• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKGVintage Story
    Uzitecne linky:

    Home - Vintage Story
    https://www.vintagestory.at/

    Vintage Story Wiki
    https://wiki.vintagestory.at/index.php/Main_Page

    Vintage Story Mod DB
    https://mods.vintagestory.at/list/mod

    Pozvanka na Discord

    Vintage Story
    https://discord.com/invite/CkJjdrB
    rozbalit záhlaví
    BAT
    BAT --- ---
    OMNISLASH: Mas pravdu, ze podle popisku treba tady: https://1710-wiki.terrafirmacraft.com/Main_Page si to je hodne podobny.
    Ale podobne si jsou vsechny survival mody a hry - je proste jen X zpusobu jak muzes upect kure.
    A je prirozene, ze si jeden od druheho prejimaji i nektere originalni napady (coz se deje v obou smerech), a to je dela na prvni pohled jeste podobnejsi.

    Ale nasel jsem si nejaka YT videa o TFC a... prominte, ale to je proste porad Minecraft (napr. RickyCFT: A New Beginning!!! - Terrafirmacraft).
    (pokud vyse uvedene neni reprezentativni video TFC modu, tak me opravte)
    Minecraft, se vsema jeho technickyma omezenima, stejnym prostredim, stejnymi potvorami, atd.
    "Jen" se zmenenymi/novymi recepty.

    VS ma uz v zakladu, bez jakychkoliv modu, vyrazne jiny vizual nez MC (BAT vs. vyse linkovane TFC video).
    Uz jsem zminoval VS lore (BAT), cehoz ma ve hre pribyvat - pripomente mi, jaky lore ma TerraFormaCraft nebo Minecraft?
    Nektere "stejne" mechaniky se v provedeni vyrazne lisi - napr. TFC dela knapping/apod. v plochem UI inventare, zatimco VS to dela primo ve svete a muzete od toho odejit, ta rozpracovana vec tam zustane lezet jak a kde jste to nechali, a pozdeji se vratit a dodelat to, nebo to muze dodelat jiny hrac, ktery to tam najde lezet.
    VS ma dynamicke sezony a plynule mezi nimi prechazi.
    Kdyz ve VS klesne lokalni teplota dost nizko, voda zamrzne.
    Kdyz napadne snih, tak to neni jen bila textura, ale ruzne silne vrstvy akumulovaneho snehu co pokryji teren a objekty (v zavislosti na poloze, na savane snezit nebude a zima tam ma jiny prubeh, jakoz i ostatni rocni obdobi).
    Rocni obdobi maji vliv na chovani zvirat - puvodne pasivni zvirata se stanou potencialne agresivnimi kdyz maji mlade, v zime jsou nektera drzejsi, a z vychrtlych hladovych se sami najite mene.
    Simulace dne a noci ve VS zavisi na poloze - podle toho kde jste, budete mit ruzne dlouhy den/noc, muzete mit polarni noci/dny.
    To je jen co me ten napada z hlavy, asi tech rozdilu bude vic, ale i tohle (i kdyz hlavne ten vizual) mi prijde jako dost jina hra nez Minecraft s TFC modem.

    Prakticky vzato, ano, VS je vlastne TFC - z principu si musi byt hodne podobne.
    Ale tak trochu jako Battelfield, Call of Duty, Squad, a Arma jsou stejne hry, protoze... nevim jestli jste si toho vsimli, ale ve vsech tech hrach chodite, pripadne jezdite nebo litate v prakticky stejnych vehiklech, a strilite z prakticky stejnych zbrani uplne stejnym zpusobem.
    BAT
    BAT --- ---
    OMNISLASH: Ja nevim jake popisky jsi cetl, ale neni.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    BAT: Neni to popravde stsnd alone po modpacku TerraFirmaCraft, ktery z popisku vypada presne jako VS?
    BAT
    BAT --- ---
    Mimochodem, docela hezky videa ohledne VS lore.
    Neco z toho je trosku domysleno na zaklade ruznych indicii, ale vetsina asi sedi.

    Vintage Story Lore | What We Know So Far
    https://www.youtube.com/watch?v=rnv-zfuCAbg


    Origins of the Drifters | Vintage Story Lore
    https://www.youtube.com/watch?v=T6LRdxTMJrA
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: Diky! Ja toho zlatyho bludistaka nakonec snad prece vyhraju!

    Jinak jeste k tomu vizualu...
    Omodovanej Minecraft s vselijakyma shaderama a distant Horizons vypada taky dobre, ale ruku na srdce... neni tohle taky nadhera?
    VS ma takovou jemnou "raw" atmosferu, coz se mi moc libi.
    Par dalsich jeste kycovitejsich obrazku zde: https://imgur.com/a/NgnfUAh

    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: no máš pravdu a klobouček za kvalitní argumenty!
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: Ano, vizual je jiny, ale hlavne je to uplne jina hra.
    Ma jina pravidla, jine mechaniky, jiny pribeh, jiny lore, atd.
    Nenech se zmylit tim, ze se jedna taktez o voxelovku, to je irelevantni.
    Pomysli na vsechny ty ruzne hopsacky, FPS, adventury, RPG, atd. - stejne typy her, ale JINE hry (vetsinou).
    Nebo si to predstav treba na prikladu Infinimeneru - to je taky jina hra nez Minecraft, prestoze je to predchudce Minecraftu. Ok? :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: oh lala :) zbrusu novej vizuál, říkáš? ok :)
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: No pozor, Vintage Story neni zadna "iterace" Minecraftu. Je to jina hra.
    To je jako rict, ze sachy jsou iteraci damy, protoze se to taky hraje na sachovnici, a "Clovece nezlob se!" je taky klon, protoze tam ty figurky vypadaji jako sachovi pindici.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: neříkám správně, jen jinak.

    btw. mě iterace mc zajímají, byť ne každou si pustím, tak snad mě snesete, když budu po očku sledovat
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: Jo to bylo specialne pro me, abych videl jak se ma "spravne" hrat Minecraft? :)
    No kdyz to chlapce takhle bavi, tak to je v poradku. Tisic lidi, tisic chuti.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    EKG: patří, byl to jen příklad, protipól módování
    EKG
    EKG --- ---
    PALEONTOLOG: Pokud bych hledal, tak urcite najdu. Otazkou zustava, jestli to nepatri spis vedle do Minecraftu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: no jde o splneni nejtezsiho achievementu v bedrocku, posbirat vsechny efekty, vc. tech od shulkeru, zvirat a monumentu z ruznejch svetu, dost maso, zavrseni cely hry.

    EKG: to chapu, kazdopadne "how did we get here" najdes urcite i v aj

    OMNISLASH: dik za nazor,
    EKG
    EKG --- ---
    PALEONTOLOG: Porazil jsem vydra. No, ne. Czenglish fakt poslouchat nebudu.
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: TLTW. Strucny popis o co v tom videu jde a jak to dopadlo bys nemel?
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Ja to tedy vnimam uplne jinak. Nez se na hru uz davno vysrat, protoze hraju proto, abych relaxoval a ne se porad nervoval, je skvele, ze si ji muzu upravit tak, aby me bavilo ji hrat.
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: tak je potreba tomu stesticku jit trochu naproti, ze jo.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: stále mě fascinuje ta ležérnost, se kterou si ohejbáš pravidla tak, aby tě aktuální build nevysíral.

    meanwhile nejtěžší achievement v bedrocku. samozřejmě inteligence hráče se může projevovat různě, sestavou buildů a módů a nebo precizně využít úzce vytýčenej prostor..
    dohrál jsem Minecraft.
    https://www.youtube.com/watch?v=R0j9bjaRg7Y
    BAT
    BAT --- ---
    BAT: Tak asi rozumim proc...
    Pokud chapu spravne (https://wiki.vintagestory.at/index.php/Light_sources), olejova lampa ma light level 11.
    Ve hre to vypada, ze za kazdy blok vzdalenosti ztrati svetlo 1 level intenzity (presne 11 bloku od lampy je naprosta tma).
    Ja jsem drifterum nastavil podminku spawnu maxLightLevel 6.
    Lampy mam umistene pouze po obvodu v urovni 2 bloku od spodu i od shora.
    Pokud by to byla prazdna mistnost, tak to asi bude stacit, ale ty police tomu svetlu asi trochu prekazi, a tak je mozne, ze to na tech 6 nekde uprostred spadne.

    No tak jsem to razne vyresil tim, ze jsem drifterum zmenil podminku spawnu na maxLightLevel 1.
    Pod zemi porad budou, ale aspon uz me nebudou otravovat ve sklepe :)
    BAT
    BAT --- ---
    BAT: Na obrazku je videt dno sklepa, potom spodni uroven polic (c te urovni stoji vaza), a to co vypada jako strop je podlaha (zase z pul-bloku) nad niz je jeste jedna uroven polic.
    V prurezu by naplneny sklep z boku vypadal ('V' jsou vazy, nebo ulozny prostor, '-' je police, a '=' je prostredni podlaha):
      VVVVVVV
      -------
      VVVVVVV
      =======
      VVVVVVV
      -------
      VVVVVVV
    Samozrejme je to ruzne preruseny schodama a chodbickama aby se mezi tim dalo projit.
    BAT
    BAT --- ---
    Proc se mi ve sklepe spawnujou drifteri?

    Sklep ma obsah 7x7x7.
    Svetla je podle me dost (spawn podminka na svetlo je MaxLightLevel 6), tak to neco asi rozbiji?
    Mozna hra nejak spatne hodnoti ty slaby co pouzivam na police?
    Police jsou udelane z "Limestone cobblestone slam", coz je pul-blok, takze je pod nimi 1.5 bloku mista ("police" se tak da podlezt kdyz se skrcim, a zaroven na ni muze stat vaza).

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam