• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKGVintage Story
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    EKG: jsem srab, hraju na peaceful, a stejně se zvládám zatím zabíjet sám, malejm děckám sirky do ruky nepatřej
    EKG
    EKG --- ---
    OMNIHASH: Bezpecnost prace, to se naucis. Uz jsi potkal medveda?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    EKG: drobnej hazard byl, když sem nechal pálit první várku misek v lese netuše o šíření ohně, a půlka ho chytla i s mojí zahrádkou žita a tuřínů... no nic, příští barák bude z hlíny a kamení
    EKG
    EKG --- ---
    OMNIHASH: Jj, drobny hazard. A nejlepsi je, ze na tomhle automatu porad vyhravas.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Všechny, jak tu ste, vás strašně nenávidím, už sem si myslel, že tyhle závislosti uteču, a pak sem našel tohle auditko... do tří do rána sem cedil nugety u řeky!
    CHIX
    CHIX --- ---
    Book. Asi budu chodit pro rady
    EKG
    EKG --- ---
    3x3 vyska 6, vytezek

    A neflakam se, to rozhodne ne

    EKG
    EKG --- ---
    Ale musi se nechat, ze kolega od vedle nekecal. Da se palit pod sklem. Ramecky se daji odstranit dlatem, ale pak uz se to sklo neda recyklovat. Takze pristupove bloky ponechat v puvodni podobe. Sklo se take rychleji rozbiji nez kamen nebo hlina.

    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Jo, jo, ten survival aspekt je ve vanilkovem Minecraftu temer neexistujici. Pokud clovek nedrazdi enemaky, nebo se drzi doma, je v pohode. Ve VS to neplati a jen se drzet doma tam nejde, protoze je proste potreba jist.
    BAT
    BAT --- ---
    Taky nesnasim, kdyz se ve VS rano probudim, a venku je bourka.
    To pak hledam cokoliv co bych mohl ten den delat uvnitr, abych nemusel vylezat ven.
    A hlavnim duvodem je proste jen obava, ze kvuli tomu hlasitemu desti neuslysim pripadne nebezpeci s dostatecnym predstihem.
    V MC jsem to takhle ani zdaleka neprozival.

    ...jen aby bylo jasno - to neni stiznost ani na MC ani na VS.
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Boj to je, ale ja tam nikdy nemel ten pocit ohrozeni.
    Mozna je to vizualnim stylem - skeleton, creeper, nebo cokoliv, vsichni vypadaji ze by sis je skoro chtel jit pohladit :)
    A kdyz se neco objevi, vetsinou te jen tak neco nezabije na jednu max. dve rany, a da se obvykle snadno utect.
    Ve VS me medved zabije na 1 az 2 rany, vlk na 3 az 4, a obema se spatne utika.
    Pokud je pobliz voda, skocim do ni a uplavu, ale jinak to byva problem a kdyz me nezabije to zvire, zabiju se behem uprku padem do nejake diry nebo z nejakeho srazu :-D

    V MC jsem se rano probudil a proste sel ven.
    Ve VS se rano probudim a:
    1. posloucham jestli neco nechodi kolem domu, nebo v blizkosti nevyje ci nerve.
    2. skrze mriz okna zkontroluju jestli je opravdu dost svetla a nevzbudil jsem se prilis brzy.
    3. zkontroluju jak jsem na tom se zdravim a jidlem, a nasnidam se.
    4. ujistim se, ze mam aspon dve pouzitelna kopi a po kapsach trochu jidla.
    5. otevru dvere, vykouknu ven, a rozhlednu se zda neuvidim nejake nebezpeci.

    V MC kdyz slysim okolo baraku neco chodit, je to o duvod vic jit ven a sundat to.
    Ve VS kdyz slysim jak za dverma bruci medved, je to duvod si pres hlavu prehodit deku, polstarem pritisknout usi abych to neslysel, a delat ze nejsem doma :)
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: No nevim, v MC se pocit bezpeci dostavuje az s kompletni diamantovou zbroji a 4x Thorns III. Do te doby je to boj o zivot.
    BAT
    BAT --- ---
    OMNISLASH: Me taky MC moc nesedl. Tezko rict proc, asi obecne feel toho sveta.
    Navic jsem od prvniho okamziku vasnive nenavidel jeho GUI a ten pixelatej font.
    A kdyz ted na MC vzpominam, vybavuje se mi slovo "nuda" :)
    Mozna bych tehdy hral TFC mod, kdybych na nej narazil, ale nestalo se a tak veskery info co o TFC mam je z videi co jsem ted vygooglil (tak se mozna v nekterych vecech pletu).

    Po par dalsich videich bych rekl, ze Vintage Story je jak by tvurce TFC udelal TFC, kdyby ho neomezoval Minecraft :-)
    Ale jen co se tyka hernich mechanik.
    Pak je tam ten pribeh/lore VS, a co jsem zatim videl z "Rust world"... tam je velky prostor pro vytvoreni neceho hodne zajimaveho.
    Jen se obavam, ze s tim mini-tymem co VS ma, se v tom ohledu neceho vetsiho jen tak nedockame, pokud vubec.

    Jinak me na zacatku ve VS docela vadila vselijaka "nezvykla" omezeni, jako absence inventare, dokud clovek nema batoh, atp.
    Ale pozdeji jsem zacal ocenovat, ze me to prirozene nuti veci vic predem planovat, rozmyslet si jaky mam aktualni cil, co pro to potrebuju a kde to najdu, a az toho dosahnu tak co bude potreba dal, atp., a i jen diky tomu je to nejak zajimavejsi.
    A kdyz se nekam vydam, mam neustale oci na stopkach, aby me neco nesezralo.
    I kdyz travim den nejakymi cinnostmi kolem domu, at uz stavenim, craftingem, obdelavanim policka, kazdou chvili se rozhlizim jestli se na mne nechysta nejake zvire.

    U MC jsem takovy pocit nikdy nemel.
    Tam jsem mel naopak pocit, ze vlastne nic nemusim, a tim se z nej asi stala ta nuda.
    I v tom jejich survivalu, ktery mi pripadal stejny jak normalni hra, jen vetsi vopruz, ale ne zajimavejsi.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Uplne v pohode, neni potreba do toho jit utokem :) Za me to byl jen dojem, proto taky ten otaznik.

    Nahodou jsem narazil na TerraFirmaCraft (znal jsem ten nazev, ale drive jsem se nezajimal o detaily) a ten popis jako by z oka vypadl Vintage story. A to fakt ne stylem, ze jako oboji je kostickovane a v obojim se kope do zeme :) A naopak TFC je velmi odlisne od klasickeho Minecraftu a vetsiny modpacku. Mno nedalo mi to a tak jsem ted chvili googlil. Vintage story vzeslo od autora (Tyron) Minecraft modu VintageCraft. Vadila mu omezeni, ktera predstavovalo modovani Minecraftu a tak se rozhodl rozjet to a pokracovat jako stand alone hru, coz mu pochopitelne davalo notne vice moznosti. Principy jsou silne inspirovane TerraFirmaCraftem. A tim opravdu nejsou myslene kosticky a kopani. Realnejsi biomy, realnejsi geologie, vrstvy, stridani rocnich obdobi, ruzne moznosti pestovani dle obdobi a podnebi, ten originalni knapping,.. Tyhle veci naopak pro Minecraft vubec bezne nejsou, ten modpack je jima velmi unikatni.

    That said, Vintage story to pro me nijak neshazuje. Proc taky. Je to jen pro zajimavost a technikalie. Sam mam Vintage story koupeno a bavilo me. Porovnavat to s Minecraftem podle me neni uplne na miste. Vanilkovy Minecraft ma s VS spolecne opravdu jen ty kostky a kopani. Jinak je to hrani uplne o necem jinem. Me osobne vanilkovy Minecraft nebere vubec. Proste tam (pro me) neni moc co delat. Oproti tomu je VS uplne jinde a je to opravdu i survival.
    BAT
    BAT --- ---
    OMNISLASH: Mas pravdu, ze podle popisku treba tady: https://1710-wiki.terrafirmacraft.com/Main_Page si to je hodne podobny.
    Ale podobne si jsou vsechny survival mody a hry - je proste jen X zpusobu jak muzes upect kure.
    A je prirozene, ze si jeden od druheho prejimaji i nektere originalni napady (coz se deje v obou smerech), a to je dela na prvni pohled jeste podobnejsi.

    Ale nasel jsem si nejaka YT videa o TFC a... prominte, ale to je proste porad Minecraft (napr. RickyCFT: A New Beginning!!! - Terrafirmacraft).
    (pokud vyse uvedene neni reprezentativni video TFC modu, tak me opravte)
    Minecraft, se vsema jeho technickyma omezenima, stejnym prostredim, stejnymi potvorami, atd.
    "Jen" se zmenenymi/novymi recepty.

    VS ma uz v zakladu, bez jakychkoliv modu, vyrazne jiny vizual nez MC (BAT vs. vyse linkovane TFC video).
    Uz jsem zminoval VS lore (BAT), cehoz ma ve hre pribyvat - pripomente mi, jaky lore ma TerraFormaCraft nebo Minecraft?
    Nektere "stejne" mechaniky se v provedeni vyrazne lisi - napr. TFC dela knapping/apod. v plochem UI inventare, zatimco VS to dela primo ve svete a muzete od toho odejit, ta rozpracovana vec tam zustane lezet jak a kde jste to nechali, a pozdeji se vratit a dodelat to, nebo to muze dodelat jiny hrac, ktery to tam najde lezet.
    VS ma dynamicke sezony a plynule mezi nimi prechazi.
    Kdyz ve VS klesne lokalni teplota dost nizko, voda zamrzne.
    Kdyz napadne snih, tak to neni jen bila textura, ale ruzne silne vrstvy akumulovaneho snehu co pokryji teren a objekty (v zavislosti na poloze, na savane snezit nebude a zima tam ma jiny prubeh, jakoz i ostatni rocni obdobi).
    Rocni obdobi maji vliv na chovani zvirat - puvodne pasivni zvirata se stanou potencialne agresivnimi kdyz maji mlade, v zime jsou nektera drzejsi, a z vychrtlych hladovych se sami najite mene.
    Simulace dne a noci ve VS zavisi na poloze - podle toho kde jste, budete mit ruzne dlouhy den/noc, muzete mit polarni noci/dny.
    To je jen co me ten napada z hlavy, asi tech rozdilu bude vic, ale i tohle (i kdyz hlavne ten vizual) mi prijde jako dost jina hra nez Minecraft s TFC modem.

    Prakticky vzato, ano, VS je vlastne TFC - z principu si musi byt hodne podobne.
    Ale tak trochu jako Battelfield, Call of Duty, Squad, a Arma jsou stejne hry, protoze... nevim jestli jste si toho vsimli, ale ve vsech tech hrach chodite, pripadne jezdite nebo litate v prakticky stejnych vehiklech, a strilite z prakticky stejnych zbrani uplne stejnym zpusobem.
    BAT
    BAT --- ---
    PALEONTOLOG: To zalezi na nastaveni. S defaultnima hodnotama to vyrabi na muj vkus prilis velky divocarny.
    BAT
    BAT --- ---
    OMNISLASH: Ja nevim jake popisky jsi cetl, ale neni.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BAT: ty modely biomů odpovídaj reálný krajině, hezký. teda podle galerie
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    BAT: Neni to popravde stsnd alone po modpacku TerraFirmaCraft, ktery z popisku vypada presne jako VS?
    BAT
    BAT --- ---
    Mimochodem, docela hezky videa ohledne VS lore.
    Neco z toho je trosku domysleno na zaklade ruznych indicii, ale vetsina asi sedi.

    Vintage Story Lore | What We Know So Far
    https://www.youtube.com/watch?v=rnv-zfuCAbg


    Origins of the Drifters | Vintage Story Lore
    https://www.youtube.com/watch?v=T6LRdxTMJrA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam