SYMEON: No... dokonce je to jeste lepe videt dole U Lomu, kde jsou na novem useku koleji pres byvalou textilanu tri kolejnice a splitka je uprostred telesa jako v celem meste a za krizovatkou U Lomu smerem na Novou Rudu nahoru je videt, ze ty prazce presahujou na vnejsi stranu takze se to tam jakoby potkava spatne...
Taky jsme si myslel, ze to je proste chyba vznikla pri rekonstrukci trati mezi krizovatkou U Lomu a Novou Rudou (IMHO prvni usek, kde se to delalo, prvaa kolej smerem dolu ma jeste klasicky dreveny prazce, delala se drive, az pozdeji se delala i druha a mezi Novou Rudou a U Lomu pak byla vlastne dlouha vyhybna, ta druha ma uz Y prazce). Nicmene existuje k tomu jakesi krkolomne vysvetleni od dopravniho podniku s tim, ze to je zamer a ze toto umisteni koleje normalniho rozchodu je tak kvuli prujezdnimu profilu na tomto useku trati. Osobne mi to prijde jako hodne kostrbate vysvetleni a pripada mi to sis jako snaha zakryt chybu.
Jinak splitku dvou rozchodu lze skutecne pomerne snadno prehodit na druhou stranu takto:
BINARY_PARANOIC: a pokud by se to udelalo dostatecne dlouhe tak i prejezd s obsazenym vozem by nemusel byt asi tragedie...
Dalsi vec je, ze zatim se vzdy vsude ve vyjadrenich dopravniho podniku uvadleo, ze se na mezimestske trati neporedpoklada ani v budoucnosti provoz na obou rozchodech najednou. Predpoklad je provoz na metru a pripadne v budoucnu prerozchodovani na normalni rozchod (1435) BEZ zachovani metrovyho rozchodu. Kdy by to pripand eprichazelo v uvahu neni ale prilis jasne (asi to je spis otazka desetileti), i po aktualni rkeonsturkci zustanou myslim dva useku doposud nerekonstruovane v celkove delce cca 6km. Navic v nekterych mistech (u Kyselky, zrejme Prosec Posta) jsou na stavajici trtai oblouky s prilis malym polomerem a treba u Kyselky by zmena predpokladala demolici asi dvou domu. To napojeni U Lomu se ma udajne provest tak, ze pri zmene rozchodu dojde na urovni za krizovatkou k preruseni trati a nejaky pocet prazcu smerem nahoru na Novou Rudu se bocne posune smerem ke stredu telesa tak, aby navazoval normalni rozchod. Opet rikam, me to prijd ekrkolomne, ale postaveny to tak je...
JONAS3: Projdi si fotky na Bovera clubu a zjistis, ze i v tomto useku jsou koleje na podkladovym betonu umisteny mimo osu ke stredu. Podklad trati je pripraven na prerozchodovani na normalni rozchod, povrch je zabetonovan protoze je teleso trati v ulici a musi byt pojizdne i pro auta. Ale i tady to lze predelat. Jen to znamena ten vrchni beton vymlatit. Je to usek v delce cca 500m na trati, ktera ma cela 14km. Vsechny ostatni rekonstruovany useky maji prazce sirsi a koleje umisteny u strany. Vsechny useky mimo kolej od Nove Rudy k Lomu vpravo smerem dolu jsou na Y pracich. Ty rekonstruovany useky na prerozchodovani priupraveny jsou.
Nikdo netvrdi, ze ta zmena rozchodu je tak jendoducha, ze probehne pres noc nebo vikend a ze se pri tom nekopne do zeme. Pokud k ni nekdy v budoucnu dojde, tak to bude zrejme znamenat i tak vyluku v radu mesicu. Ale neznamena to vykopat celou trat a vsechno postavit znova.