LUKAS87: rika se tomu perspektiva.
MORPHLER: tvrdit, ze se perspektiva zmenila vlivem vzdalenosti k objektu a nikoliv ohniskem objektivu je totez jako tvrdit, ze kompakty maji maly snimac proto, aby mely kratkoohniskove objektivy. Ja vzdycky budu tvrdit, ze to je naopak a sice ze objektiv je kratky proto, protoze je maly snimac.
MISTERX: na tento argument jsem se tesil, divim se, ze jsem se ho dockal az ted. Me jako fotografa zajima kompozice, tedy to, co vsechno mama v zaberu. Pak je logicke, ze abych ziskal stejny zorny uhel, musim popojit.
MORPHLER: ohnisko objektivu se vzdycky uvadi ve vztahu ke konkretni velikosti zaznamoveho media a ma tedy vzdycky dany konkretni zorny uhel. Z nejakeho duvodu se jim stal kinofilm (36x24mm). Jakmile je zaznamove medium mensi, je logicky mensi zorny uhel a na vysledne fotografii budeme mit tim padem vysledek z jine ohniskove vzdalenosti, nez jakou nam udava napis na objektivu.