RSZ: Hele, já ti nevím, ale vystupuješ divně... ono to, že se stane hejtmanem neznamená (narozdíl od zeměplochy, kde se někdo stane patricijem), že je z něj absolutistický diktátor a může vyřešit všechno a hned a jedním rozhodnutím. Zrovna buslinu postupně zatíná a to celkem efektivně, přesto že odpor byl a asi i stále je nemalý. Navíc ten boj není veden jen směrem ven, ale i dovnitř mezi vlastními lidmi. Těžko se něco mění, když i ve vlastní organizaci máš lidi s opačným názorem, co stávající stav podporují.
BTW, mluvě o Busline je fakt neuvěřitelný bizár současná situace a vývoj kolem MHD Jablonec. Ve čtvrtek bylo mimořádné zastupitelstvo, které mělo schvalovat smlouvu na další dva roky s BL, ale kupodivu to neklaplo. Ale nikdo zjevně nemá plán, co dál. Z toho zastupitelstva je zvukový záznam a je to peklo.... pro město to administruje jakási slovenská advokátní kancelář, její zástupce má vyjadřovací potíže a presentačně je neschopný. Velmi často používá ve slovním projevu spojení "jakokdyby" což je fakt super, protože když vám právník sděluje, že vaším jménem s někým jednal jakokdyby o smlouvě za jakokdyby podmínek tak fakt nevím, co si o tom myslet.
Zastupitelé se v problému zjevně neorientují, evidentně nemají ani ty informace, které jsou běžně veřejně dostupné a presentované v tisku nebo dopravně zaměřených webech a vůbec netuší.
Takže to proběhlo asi takto:
- pan Wejnar (ano, ten Wejnar, co byl statutárním zástupcem BL, následně ředitelem DPMLJ atd... ) zpracoval analýzu, ze které vyplynulo, že vnitřní dopravce je ekonomicky nevýhodný, externí firma je lepší (překvápko)
- ten stejný pán zpracoval veřejnou soutěž na dopravce na 10 let...
- ta se začala provádět časově tak, že by to bylo obtížně stihnutelné, i kdyby se nikdo neodvolával a nikdo to nenapadal.
- soutěž byla zcela překvapivě ostřelována (úspěšně) v více stran, nicméně vše šlo od BL nebo spřátelených firem.
- nakonec byla zadavatelem zrušena.
- BL, který se do původní soutěže nepřihlásil podal nabídku na další dva roky za nehoráznou cenu
- JBC ji neakceptoval
- teď JBC hledá, pomocí výzvy na úřední desce, jiného provozovatele, co mu od února 2020 na dva roky přistaví do města 30 busů a odjezdí MHD
Přitom JBC má podíl v DPMLJ, vnitřního dopravce tedy má, ten navíc má v garážích 6 nových autobusů, které jsou pořízené z dotace a nesmí jezdit jinde než na jablonecku (takže stojí a hnijí) a to je skoro čtvrtina potřebných vozů.Navíc má DPMLJ dostatečné zázemí a dostatečně blízko.
Perlička na závěr, jednatel BL požádal o vystoupení, ale zastupitelé to neschválili (hlasovalo se o tom). Tak se v průběhu jednání o slovo přihlásil občan Jablonce, který je shodou okolností finančním ředitelem BL a ten, coby občan má právo vystoupit automaticky. Když byl následně tázán, zda byl ke svému vystoupení někým pověřen, odpověděl, že ne.
Takže to, že větší část kraje dopravně obsluhuje někdo, kdo není na BL závislý a nejedná s ním ve shodě je velké vítězství, zatím to vypadá, že to bude pokračovat (aktuáůně má BL přijít o českolipsko) a to, že to trvalo tak dlouho není ale vůbec překvapivé, spíš je překvapivé, že se to nakonec zdařilo.