• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKGVintage Story
    BAT
    BAT --- ---
    Existuje zpusob jak ucpat milir pro vyrobu dreveneho uhli tak, aby clovek nemusel ucpavkovy blok rozbijet?
    Nejake dvere, okno, nevim... neco c ose da zavrit/otevrit a nemusi se to pro "otevreni" rozbijet.
    EKG
    EKG --- ---
    Trochu uklizeno.

    EKG
    EKG --- ---
    Tak ma to ted urcity kvality ... no je to etericky. Ale mlyn porad funguje ;)

    BAT
    BAT --- ---
    EKG: bud rad, vzdyt to byla hrozna nevzhlednost :)
    EKG
    EKG --- ---
    Fakt nezapalujte pochoden na dreveny podlaze...

    BAT
    BAT --- ---
    Ted jsem rozjel novou hru po pridani modu Rivers.
    Zatim dobry, pokud se neco nepokazi, urcite ho pridam do me kolekce "must have mods".

    Na tom placatem kousku na prave strane reky planuju postavit vodni mlyn.
    Materialu by melo byt dost - hned na vrcholku kopce je prastara ruina, takze bude hned kameni na zesileni zdi na strane reky a poradne zaklady, vlastne i zdi a nejaky ten sklep.
    Jen musim jeste zjistit jak vysoko od hladiny reky ma byt mlynske kolo, aby spravne fungovalo.

    BAT
    BAT --- ---
    Vybornej QoL/performance mod: Item Clumps
    Shlukuje dropnute/rozbite itemy/bloky, takze pri masovem rozbijeni/harvesteni pak nemusite pobihat kolem dokola jako magor a sbirat zvlast kazde steblo travy, ale seberete to najednou.
    A jako bonus to muze serveru jen ulevit, kdyz nebude muset resit milion jednotlive dropnutych veci.

    (predpokladam, ze vetsina lidi tyhle veci zna lepe nez ja, ale mozna se tu najde nekdo komu to bude uzitecne)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: samozřejmě, že sis mohl v javě aplikovat /achievement :D to nebyla tak docela moje pointa. přirozeně to omezení na achievement nemusí bejt jen vnější, může to bejt kolektivní domluva na pravidlech hry.
    jinak díky za ty doplňující informace, spoustou věcí se očividně trápit vůbec nemusím :)
    BAT
    BAT --- ---
    BAT: Taky je potreba vzit v uvahu, ze pro me je VS nove.
    Neznam ho, a jsem jeste ve fazi kdy ladim nastaveni serveru pro dosazeni pro mne optimalniho zazitku, a vybiram a testuju mody.
    A tohle dost ovlivnuje, ktere feature ocenim a ktere mi v tuto chvili prekazeji.

    Jinak podle mych zkusenosti se v tomhle ani MC nijak nelisi.
    I tam jsem stravil desitky hodin jen ladenim konfigu, ladenim terrain genu, vyberem a testovanim a konfigurovanim modu...
    Takze po teto strance nevidim rozdil.

    Jak PALEONTOLOG zminoval, ze "mc má prostě survival, kterej má nějaký jasně daný atributy a achievementy uděláš jen v tom", tak takova moje zkusenost s MC vubec neni.
    Mozna je potreba rozlisovat Javu a Bedrock?
    Ja hral jenom Javu, Bedrock mi na komp nesmi uz jen kvuli jeho odporne zavislosti na MS Store (may it burn in hell!), ktery jest jednou z prvnich veci co na kazde instalaci Widnows odstranuju.
    Ze by byl MC Bedrock Edition v mnohem restriktivnejsi? asi by me to neprekvapilo.
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: Jo, koncept zacatku je na hovno - pro me :)
    Ale ja moduju doslova KAZDOU hru kterou hraju, takze me neber jako indikator cehokoliv.
    Kdybych hral MC survival, tak ho taky zmoduju k nepoznani.
    BAT
    BAT --- ---
    Co se tyka modu, hledam ted zpusob jak poladit delku trvani dne a noci nezavisle na sobe.
    Chtel bych zkusit jak se to bude hrat kdyz bude den trvat 40, nebo mozna 60 minut, a noc maximalne 20 minut.

