• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DABEgravel bike / bikepacking / trasy / gear
    NYA
    NYA --- ---
    Zdravím, díky za skupinu, bedlivě to tu sleduju :)
    Já jsem zatím byla bikepacking jenom v Hornbachu pro zeminu, ale probrala jsem jí 45 kilo a ještě pár květináčů k tomu :))

    Synek je ještě malej na větší výlety a nemám dovolenou nazbyt, abych ji travila bez něho. Tak holt si jezdim po víkendech. A malýho beru na kratší výlety, aby se rozjezdil a hlavně aby si vytvořil ke kolu pozitivní vztah. Mezitím se poohlížím po výletech, kam spolu vyrazíme, až trochu povyroste.
    Zatím mám vyhlídlou Nisa-Odra a Lisabon-Porto. Taky je prý pěkná stezka přes Francii podél kanálu.

    Mám na vás bikepackery několik otázek (lamích otázek, ale fakt mě to zajímá!)

    - jak to děláte, aby vás nebolel zadek a mohli jste jet hodně dní v kuse? Mám postrovaný gaťky z Decathlonu, je to s nima trochu lepší, ale i tak si neumím představit jet víc jak dva-tři dny za sebou, než to začne být nekomfortni. Jak to vychytáváte? Vyplatí se investovat do dražších modelů kaťat? Fungujou líp? Sedlo?

    - další otázka je, o kolik lepší jsou ty nové přehazovačky, co mají vepředu jedno kolečko a vzadu asi 13? Je to velký rozdíl oproti té, co mám já, co má vepředu 3 kolečka? Je to do kopce větší pohodička? Dává smysl se na delší trasu vypravit se starším typem přehazovačky, nebo to je velkej rozdíl?
    Jsem se svým kolem moc spokojená, je lehký a jezdí se mi na něm parádně. Ale nový typ přehazovačky by do něj prý přemontovat nešel, kvůli šířce rámu.

    - poslední otázka - jaký nářadí a jaký dovednosti v opravě kol by člověk měl mít, než se vypraví na delší cestu? A jak jste se je naučili? (z youtube?:)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jedna z výhod solárního kola (které ale moc už není kolo, to je to...) je, že je to neukradnutelný objekt.... je to další věc, proč i bez elektřiny uvažuju o lehokole, že na tom nikdo neumí a nemá to jasně definovanou tržní hodnotu...
    XINDLX
    XINDLX --- ---
    LACHY: preferuju malý krámy kde jsem rychle venku a hlavně jezdim na starý mrdce a věřim že tím pádem nikdo nebude mít chuť jí krást.. aby to mělo ještě větší šmrnc, tak jsem tam přidal blatníky co vypadaj jak ty starý hliníkový
    a když už jsem to kolo někde zamknul tak jsem si říkal, že kdyby někdo fakt chtěl, tak si z toho vezme brašny

    LACHY
    LACHY --- ---
    Když si potřebujete někde nakoupit, jak ochráníte kolo?
    LACHY
    LACHY --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Nemáš to naložený moc na zadek? V terénu každý kopec po zadním kole? jednou jsem to takhle měl a bylo to docela peklo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    STILL_PRIMITIVE: mám dokonce podobný tašky, vidím, že není použitý nosič na předním kole, což fakt na offroad moc není, ale právě na mě je tohle ještě moc "natěžko", s tím by se dalo po silnici, ale v terénu je to... moc. Líbí se mi ty fotky, jak se taky dokážou lidi daleko víc nalehko, i když nevím, kolik dní takhle jedou.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    STILL_PRIMITIVE: zrovna trasa po cesko - slovensky hranici je na cykloturistiku vyborna.
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    Ja ted jsem na tezko na svim NISHIKI Tumbuk II z roku 1983, vyrobeny jeste v Japonsku v Kobe. Nemuzu si stezovat ale asi na mistni pomery starej kram? Jediny co tak cantiky klasicky brzdi nebrzdi ale jezdil jsem s nim s polovicnim nakladem po Bilejch Karpatech a luxus :) I Velka Javořina tou horší trasou byla.

    KRALIK
    KRALIK --- ---
    XCHAOS: co je podle tebe cykloturistika na tezko? za me jakmile nakladas spacak a spis venku, jedes na tezko. a je jenom na tobe, jestli se sbalis do 5 nebo 30 kg. proste vezes si vsechno, co potrebujes k pohodlnymu preziti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BEREGOND: já to taky vnímám tak, že na rozdíl od klasické "cykloturistiky natěžko" je tam důraz na tom být schopen se ztratit někde v přírodě, na odlehlých místech mimo civilizaci, naložit to kolo tak lehce, aby šlo občas i přenášet v terénu, apod. Zajímá mi to, zatím nemám potřebné vybavení a neumím si na kolo efektivně naložit minimální outdoor vybavení.
    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    Mam dotaz, jako uplna bikepackingova lama. Jak zacit? Co pro zacatek vyzkouset? Treba po Cechach? A znamena bikepacking spani rovnou v prirode nebo i v civilizaci?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KRALIK: dotahnes forbec a hlavko ve spravnym poradi?
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    KRALIK: Mozny to je, ale vetsinou se to nedeje. Mam kamarada se starou silnickou a tomu se to obcas povoli.
    Jak to prosim dotahujes? Klidne do posty. Jen jestli nedelas neco spatne.
    KRALIK
    KRALIK --- ---
    WEWERKA: dneska sem to dotahoval uz potreti a prijde mi, ze se to dycky nejak uvolni. je to mozny? nikdy sem na zadnym svym kole nemusel dotahovat hlavu. ale taky sem nikdy nemel kolo z karbonu
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    KRALIK: Proč kacířský počin? Pevně uchycený nosič je prostě (alespon pro mne) nejlepší řešení. To se normálně vozí již léta.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    KRALIK: Jestli ma vidlice karbonovy krk, tak se to v miste lozisek muze pekne vyklepat az ti krk praskne. Doporucila bych to dotahnout co nejdriv.
    KRALIK
    KRALIK --- ---
    NOISEGATE: byla za 37k rozbalena z alzy. za ty prachy zatim dobry, ale souhlasim s tim, co jsem cetl po internetech: po par set km najetech i v prasnejch cestach uz to cely chroupe a krupe nekde v utrobach ramu. hlava ma trosku vakl (snad pujde dotahnout, kdyz se do toho vic hrabne), coz je neprijemny pri brzdeni predni brzdou z kopce; trosku te to kope a nemam z toho uplne dobrej pocit. razeni bych si taky umel predstavit hladsi, ale to sem mozna jen lama servisak ja.

    jinak jsem spokojenej. je to lehky, jede to paradne. pro me je to dopravni prostredek. jede / nesere se / nemam problem.
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    KRALIK: jak ti slouží Sava? Internet je tak 50 na 50
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XINDLX: ano, tohle je moje vozidlo z roku 2015, The Sun Trip závod kolem Turecka. Mělo to celou řadu problémů, ale rozhodně to bylo kolo, i když obří - motor měl jen 250W. V roce 2018 do Číny a letos do Maroka to mělo 1 kW motor, ale bohužel, elektřiny prostě soustavně nebylo dost... letos jsme jeli dokonce dva, na dvou lehokolech:
    f.cz - fskutečnosti Fedivesmír :-) Brána do federace sociálních sítí. 2000 znaků pro vaše příspěvky.
    https://f.cz/tags/solarbike
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam