OGMIOS: a) ano, mám stejnou zkušenost, b) to je asi dobrý poznat hendykepy toho systému. aby je člověk mohl vědomě přijmout, zpracovat a případně neopakovat. docela dobrý je na poohlídnout se jak to řešili tradiční kultury, nebo nějaký jiný kultury než je ta naše.
páč tady u náš se to nějak podělalo ... ale zase na druhou stranu tenhle způsob uvažování (jako model výchovy je špatně) neni úplně novej a tak už cestou vznikly nějaký pokusy o revize nebo opravy (často bohužel ale badatelé přicházejí na to, že ten systém je tak až do základních principů prolezlej a zkaženej, že neni jiná cesta než přijmout úplně jiný/nový paradigma a zkusit to znovu, jinak, lépe. poslední výdobytek kterej mě v tomhle ohledu zastih je fenomén tak zvané intuitivní pedagogiky - ještě jsem se stím moc neseznámil, ale co jsem zatím slišel, málem jsem musel pochvalně pokyvovat a tleskat :-))
JASONEKK:
OGMIOS: přesně, si pamatuju jak jsme dávali i dřevo v rozkladu :-)) .. na druhou stranu stou vodou .. .a to tu nedávno vytáhla tak docela bez kontextu CONTINUITY .. to není úplně dobrý, že vlastně, co takle tam venku teče se vesměs nedá pít ... nebo alespoň takle nás to společnost naučila, a hádám k tomu to racio mělo nějakej důvod si udělat takovou poučku
vodu co šlapeme do trubek čistíme tak, že tim znečišťujem prostředí, a pak ještě někdo přijde s nápadem, že nejlepší je voda uměle ošetřená a balená, ne-li rovnou destilka
už se mi che dlouho udělat nějaký zružení ... že by se prostě lidi hlásili k tomu, že už nechtěj nesmět pít z potoka .. a že už nechtěj dýchat otrávenej vzduch ... a že chtěj zákon, kterej chrání VŠECHNY STROMY od semenáčku po tlející padlej kmen, protože jsou živé, protože jsou posvátné a protože díky nim jsme živý i my
to jsou věci který je třeba zaručit snad ještě dřív než bezchybnej způsob výchovy