• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKGVintage Story
    Uzitecne linky:

    Home - Vintage Story
    https://www.vintagestory.at/

    Vintage Story Wiki
    https://wiki.vintagestory.at/index.php/Main_Page

    Vintage Story Mod DB
    https://mods.vintagestory.at/list/mod

    Pozvanka na Discord

    Vintage Story
    https://discord.com/invite/CkJjdrB
    rozbalit záhlaví
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: takove hezke vzore, a nakonec z toho zase postavi tu nevzhlednou vez ;-D
    EKG
    EKG --- ---
    EKG
    EKG --- ---
    Vcera jsem zkoumal, jak vysoko jsou mraky. Tak u me je to na hladine 242/243. Takze to muzu postavit dvakrat tak veliky.

    EKG
    EKG --- ---
    OK, chat. Sbiram namety a napady na novou vez.

    EKG
    EKG --- ---
    NAMATHUR: Jj, ne az tak dramaticky, ale kdyz jsem zakladal ovci farmu, vyhlidl jsem si stadecko pobliz. Pak jsem tam prisel s planem a vybavenim. A tam lezely na brehu dve ovce a ve vode medved. Tak jako do zacatku par kuzi, nejaky maso a tuk, jeste dlouho potom jsem svitil medvedem. Nez jsem nasel vcely.
    EKG
    EKG --- ---
    OMNIHASH: Myslis Exploration? To hraju taky, jen mam v ramci realismu nastaveno, ze hlina, pisek a sterk poslusne nasleduji gravitaci. Nicmene jednou jsem nejak zapomnel dorazit medveda. Medved si zasel do lazni, zrekreoval se, a aby nebyl nezdvorily, prisel se optat, jak se mam. To me takhle ve hre s pasivnima potvorama docela prekvapilo, priznam se.

    Jinak kdyby nekdo z chovatelu drobneho zvirectva nevedel, tak medved dokaze zabijet ovce i pres plot. Sezrat uz ne, ale i tak nepotesi. Na plotech se nevyplati setrit.
    NAMATHUR
    NAMATHUR --- ---
    Skal a stepí, divočinou, hladový a roztrhán, s klackem v ruce a bouřkou za prdelí jsem pátral po čemkoli jedlém, když tu na mě medvěd vybafl. Hajzl mě zahnal na kraj srázu, s desetinou životů a myšlenkami na brzký Rage Quit jsem se na kraji odrazil a skočil (všechno jedno, že). Medvěd za mnou. Zatímco já jsem díky odrazu minul pobřežní lavici a zaplul jsem do hloubky, tak medvěd se rozmázl kousek od břehu. Po pauze a cigáru, když se tep zklidnil, jsem plackomedvěda vytěžil a tři dny měl co žrát.

    začínám tu hru milovat
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    EKG: jsem srab, hraju na peaceful, a stejně se zvládám zatím zabíjet sám, malejm děckám sirky do ruky nepatřej
    EKG
    EKG --- ---
    OMNIHASH: Bezpecnost prace, to se naucis. Uz jsi potkal medveda?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    EKG: drobnej hazard byl, když sem nechal pálit první várku misek v lese netuše o šíření ohně, a půlka ho chytla i s mojí zahrádkou žita a tuřínů... no nic, příští barák bude z hlíny a kamení
    EKG
    EKG --- ---
    OMNIHASH: Jj, drobny hazard. A nejlepsi je, ze na tomhle automatu porad vyhravas.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Všechny, jak tu ste, vás strašně nenávidím, už sem si myslel, že tyhle závislosti uteču, a pak sem našel tohle auditko... do tří do rána sem cedil nugety u řeky!
    CHIX
    CHIX --- ---
    Book. Asi budu chodit pro rady
    EKG
    EKG --- ---
    3x3 vyska 6, vytezek

    A neflakam se, to rozhodne ne

    EKG
    EKG --- ---
    Ale musi se nechat, ze kolega od vedle nekecal. Da se palit pod sklem. Ramecky se daji odstranit dlatem, ale pak uz se to sklo neda recyklovat. Takze pristupove bloky ponechat v puvodni podobe. Sklo se take rychleji rozbiji nez kamen nebo hlina.

    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Jo, jo, ten survival aspekt je ve vanilkovem Minecraftu temer neexistujici. Pokud clovek nedrazdi enemaky, nebo se drzi doma, je v pohode. Ve VS to neplati a jen se drzet doma tam nejde, protoze je proste potreba jist.
    BAT
    BAT --- ---
    Taky nesnasim, kdyz se ve VS rano probudim, a venku je bourka.
    To pak hledam cokoliv co bych mohl ten den delat uvnitr, abych nemusel vylezat ven.
    A hlavnim duvodem je proste jen obava, ze kvuli tomu hlasitemu desti neuslysim pripadne nebezpeci s dostatecnym predstihem.
    V MC jsem to takhle ani zdaleka neprozival.

    ...jen aby bylo jasno - to neni stiznost ani na MC ani na VS.
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Boj to je, ale ja tam nikdy nemel ten pocit ohrozeni.
    Mozna je to vizualnim stylem - skeleton, creeper, nebo cokoliv, vsichni vypadaji ze by sis je skoro chtel jit pohladit :)
    A kdyz se neco objevi, vetsinou te jen tak neco nezabije na jednu max. dve rany, a da se obvykle snadno utect.
    Ve VS me medved zabije na 1 az 2 rany, vlk na 3 az 4, a obema se spatne utika.
    Pokud je pobliz voda, skocim do ni a uplavu, ale jinak to byva problem a kdyz me nezabije to zvire, zabiju se behem uprku padem do nejake diry nebo z nejakeho srazu :-D

    V MC jsem se rano probudil a proste sel ven.
    Ve VS se rano probudim a:
    1. posloucham jestli neco nechodi kolem domu, nebo v blizkosti nevyje ci nerve.
    2. skrze mriz okna zkontroluju jestli je opravdu dost svetla a nevzbudil jsem se prilis brzy.
    3. zkontroluju jak jsem na tom se zdravim a jidlem, a nasnidam se.
    4. ujistim se, ze mam aspon dve pouzitelna kopi a po kapsach trochu jidla.
    5. otevru dvere, vykouknu ven, a rozhlednu se zda neuvidim nejake nebezpeci.

    V MC kdyz slysim okolo baraku neco chodit, je to o duvod vic jit ven a sundat to.
    Ve VS kdyz slysim jak za dverma bruci medved, je to duvod si pres hlavu prehodit deku, polstarem pritisknout usi abych to neslysel, a delat ze nejsem doma :)
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: No nevim, v MC se pocit bezpeci dostavuje az s kompletni diamantovou zbroji a 4x Thorns III. Do te doby je to boj o zivot.
    BAT
    BAT --- ---
    OMNISLASH: Me taky MC moc nesedl. Tezko rict proc, asi obecne feel toho sveta.
    Navic jsem od prvniho okamziku vasnive nenavidel jeho GUI a ten pixelatej font.
    A kdyz ted na MC vzpominam, vybavuje se mi slovo "nuda" :)
    Mozna bych tehdy hral TFC mod, kdybych na nej narazil, ale nestalo se a tak veskery info co o TFC mam je z videi co jsem ted vygooglil (tak se mozna v nekterych vecech pletu).

    Po par dalsich videich bych rekl, ze Vintage Story je jak by tvurce TFC udelal TFC, kdyby ho neomezoval Minecraft :-)
    Ale jen co se tyka hernich mechanik.
    Pak je tam ten pribeh/lore VS, a co jsem zatim videl z "Rust world"... tam je velky prostor pro vytvoreni neceho hodne zajimaveho.
    Jen se obavam, ze s tim mini-tymem co VS ma, se v tom ohledu neceho vetsiho jen tak nedockame, pokud vubec.

    Jinak me na zacatku ve VS docela vadila vselijaka "nezvykla" omezeni, jako absence inventare, dokud clovek nema batoh, atp.
    Ale pozdeji jsem zacal ocenovat, ze me to prirozene nuti veci vic predem planovat, rozmyslet si jaky mam aktualni cil, co pro to potrebuju a kde to najdu, a az toho dosahnu tak co bude potreba dal, atp., a i jen diky tomu je to nejak zajimavejsi.
    A kdyz se nekam vydam, mam neustale oci na stopkach, aby me neco nesezralo.
    I kdyz travim den nejakymi cinnostmi kolem domu, at uz stavenim, craftingem, obdelavanim policka, kazdou chvili se rozhlizim jestli se na mne nechysta nejake zvire.

    U MC jsem takovy pocit nikdy nemel.
    Tam jsem mel naopak pocit, ze vlastne nic nemusim, a tim se z nej asi stala ta nuda.
    I v tom jejich survivalu, ktery mi pripadal stejny jak normalni hra, jen vetsi vopruz, ale ne zajimavejsi.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Uplne v pohode, neni potreba do toho jit utokem :) Za me to byl jen dojem, proto taky ten otaznik.

    Nahodou jsem narazil na TerraFirmaCraft (znal jsem ten nazev, ale drive jsem se nezajimal o detaily) a ten popis jako by z oka vypadl Vintage story. A to fakt ne stylem, ze jako oboji je kostickovane a v obojim se kope do zeme :) A naopak TFC je velmi odlisne od klasickeho Minecraftu a vetsiny modpacku. Mno nedalo mi to a tak jsem ted chvili googlil. Vintage story vzeslo od autora (Tyron) Minecraft modu VintageCraft. Vadila mu omezeni, ktera predstavovalo modovani Minecraftu a tak se rozhodl rozjet to a pokracovat jako stand alone hru, coz mu pochopitelne davalo notne vice moznosti. Principy jsou silne inspirovane TerraFirmaCraftem. A tim opravdu nejsou myslene kosticky a kopani. Realnejsi biomy, realnejsi geologie, vrstvy, stridani rocnich obdobi, ruzne moznosti pestovani dle obdobi a podnebi, ten originalni knapping,.. Tyhle veci naopak pro Minecraft vubec bezne nejsou, ten modpack je jima velmi unikatni.

    That said, Vintage story to pro me nijak neshazuje. Proc taky. Je to jen pro zajimavost a technikalie. Sam mam Vintage story koupeno a bavilo me. Porovnavat to s Minecraftem podle me neni uplne na miste. Vanilkovy Minecraft ma s VS spolecne opravdu jen ty kostky a kopani. Jinak je to hrani uplne o necem jinem. Me osobne vanilkovy Minecraft nebere vubec. Proste tam (pro me) neni moc co delat. Oproti tomu je VS uplne jinde a je to opravdu i survival.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam