, jak se taky dokážou lidi daleko víc nalehko, i když nevím, kolik dní takhle jedou.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    STILL_PRIMITIVE: zrovna trasa po cesko - slovensky hranici je na cykloturistiku vyborna.
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    Ja ted jsem na tezko na svim NISHIKI Tumbuk II z roku 1983, vyrobeny jeste v Japonsku v Kobe. Nemuzu si stezovat ale asi na mistni pomery starej kram? Jediny co tak cantiky klasicky brzdi nebrzdi ale jezdil jsem s nim s polovicnim nakladem po Bilejch Karpatech a luxus :) I Velka Javořina tou horší trasou byla.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam