• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    NELDE: Kreditka na výběry hotovosti je myšlenka, kterou každá banka bezpochyby srdečně vítá. Drobný zádrhel pro zákazníka je v tom, že na hotovostní operace se nevztahuje grace period. Takže mít třeba 14 dní vytažených 50,000 z mKreditky zadarmo přijde na úroku a poplatku za výběr cca na 500 korun.
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Jojo, tady na to taky bylo hrozné nadávání, že ani nejsou označeny povinné položky.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak jsem si začal aktivovat Plusy. Na prvním už nějaké peníze mám, o druhý jsem požádal.
    První problém: žádosti. Fakt je nutné pokaždé vyplňovat rodinný stav a druh přijmů? Začátek a konec OP chápu jako ověření totožnosti, ale tyhle povinné informativní hodnoty, navíc takové, které se mohou změnit, nechápu.
    Druhý problém: vytvoření šablon. Pro každý nový Plus jsou potřeba dvě šablony. Na mKontu do Plusu a na Plusu do mKonta. Obě se potvrzují SMS. Proč se nevytvoří automaticky při vytvoření Plusu pro klienta s mKontem? Případně tam mít na to checkbox. Klient by ušetřil čas a banka ty SMS. Navíc ve většině případů budou potřeba právě tyhle dvě šablony. Dokonce si troufnu tvrdit, že by tyhle šablony na emaxy a plusy mohly být na mkontu (a možná i na dalších emaxech a plusech) automaticky v záhlaví. Je to malá změna, ale myslím, že by to bylo populární.

    Přemýšlel jsem o nevýhodách těch 4 sekvenčních plusů (oproti jednomu se čtyřmi převody). Pro banku - dvojnásobek transakcí (u někoho i dvojnásobek SMS), čtyřnásobek účtů a výpisů, nespokojený klient. Pro klienta - nutnost zadat dvakrát (pokud je to bez SMS, tak není tak hrozné), nutnost jednorázově nastavit (cca 5 minut na Plus), o tři šablony na ostatní platby méně, měsíční úroky zůstávají na Plusech do další rotace (ze 100 000 jsou ale celkové měsíční úroky 230,-). Tedy fakt nechápu proč se mBank vydala touto cestou.

    Jinak k Plusům doporučuji kreditku - je lacinější si dát za 49,- výběr hotovosti, než za 150 předčasný výběr.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Já mám s GE velmi špatnou osobní zkušenost a byla pro mě děsná úleva se jejich produktu zbavit. Normálně jsem hodně klidný, ale veškerá komunikace s GE mě vytáčela neuvěřitelným způsobem. Jejich tehdejší směs nadřazenosti a ignorance byla pro mě výbušná. Takže nikdy více, mám své zdraví rád. Chápu, že některé lidi může mBank naštvat, ale u ní jsem nikdy nenarazil na neochotu problémy řešit a odkazování na doporučené dopisy zasílané někam do Brna, kde po měsíci přišla odpověď, co je potřeba ještě udělat.

    Ten normální spořák má ale nějakou další podmínku.


    MUNIN: Základní problém jsou nízké sazby ČNB a výrazně vyšší PRIBOR. Banky nemají jistotu, kolik dokáží vydělat a při tom musí poskytovat drahé úvěry.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    MUNIN: souhlas.
    SIN: jejich běžný spořák Genius má v případě, že nevlastníš běžný účet aktuálně 2,8%. Takže by GE musela snížit úrok nejen u akčního Plus produktu. Což také nelze vyloučit.
    NELDE: chápu psychologický efekt, ale stejný se dostavil (dostaví) i u některých klientů mBank.

    já jsem rád, že mě mBank naučila více se starat o své finance. Úroky by mohl zahýbat ještě stát, pokud vydá státní dluhopisy ve formě o jaké se mluví tak se stanou konkurencí spořících účtů.
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    SIN: Hic Rhodos, hic salta. Sazby téměř všech spořicích účtů v ČR jsou vyhašované a mohou ze dne na den klesnout na polovinu či jakoukoli jinou hodnotu - jak mBanka ostatně prakticky předvedla. Nemá cenu o tom diskutovat, hlasuje se nohama. Bude-li to v květnu jinak, bude to třeba řešit v květnu.
    SIN
    SIN --- ---
    SIN: NELDE: No je možný, že už je na to pozdě (nevyplatí se to), protože kdo ví co se stane s jejich genius plus po 30. 4. a kam padne jejich úroková sazba.
    NELDE
    NELDE --- ---
    SIN: Já k GE nepřesunu nic. I kdyby to byla jediná banka pod sluncem. Takže si holt zařídím ty 4 převody měsíčně (po čtvrtém to půjde na normální eMax).
    LANTHAL
    LANTHAL --- ---
    ADAMM: můžu jednu technickou? proč máte v IB pod žádostmi o elektronické výpisy popis "ŽÁDOST O ZMĚNU FORMÁTU A EMAILOVÉ ADRESY", když přes tuhle žádost změna e-mailové adresy provést nejde?
    SIN
    SIN --- ---
    Tak to vypadá, že přesuneme úspory k GE money, protože sem nějak ztratil důvod mít spořící účet u mBank. Nějak si totiž nedovedu odpovědět na otázku: proč bych tam měl zůstávat?
    GOR
    GOR --- ---
    GOR: Koukam, ze jsem se s 1% o moc nesekl... :-(
    ATAN
    ATAN --- ---
    to je fakt zly sen. :( tomu rikam dobry nastroj nutit lidi utracet.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    BUNDA: 150 Kč jako výnos oproti nasranosti těch lidí, co to jednou udělají omylem, a pak celou sumu radši naštvaně převedou pryč? možná jsem idealista, a mluvím teď za sebe, a nikoliv za banku, ale já věřím, že to upozornění mít je ve finále i finančně výnosnější - i když bych měl asi problém dokazovat to na datech v praxi :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Nepodceňujete trochu ty klienty? Navíc stačí jeden, který to rozšíří a už tak pojede většina. A hlavně tohle řešení umožňuje vidět, kde jsem ten příkaz už dal (-; Stačí ty plusy pojmenovat 1,2,3,4. Tak kde je nula, tak jsem ho dal, jinde mám ty úroky připsané koncem měsíce (-;
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ADAMM: upozornění? Ale no tak, vždyť je potřeba stáhnout nepozorného klienta o peníze ne? :-)
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    NELDE: hehe. to uz pak budou mit ty vypisy z mkonta nabeh na jakysi druh umeni :)
    pak by si to mohla mbank dat do reklamy "vice nez 10 000 000 bankovnich operaci tydne" :)
    ZONICEK
    ZONICEK --- ---
    VANEK:
    Ten článek prostě stáhnuli... uplně... Tak jestli náhodou někdo neví proč ?
    Protože mě překvapilo, že včera byl ten článek že banky nechtějí půjčovat a když jo tak zvyšují úroky a chtějí větší krytí.... Ten stáhnou a dneska je uplně obrázcenej článek na :
    http://finance.idnes.cz/banky-se-predhaneji-v-nabidkach-uveru-bez-zajisteni-fxq-/bank.asp?c=A090317_092629_bank_fib
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: dobrý nápad, ale většina lidí není tak chytrých ani jim na tom tak nezáleží. já jsem spíš prosazoval, aby se stalo, že při druhém a dalším převodu v měsíci by se tam objevilo upozornění - bohužel to ale nebylo aktuálně možné.
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Zřejmě je to pro většinu Klientů moc složité.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Čekal jsem osobně, že na Plusu dáte trochu více. Bude někde na titulní stránce (přehled účtů) vidět, ze kterého už jsem tento měsíc převáděl? Myslím, že taková kosmetická změna by docela pomohla, jinak to budou lidé hledat.
    Napadlo mě následující řešení: dám si 4 Plusy. Všechny spořené peníze převedu na jeden z nich. Jakmile budu nějaké potřebovat, tak převedu vše na mKonto a co nepoužiji, převedu na další Plus v řadě. Tedy získám de facto jeden Plus se 4 převody za měsíc. Nebylo by lepší povolit rovnou jen jeden Plus a účtovat až pátý a další převod? Budete potřebovat méně náročné systémy na zpracování.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam