• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HERKULESNIKON - klub majitelu a priznivcu nejlepsich fotaku
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MENTOL_: tak tak obrazove je to uplne jinde
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    MENTOL_: ja na iso tlacitko nesaham casto, prave proto, ze to mam nastvene na jednom z FN tlacitek ve vlastnim menu (hojne vyuzivam auto iso), ktere jsou ergonomicky podstatne lepsi nez u D750, kde zejmena to tlacitko u bajonetu je fakt na pikacu, kor kdyz je nasazena treba siroka Sigma 50/1.4. A to si nemyslim, ze mam buhvi jak tluste prsty.
    Ten novy prepinac rezimu ostreni me take vytaci, u D7000 jsem si proste nezapamatoval ani po roce pouzivani, na kterou stranu mam vlastne tocit, kdyz chci prepnout z jednobodoveho AF na 51 bodu, nebo zmena z AF-C na AF-S. U D700 je to jedno kliknuti packou u palcu^^Tohle bouzel je tedy vysadou i nove profi rady, za me jasny krok zpet.
    No, alespon tedy ze to iso jde nastavit na tlacitko u spouste....dik za info.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    PLAYER: zbytecny obavy - po par mesicich s D750 ji jasne uprednostnuju vsude oproti D700 (samozrejme pokud musi nekdo resit casto odolnost tela v horsich podminkach, tak by to bylo mozna neco jinyho, ale pri bezny reportazi to nebude problem). Tocit koleckem pro zmenu rezimu neni vubec problem a jednoduse se zazije, z D700 je clovek zvyklej tam smatrat levou rukou na iso/wb tlacitka - ty mi spis vadeji vic vlevo u +/- atd. ALE oboje lze nastavit na movie record button u spouste, tj. podle toho co clovek meni casteji lze ovladat WB nebo ISO jednou rukou (rec+dials), fn tlacitko lze nastavit na prvni polozku myMeny coz muze byt ISO nebo WB a v kombinaci s nastavenim PV tlacitka na Play (tj. pri stisknuti nahledu clony, coz treba ja nikdy nevyuziju v hledacku, se zobrazi fotka jako pri stisknuti play, ale opet pravou rukou, leva zustava pod sklem) je to celkove docela prijemna kombinace a nesel bych zpet. O obrazu a ostreni nemluve, ale to je asi jasny.
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    ULTRAMARINE: Prvni koho znam, tak jezdi na safari fotit ... pro zabavu ...
    Druhy chodi po horach a foti medvedy / kamziky / houby / krajinky ...
    Treti leze po horach ... ten fakt nosi kompakt :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Bojim se dne, kdy mi zdechne D700. Uz ted mam na trech mistech vadny shluk pixelu... zaverka taky neni na veky... a co misto toho na reportaz? Amaterska tela ala D6**/D7**? Ne dekuji, tocit koleckem pro zmenu rezimu me opravdu nebavi, slusne receno. A 36Mpix.? K cemu proboha? Kdo to ma skladovat a upravovat? Hnus velebnosti.
    ULTRAMARINE
    ULTRAMARINE --- ---
    ASACHI: prosim te, kdo je to ten "hobby fotograf"?

    Ja tu vidim tak tri skupiny uzivatelu:
    1] Jedni si priznaji, ze jsou hobby fotografove, ze je to nezivi a ti koupi nejakej kompakt. Mozna drazsi, mozna mirrorless, ale chcou v principu kompakt, nechcou tahat nic velkyho, protoze "na to moje foceni..."
    2] Druzi sice hovno foti, ale tvari se jako profi a proste musi mit zrcadlovku. A cim vetsi, cim vic Mpix, tim vic profi prece. Je to jenom o tom, kolik maji penez, takze se Nikon i Canon bude snazit pokryt celou skalu.
    3] A skutecni profi, ktery to zivi. A ti si koupi 810 a podobne.

    Prvni dve skupiny mi prijdou jako masovky, treti jako mensinova, ale dulezita.
    At na to koukam, z jakyhokoliv pohledu tak pro nejakej vymazlenej fotak s malym rozlisenim tu neni prostor [Na to je Lomo a podobny bazmeky]
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    CROSS: Tak rozliseni je diskutabilni ... znam lidi, kteri nemaji "drahe" zoom objektivy, ale delaji silene orezy ...

    Konkretne moznost sklopit zrcadlo a mit z toho mirrorless fotak si myslim, ze by byla killer funkce pro vsechny ... hlavne hobby fotografy.
    CROSS
    CROSS --- ---
    ASACHI: nebyla debata puvodne prave o tom, co by chtel hobby fotograf?
    Jasne, profici a na druhy strane lidi, co vybiraj mezi fotakem a mobilem to maj jinak.

    Jako nikym nevoleny zastupce hobby fotografu mam za to, ze 24 MPx* by melo stacit kazdemu, vona neni sranda ty data zpracovavat, ukladat a zalohovat. ;-]

    * ve stavajicich low-end FX strojich
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    HUGGI:
    DOTCOM:

    Vy si to berete moc k srdci a moc vazne :)

    Ja netvrdim, ze vas pohled je spatny ... proste potrebujete jiny veci nez ja.
    Ja tu rikam nazor, ktery sdilim s komunitou lidi, kteri delaji stejne fotky jako ja a davam ho do diskuse ... ne abychom se tu osocovali vzajemne, o to mi fakt nejde.

    Me treba web navstevuje pomerne dost lidi s Retina Ipadem ...
    Kazdopadne tvrdit, ze neni dobry napad dnes produkovat obsah ve vysokem rozliseni pro 4K si myslim, ze se projevi jako fatalni za par let, pokud clovek neni hobby fotograf.
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    btw sem se schvalne podival do google analytics jaky maj rozliseni navstevnici webu ktery spravuju. Nejcastejsi je takrka stejne 1366x768 a 1920x1080 (predpokladam standard notas a PC), muzete si tipnout kolik jich tam bylo 4K ...
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    ASACHI: hele neber to spatne, ale pristupujes k tomu asi dost teoreticky a zrejme jen ze sve specificke zkusenosti - vyrobci by se meli zamerit na to co chteji zakaznici a ne jim "vnucovat" to co se jim lip marketuje, to je presne ten odveky problem. Mpix jako marketingovy nastroj uz nastesti polevil a konecne se dostavame do faze, kdy to neni primarni hodnota a ty bys to chtel zpet, ulet. A ten priklad je samozrejme taky mimo, drtiva vetsina populace nema 42mpix ale 8mpix v mobilu a ve vysledku je to skoro nezajima, hlavni argument od urcite kvality obrazu je jednoduchost pouziti a to, ze je fotak/mobil vsude s tebou - to je to na co by se meli vyrobci zamerit - "mas mobil, to je hezky, ale kdyz si koupis tuhle nasi krabicku, tak to pro tebe bude porad dostatecne jednoduchy na ovladani a dalsi zpracovani na tvoje fejsicky, proste budes borec, protoze ty fotky budou uzasny, variabilnejsi a obdobne rychle tam kde je potrebujes". Jinak k tomu rozliseni - hlavni problem jak jsem zminil je v tom, ze pro poradny zpracovani nejde prave treba z D810 dostat 16mpix raw z plneho pole, to ze to umi mensi JPG neni relevantni. A nekdo proste potrebuje vetsi FPS i kdyz vetsine staci 5.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    ASACHI: Mas dost zcestny predstavy o tom co chce vetsina lidi kupujici si zrcadlovku..
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    MENTOL_: Ja si treba myslim, ze by se vyrobci meli zamerit na chipy s vysokym rozlisenim a velkym DR.
    Duvod: Marketing je na to easy pro vsechny skupiny. Dnes si mladi lidi proste nekoupi fotak co ma 12Mpx, kdyz jejich mobil ma 42.
    Duvod 2: jsou lidi, kteri to proste jednoduse vyuzijou. Pokud to nekdo nechce, tak at si klidne nastavi, ze ma chip snimat v rozliseni mensim :)

    Ideologie o rychlejsich FPS apod. je take zcestna ...
    Ja bych treba chtel, aby moje zrcadlovka umela trvale sklopit sklo a fungovat jako mirrorless .... coz by pro ni znamenalo i to vyssi FPS, ktere je limitovano zaverkou.