    Nasel jsem Day and Night Cycles.
    Bohuzel, nejen ze to s aktualni verzi hry (1.19.8) nefunguje, ale i kdyby fungoval, ma vedlejsi neprijemny efekt, ze nastavenou delku dne a noci vynuti vsude, nehlede na zemepisne koordinaty a rocni obdobi (takze zadna polarni noc, atp.).


    Na druhou stranu ani 60 minut den mi neprijde dost dlouhy.
    Napriklad je krasne slunecne rano.
    Nizko posazene slunce dava vsemu vyrazny, svezi raz a ostre barvy, radost pohledet.
    Clovek ma skoro pocit, ze citi ten svezi ranni vzduch a travu jeste vlkou od rosy.
    Idealni cas uzit si tu krasu a vydat se do lesa na drivi.
    Jenze nez do toho lesa dojdu, uz je pred polednem, a sotva porazim 5 stromu, uz se skoro smraka.
    (nebavime se o realismu, o tom kolik stromu bych za den v realu sekerou porazil, ocistil, a rozrezal na kulatiny, ale o tom, ze bych si radsi na ukor realismu uzil delsi den)

    Tak jsem zkousel /time calendarspeedmul, s hodnotou 0.016667 (nastavi delku dne na 24 hodin realneho casu).
    A libilo se mi to, hned mi ten svet pripadal trochu vic realistictejsi (nutno rict, ze tech 24 hodin je mozna preci jen zbytecne moc, a stacilo by 12 hodin, nebo mozna i jen 6).
    Jenze nakonec ani 6 hodin dlouhy den neni idealni - nemam cas u toho sedet porad, ale rad bych si uzil jak to rano, tak i poledne, odpoledne, a vecer, ale zaroven nechci zrychleny cas, protoze si toho vsimam a rusi mi to zazitek.

    Tak premyslim, jestli by bylo mozna mit 1:1 cas (nebo 2:1, nebo aspon 3:1), a dat hraci nejakou moznost jak casem poskocit.
    Podobne jako kdyz jdete spat a cas poskoci X hodin dopredu, vymyslet nejaky nerusivy zpusob jak ten cas posouvat vicemene podle potreby.
    Napr.:
    Timescale 2:1 a je 7 rano, a vydam se do lesa na drivi...
    Pul hodinu jse mse ohanel sekerou a je tedy 7:30, a uz mam trochu hlad, takze cas na svacinu - zatimco chroupu mrkvicku cas poskoci o hodinu nebo dve dopredu (velmi dlouha svacinka, ano :)).
    Jdu zase neco delat a za pul hodiny je skoro poledne - cas na obed, takze se vratim z lesa domu, dam si poradnej gablik, a cas poskoci o 2 hodiny dopredu.
    Takze jsou 2 hodiny odpoledne, mozna je na case pofackovat neco kolem baraku, postavit mlynsky kolo, atp. - kazdy inventory-based krafteni kdy se veci kombinuji podobne jako v MC, by cas poskocil o neco dopredu.
    ...atp.
    Samozrejme, takhle to nemuze fungovat v multaku, ale neco na tenhle zpusob by mozna slo vymyslet.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: že jsem tak zvědavej, jsou nějaký sety pravidel, nebo si to každej ohejbá po svým? jakože mc má prostě survival, kterej má nějaký jasně daný atributy a achievementy uděláš jen v tom, tady mi připadá ta hranice setřená, prostě si to nastav jak chceš a enjoy. což je dvousečná feature. udělat si mod na backpack můžeš, ale už tím říkáš, že koncept začátku je nahovno, nebo tě nebaví, prostě ho chceš to jinak a můžeš si to zařídit.
    jako ta hra je o tom se naučit ovládat škálovatelnost hratelnosti? :)
    BAT
    BAT --- ---
    Jo a musim priznat, ze se mi nelibilo jak nemam na zacatku zadne poradne kapsy kam davat veci.
    Takze jsem si na to hned udelal modik, ktery prida 48-slotovy batoh, a da ho hraci v ramci startovni vybavy.

    ...mozna jeste zmenim nazor, a priste to zacnu hrat bez startovniho batohu, a uz vubec ne s 48-slotovym (pokud se nepletu, nejvetsi batoh ve vanilla hre ma 12 slotu? :))
    BAT
    BAT --- ---
    BAT: Asi vypnu ty Cave-ins, protoze jsem ted prochazel nejaky ruiny, a pri kazdej patem kopnuti krumpacem mi neco pada na hlavu.
    Mozna to zase pozdeji zapnu, az se ve vsem trochu vic zorientuju.
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: mam to podobne, i kdyz potvory jsem nechal zatim agresivni, uvidime jak to pujde.

    Jsem jeste ve stavu kdy zatimco hraju, stale hledam optimalni nastaveni a jake mody pouzit.
    Aktualni nastaveni sveta je:
    - Grace timer: 10 days before monsters appear
    - Timer for items dropped on death: 1 hour
    - Lung capacity: 2 minutes
    - Days per month: 12 days (9.6 real life hours)
    - Block gravity: Sand, gravel and soil with sideways instability
    - Cave-ins: Enabled
    - Allow underground farming: On
    - Body Temperature Hardiness: -10'C
    - Creature strength: Weak (50%)
    - Player health points: 35 hp
    - Hunger Rate: Much slower (25%)
    - Health Regeneration Rate: Very fast (200%)
    - Food spoilage rate: 25%
    - Tool durability: 400%
    - Tool mining speed: 300%
    - Microblock chiseling: Most cubic blocks
    - Clutter obtainable: Yes, simply by breaking them
    - Temporal gear respawn uses: Infinite
    - Sleeping during temporal storms: Allowed
    - Landcover: 70%
    - Landcover scale: 75%
    - Upheaval rate: 100%
    - Landform scale: 20%
    - Forestation & Shrubs: Somewhat less forest (-25%)
    - Surface tin deposit frequency: Very Rare
    - Class exclusive recipes: Off
    - World Height: 320 blocks
    All other configurations are default values

    Nektera nastaveni tykajici se terrain generatoru jsou ponekud nestandardni (konkretne World Height 320, Landform scale 20%, a Upheaval rate 100%), protoze pouzivam mod Conquest Reforged Landform Overhaul [Alpha], ktery to tak pro optimalni vysledek potrebuje.
    Tento mod moc doporucuju - vyrobi realistictejsi krajinu s vetsimi kopci, udolimi, atp., ktera nevypada jako vnitrek silene krapnikove jeskyne (trosku prehanim, ale defaultni terrain gen ve VS je na muj vkus prilis divoky).
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: nemusí, ale dýfoltně je to teda nastavení obtížnosti na facku :)
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: Tak ja hraju normalne Exploration. Potvory i zvirata pasivni. Masakr si nechavam, az budu mit celou svou mentalni kapacitu jen pro sebe.
    BAT
    BAT --- ---
    RAINBOF: Mimochodem, pokud by ses rozhodl VS zkusit, defaultni nastaveni obtiznosti hry je opravdu hardcore, tak se tim nenech odradit a polad si to jak chces.
    Neni zadna hanba nastavit si nejvyssi mozne HP, slabsi nepratele, nejvyssi rychlost kutani, nejpomalejsi hniti potravin, atp.

    Znam lidi, kteri tu hru zavrhli po prvnim zazitku, kdy si nahodili defaultne nastaveny svet, behem 10 minut tapani jak vubec zacit prisla noc, a drifteri je v absolutni tme umlatili cepicema.
    Naprosto je to znechutilo a uz jsem jim nedokazal vysvetlit, ze takhle to vubec nemusi byt.
    EKG
    EKG --- ---
    RAINBOF: Kdepak. Koupis si hru a jedes. Pokud budes hrat s nekym na serveru, tak si mozna rekne o prispevek na naklady za server, ale ne za hru.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    No, ja jsem to tak letmo prolit a dosel jsem k zaveru ze hra se plati s oni provozuji svuj server. Ostatne provozovani svych vlastni infra a nezralost hry uvadeji jako jeden z duvodu proc nespechaji na steam. Takze jsem z toho ziskal dojem ze se hra plati jeste pak online.

    Co se minecraftu tyka, tak ten vyviji puvodni mojang ale vlastneny microsoftrm pro který udelali tu .net verzi. Licencne je pak java verze jakožto klient legalne zdarma a platis si online hru.
    Tj koupit si hru až takovej problém neni, zajimalo me zda to neni kup&plať
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam