Tak jsem si začal aktivovat Plusy. Na prvním už nějaké peníze mám, o druhý jsem požádal.
První problém: žádosti. Fakt je nutné pokaždé vyplňovat rodinný stav a druh přijmů? Začátek a konec OP chápu jako ověření totožnosti, ale tyhle povinné informativní hodnoty, navíc takové, které se mohou změnit, nechápu.
Druhý problém: vytvoření šablon. Pro každý nový Plus jsou potřeba dvě šablony. Na mKontu do Plusu a na Plusu do mKonta. Obě se potvrzují SMS. Proč se nevytvoří automaticky při vytvoření Plusu pro klienta s mKontem? Případně tam mít na to checkbox. Klient by ušetřil čas a banka ty SMS. Navíc ve většině případů budou potřeba právě tyhle dvě šablony. Dokonce si troufnu tvrdit, že by tyhle šablony na emaxy a plusy mohly být na mkontu (a možná i na dalších emaxech a plusech) automaticky v záhlaví. Je to malá změna, ale myslím, že by to bylo populární.
Přemýšlel jsem o nevýhodách těch 4 sekvenčních plusů (oproti jednomu se čtyřmi převody). Pro banku - dvojnásobek transakcí (u někoho i dvojnásobek SMS), čtyřnásobek účtů a výpisů, nespokojený klient. Pro klienta - nutnost zadat dvakrát (pokud je to bez SMS, tak není tak hrozné), nutnost jednorázově nastavit (cca 5 minut na Plus), o tři šablony na ostatní platby méně, měsíční úroky zůstávají na Plusech do další rotace (ze 100 000 jsou ale celkové měsíční úroky 230,-). Tedy fakt nechápu proč se mBank vydala touto cestou.
Jinak k Plusům doporučuji kreditku - je lacinější si dát za 49,- výběr hotovosti, než za 150 předčasný výběr.