    DOTCOM: Semi pro si nekupuje fotak na 1 rok ... Dneska ten "boom" 4K monitoru zacina, proto by ty fotaky mely byt o krok dopredu ...
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    ASACHI: to je skoro vsechno spatne ;) neudela, ale ne proto, ze by to nikdo nekoupil, je to o tom jak se to zmarketinguje (viz prave Sony A7S s 12mpix FX cipem, ktera jde na dracku) a proste to nerisknou.
    4K monitor je nesmysl priklad, od dob D3/D700 je s 12mp vystarano, samozrejme jsou veci na ktere se vic mpix vylozene hodi (studio, krajina, atd), ale zase nepodlehejme tomu mpix hypu co po nas vyrobci chteji zejo, osobne bych klidne dal na D700 fotil jeste x let, kdyby se nerozpadal a zajima me trochu lepsi sum a hlavne DR, rozliseni jde az v druhy rade a spousta profi fotografu je take spise konzervativniho razeni, hlavne kdyz ta technika vydrzi a neklekne.
    Doufat ted v lepsi cip nez D810 je uplne nesmyslny - proc?? ostrosti skel to skoro nikdy nevykrmis a pokud neco neuspokoji DR z 810tky tak i ted treba skokove technologicky nerealny 2EV navic s tim bez zmeny postupu nic moc neudelaji preci. Navic treba ted uvedeny Canon z 50mpix je jen cca 18% vetsi linearni rozliseni za cenu dalsich kompromisu. Nejvetsi terno by bylo, kdyby Nikon konecne vymyslel jak smyslupne z toho 36mpix cipu dostat raw s mensim rozlisenim z plneho pole a odpovidajici velikosti s vyssim fps, pak by to byl opravdu univerzalni cip/fotak. Bohuzel prave lide slepe jdouci po rozliseni "muzou zato", ze nemame uzasnej 12mpis DX cip treba ;)
    A slepe rameno Pentax neni myslim "vhodne" pro nikoho - to, ze se jim jednou za 5 let povede nejaky telo neznamena, ze je dobry v tom systemu bejt (snad s vyjimkou toho jejich digi stredoformatu, ale to je cely jiny).
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    MENTOL_: ja to vidim tak ze az bude naka predvadecka D7200 u skody tak vezmu do baglu sigmu a poprosim par rollerek aby mi tam udelalo zkusebni jizdu :)

    ASACHI: ja teda nevim kolik lidi co bude fotit na semi-pro fotak typu D7200 pouziva 4K monitory? A pentax ani zadarmo ;)
    MELOUN
    MELOUN --- ---
    Když se vrátíme k té d7200, v setu je 18-105mm, 18-140mm a ještě nějáký tele myslím.
    Mám 18-105mm, takže nejméně bolestivé by bylo jen tělo.
    Nebo mi to rozmluvíte a ta 140mm je jinde a vyplatí se to?
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    Ono zcela uprimne ...
    Dneska zadna firma typu Nikon neudela 12Mpx snimac, protoze by jim to krome 10 lidi nikdo nekoupil.

    V dobe 4K monitoru to je zcela nepouzitelne rozliseni.
    Nikon a Canon maji hlavni cil profesionalni scenu, potom mlade lidi, pak dlouho nic a potom hobby fotografy .... bohuzel ...
    A prvnim dvema skupinam je 12Mpx uplne k nicemu. Ja treba doufam, ze Nikon v dohledne dobe vyda fotak s lepsim DR nez ma D810 a vetsim rozlisenim :)

    Pro Hobby fotografa ma dneska nejvetsi smysl pockat s jakym FF prijde Pentax
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    DOTCOM: 18-35 je supr, to je jasny, ale prave to ostreni je proc sem Sigmy pred lety zavrhl, jediny kde bych se s tim zkousel szit je prave ten ostrici modul na lepsich FX telech Nikonu (vlastne vsechny krome D600/610 tusim) a ted poprvy na D7200 na DX (od D300/s). Zkus vyhledove nekde se svoji sigmou, kdyby nic extra, tak se toho vseho zbav, nech si jen Fuji a pak se teprv rozhodni jestli ti s odstupem neco chybi a pripadne FX ;)
    ULTRAMARINE
    ULTRAMARINE --- ---
    PLAYER: Mozna i lehce impotentni...:)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    DOTCOM: A ze Fuji udava nepravdive ISO vis doufam?
    Jinak D7000 je svym shitoznim ostrenim proslula skrz cele internety, spolu pak v kombinaci s nemene prosluslou Sigmou 18-35/1.8 to musi podavat skutecne impozantni vykony :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam