• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub

    Tento klub slouží k boji proti komunismu (a zejména bolševické totalitě) mírovými prostředky. Je třeba stále připomínat fakta těm, co zapomněli a předávat zkušenosti těm, co v tom svinstvu nežili.

    Hodní a nevinní komunisté aneb jak se nám pod nimi žilo

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SHEALA --- --- 22:25:13 7.12.2011 ---
    me ten socik prisel jako takovej ustav socialni pece. Proste, klienti sou lehce nakrmeny, lehce pripocurany, a ven se vylezt neodvazi, protoze by je vrchnost servala, a ignorujou ty, co sou zavreny v klecovejch luzkach.
    rozbalit záhlaví
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BONGI: nemyslím, že ty svědectví marginalizuje. Tenhle rozměr v tom nečtu. Já čtu, že je potřeba kriticky hodnotit, co říkají staří hrdinové o své době a o dnešku. Svým jednáním zasluhuji respekt, ale brát je za bernou minci dnes, může být dost ošemetné. Na konci má toho Gramasciho: „Člověk je proces, a to proces svých vlastních činů.", já účast protifaštickém odboji automatický důkaz, že již nikdy eticky nepochybím? Je to potvrzení, že mám stále ostrý zrak a kritickou mysl? A že má rozhodnutí, budou vždy ozářena světlem vlastních skutků?

    Ano, je oslí můstek k tomu, aby se mohl vyjdřovat třeba k ožralému landovskýmu (všechen respekt k němu). Ale to není imho špatně.
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: No ja se spis soustredil na tuto cast:
    ,, Živá zkušenost a často také schopnost obstát v tvrdých zkouškách se mohou pamětníkům snadno jevit jako záruka pravdy a správného morálního postoje. Jakýkoli pokus podívat se na tuto zkušenost jinýma očima (včetně nezaujatosti, která může být ctností historika i neúctou k pamětníkovi) je dráždí a vyvolává podezření. Za tohle jsme bojovali? Neměli jsme být v čase revoluce tvrdší? Vždyť dorůstá nová generace, kterou kazí z kateder „revizionisté“ (i to slovo je shodou okolností dnes stejné jako v šedesátých letech)…..." a pak dal. Tam uz mi zase pripada, ze Slacalek podprahove vnucuje pochybnost/zpochybneni - "muze clovek, ktery mel negativni osobni autenticke zazitky z aktivniho odporu vuci ideologii, ji zpetne objektivne posuzovat..? " Nemarginalizuje uplne tyto zazitky a role, ale vnasi pochybnost o jejim vyznamu z hlediska posouzeni spolecnosti v tomto obdobi a upira ji pravo na jeji vedecke posouzeni. Nedela to primo, pouziva slova jako "muze, mohl, jsou priklady..." atd atd.
    Na tuto cast jsem reagoval - ano mela by vyvolat individualni sebereflexi, ale nemal by zpochybnovat obecne moznost objektivniho posouzeni teto casti spolecnosti, ani vedeckeko posouzeni, pokud na ni dotycni maji vzdelani. Pokud si ovsem mysli, ze ano, mel by to jasne formulovat ---- to je to me "a co teda"
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: Jo tak to si rozumime. :)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FIN: tak já si maloburžoazii představuju jako nevzdělanou, s moralistickou maskou a do prdele lezou kde komu, jen aby si trochu přilepšili..
    FIN
    FIN --- ---
    RUDOLF: klausovi lichotíš. není maloburžoust. ti mají většinou vzdělání, vychování a nelezou do řiti moskvě :-)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BONGI: měl jsem spíš napsat, nesebereflexe vlastních výchozích stanovisek.. a

    každopádně, co mně zajímá:

    Pokud ovšem Cholínský tvrdí, že Pullmannova přednáška je popíráním zločinů, dokazuje tím pouze dvě věci: jednak, že nepochopil onu přednášku, a za druhé, že nepochopil ani paragraf, jímž se ohání. Tvrzení, že si normalizační režim získal jistou míru akceptace ve většinové společnosti, totiž není žádným popřením „zločinů proti lidskosti“ a nemůže jím být ani v nejbujnější antikomunistické fantazii. Ostatně i antikomunisté – ba právě oni – by si měli klást otázku, proč v československé normalizační společnosti zůstalo vyjadřování politického nesouhlasu vcelku okrajovou záležitostí. Proč u nás neexistovala ani vzdálená obdoba desetimilionové polské Solidarity? Cholínský píše: „Faktem je, že normalizaci a s ní spojený režim většina společnosti odmítala a při první příležitosti je odklidila na smetiště dějin.“ Možná by si česká společnost – a spolu s ní její historici a ideologové – měla položit otázku, proč ona „první příležitost“ přišla pro údajnou „odmítající většinu“ až více než týden po pádu Berlínské zdi.

    ...

    Revizionismus znamená znovu promýšlet převládající výklady. Postoje různých revizionistů dráždí a jsou nepříjemné, protože zpochybňují obrazy světa, v nichž jsme se již zabydleli. Jsou to ale právě znepokojivá slova a rušivé obrazy revizionistů, co posouvá poznání dopředu. Popírači naopak odmítají fakta, která jsou jejich obrazu světa nepříjemná. Někdy jde o okrajové pomatence, kteří mohou být nebezpeční nanejvýš jako dodavatelé myšlenkové potravy pro násilnická hnutí. Jindy se ale do role popíračů obsadí sami stoupenci etablovaných postojů, kteří nepřipustí jejich kritiku a hodlají už dopředu uzamknout možnost „revize“ své pravdy policejními prostředky.

    ...

    Ale pokud se jedná o ten rozměr manuálu Slačálkova článku. Tak já tam čtu celkem jasně: Pullman reviduje ideologický konstrukt o opozici čechů proti socialismu a tvrdí, že byl v podstatě marginální. To nedělá z nějakých ideologických příčin, ani z pohledu obhajoby komunismu, jak mu mnozí vyčítají. Ale čistě v rámci historického bádání. Že ten obraz vzdorujícíh čechů pod čtyřicieti letým útlakem ksč, je takovej náš zaprděnej mýtus, abychom tu kapitolu mohli uzavřít, aniž bychom se pozvraceli sami nad sebou.

    Já v tom čtu všechny ty nový okamury, protiproudy, ba i stařičkého klause (možná mu křivdím, ale podle mně je to starej maloburžoust). Všechnu tu lůzu kolem přátel ruska (jj, jsou marginální). Já v tom Pullmanovy vidím tu společnost mnohem přesněji, než kdybych se zakotvil ve věšení komunistů na kandelárbrech, kdybych všechno to zlo identifikoval s ksč a šíbry a nikoliv s tím obyčejným člověkem, které mu to všechno sedí, pokud nemusí řešit nějaké ty etické zbytečnosti, z cihel v práci si postaví barák a zbytek rozprodá, naftu rozkrade - protože to tak dělaj všichni, společnost mně tak donutila a vůbec, všichhni jsme obětí ohavné ksč.
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: Priznam se, ze uplne nerozumim pojmu "nereflektovana ideologie"ve vztahu k clanku. Osobne jsem rozumel tomu, ze hodnoceni jakekoli ideologie bez naleziteho odstupu a sebereflexe, muze vytvaret nebezpeci toho, ze prezentovane vysledky zkoumani minulosti lidmi angazovanymi v boji proti teto ideologii, nebudou objektivni a ponesou znaky heroizace vlastnich roli a osobnosti.
    Jiste, ta uvaha stoji za to se zamyslet nad schopnosti vlastni sebereflexe a odstupu, ale znamena to, ze tito lide pausalne nemohou minulost posuzovat objektivne, ze jejich zkusenost a poznatky, jsou obecne nepouzitelne a ze jejich pristup nema ve vedeckem posouzeni misto? Jake je tedy spravne reseni? Nebo jeste neni - neprisla na nej doba? Bude ta doba az svedkove a konkretni ucastnici zemrou?

    Ale mozna jsem jen blbe porozumel pojmu "nereflektovana ideologie"
    ARCAK
    ARCAK --- ---
    OJIRIO: Snad Keller, Marx a Ojirio :D
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    OJIRIO: so informative, so amazed, such argument
    OJIRIO
    OJIRIO --- ---
    BONGI: To je obecne znamy problem, ze zname osobnosti zjistily, ze nejlepsi je radsi jen kritizovat, protoze kritika se hur kritizuje nez navrhy. Nejlepsi exemplare jsou nas Keller a svetovy Marx, ktery sice mel navrhy, ale jeho ekonomicke navrhy jsou dnes obecne vnimany jako zcestne i samotnymi levicove orientovanymi ekonomy (tedy ne ze by byl mnoho pochopeni pro ekonomii v levici obecne), a nemluvi se o nich - prezila jen jeho kritika kapitalismu.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BONGI: že nereflektivaná ideologie nemá stavět překážky vědě.
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: Myslim to, ze mi ve vetsine jeho textu schazi po konstatovani "tohle ne, tohle je spatne" ... navrh "co teda jo".
    NJAL
    NJAL --- ---
    Je skoda, ze si tu prednasku clovek mimo Windows ("Install Microsoft Silverlight") neprehraje. Tak nevim.

    BONGI: Prijde mi, ze je pozadovano, aby se kritici neodchylovali od miry vzajemne kritiky soudruhu z doby prazskeho jara. Kritika s lidskou tvari, citliva k tvoritelum a hybatelum toho preci nejspravedlivejsiho zrizeni na svete. :-7
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BONGI: myslíš ve smyslu co teda s tím textem tady v diskuzi, nebo obecně, co teda dělat po přečtení textu?
    BONGI
    BONGI --- ---
    RUDOLF: Slacalka rad nemam z mnoha jinych duvodu, ale vzdycky me donuti, abych se po precteni jeho clanku nad sebou nezamyslel, jak moc pasuju do tech jeho "analyzovanych roli".

    Nicmene mi tam opet chybi " a co teda"?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Sláča táhne proti ústr, ve jménu pullmana a křesťanskou notou..

    Vědecký antikomunismus | A2larm
    http://a2larm.cz/2014/04/vedecky-antikomunismus/
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    Karel Kryl vas zdravi!
    NJAL
    NJAL --- ---
    Tak aspon ze jsme oslavili narozeniny Karla Kryla.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    CICO: jen kapku zapomněl na radima špačka a pouta, který měl celkem nekompromisní kvality..
    MAKII
    MAKII --- ---
    Rusy jsem pozval v Komárně, přiznal posmrtně Bil'ak - Echo24.cz
    http://echo24.cz/a/iZinm/rusy-jsem-pozval-v-komarne-priznal-posmrtne-bilak
    CICO
    CICO --- ---
    LOPIK: možné to je, zřejmě není stejný blb jako jeho rodiče, resp. lidé ve věku jeho rodičů
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam