• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    HARALD
    HARALD --- ---
    NELDE: hotovo
    NELDE
    NELDE --- ---
    HARALD: Tady v záhlaví to ale musíš udělat ty (-;
    HARALD
    HARALD --- ---
    ADAMM: To už musíš udělat ty. Co jsem ti klub předal, nemám na to práva.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    HARALD: pls - jen to oprav na "mBank". přes urputnou snahu mnoha novinářů i některých mých kolegů (včetně generálního) nejsme mBanka, ale mBank :)
    HARALD
    HARALD --- ---
    Tady je klub [ mBanka ] . Prosím přesunout hotline mBank do tohoto nového klubu. Tenhle klub ponecháme obecné debatě na téma bank a bankovnictví.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Jinak pro info - s Haraldem jsme se domluvili, že budu mít na mBank samostatný klub. Rád bych mu poděkoval za kultivované vedení tohoto klubu (a odsud neodcházím) a i ostatním za zajímavou diskusi na úrovni.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MUNIN: Záleží na variantě kreditky a počtu dní. A na částce. Pro 50000 na 14 dní půjdeš do výběru navíc, pro 5000 na dva dny (23,8 v nejvyšší sazbě dělá 1200 ročně, 100 měsíčně a 7 za dva dny) asi do kreditky.

    A samozřejmě varianta 4 Plusy a případne emax na konec měsíce to také řeší.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    NELDE: :-)
    MUNIN: přesně tak. Ale jednou se možná dočkáme kontokorentu :-) Když už teď bude zbytečný ten dlouho avizovaný bilanční mechanismus.
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    NELDE: Kreditka na výběry hotovosti je myšlenka, kterou každá banka bezpochyby srdečně vítá. Drobný zádrhel pro zákazníka je v tom, že na hotovostní operace se nevztahuje grace period. Takže mít třeba 14 dní vytažených 50,000 z mKreditky zadarmo přijde na úroku a poplatku za výběr cca na 500 korun.
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Jojo, tady na to taky bylo hrozné nadávání, že ani nejsou označeny povinné položky.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak jsem si začal aktivovat Plusy. Na prvním už nějaké peníze mám, o druhý jsem požádal.
    První problém: žádosti. Fakt je nutné pokaždé vyplňovat rodinný stav a druh přijmů? Začátek a konec OP chápu jako ověření totožnosti, ale tyhle povinné informativní hodnoty, navíc takové, které se mohou změnit, nechápu.
    Druhý problém: vytvoření šablon. Pro každý nový Plus jsou potřeba dvě šablony. Na mKontu do Plusu a na Plusu do mKonta. Obě se potvrzují SMS. Proč se nevytvoří automaticky při vytvoření Plusu pro klienta s mKontem? Případně tam mít na to checkbox. Klient by ušetřil čas a banka ty SMS. Navíc ve většině případů budou potřeba právě tyhle dvě šablony. Dokonce si troufnu tvrdit, že by tyhle šablony na emaxy a plusy mohly být na mkontu (a možná i na dalších emaxech a plusech) automaticky v záhlaví. Je to malá změna, ale myslím, že by to bylo populární.

    Přemýšlel jsem o nevýhodách těch 4 sekvenčních plusů (oproti jednomu se čtyřmi převody). Pro banku - dvojnásobek transakcí (u někoho i dvojnásobek SMS), čtyřnásobek účtů a výpisů, nespokojený klient. Pro klienta - nutnost zadat dvakrát (pokud je to bez SMS, tak není tak hrozné), nutnost jednorázově nastavit (cca 5 minut na Plus), o tři šablony na ostatní platby méně, měsíční úroky zůstávají na Plusech do další rotace (ze 100 000 jsou ale celkové měsíční úroky 230,-). Tedy fakt nechápu proč se mBank vydala touto cestou.

    Jinak k Plusům doporučuji kreditku - je lacinější si dát za 49,- výběr hotovosti, než za 150 předčasný výběr.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Já mám s GE velmi špatnou osobní zkušenost a byla pro mě děsná úleva se jejich produktu zbavit. Normálně jsem hodně klidný, ale veškerá komunikace s GE mě vytáčela neuvěřitelným způsobem. Jejich tehdejší směs nadřazenosti a ignorance byla pro mě výbušná. Takže nikdy více, mám své zdraví rád. Chápu, že některé lidi může mBank naštvat, ale u ní jsem nikdy nenarazil na neochotu problémy řešit a odkazování na doporučené dopisy zasílané někam do Brna, kde po měsíci přišla odpověď, co je potřeba ještě udělat.

    Ten normální spořák má ale nějakou další podmínku.


    MUNIN: Základní problém jsou nízké sazby ČNB a výrazně vyšší PRIBOR. Banky nemají jistotu, kolik dokáží vydělat a při tom musí poskytovat drahé úvěry.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    MUNIN: souhlas.
    SIN: jejich běžný spořák Genius má v případě, že nevlastníš běžný účet aktuálně 2,8%. Takže by GE musela snížit úrok nejen u akčního Plus produktu. Což také nelze vyloučit.
    NELDE: chápu psychologický efekt, ale stejný se dostavil (dostaví) i u některých klientů mBank.

    já jsem rád, že mě mBank naučila více se starat o své finance. Úroky by mohl zahýbat ještě stát, pokud vydá státní dluhopisy ve formě o jaké se mluví tak se stanou konkurencí spořících účtů.
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    SIN: Hic Rhodos, hic salta. Sazby téměř všech spořicích účtů v ČR jsou vyhašované a mohou ze dne na den klesnout na polovinu či jakoukoli jinou hodnotu - jak mBanka ostatně prakticky předvedla. Nemá cenu o tom diskutovat, hlasuje se nohama. Bude-li to v květnu jinak, bude to třeba řešit v květnu.
    SIN
    SIN --- ---
    SIN: NELDE: No je možný, že už je na to pozdě (nevyplatí se to), protože kdo ví co se stane s jejich genius plus po 30. 4. a kam padne jejich úroková sazba.
    NELDE
    NELDE --- ---
    SIN: Já k GE nepřesunu nic. I kdyby to byla jediná banka pod sluncem. Takže si holt zařídím ty 4 převody měsíčně (po čtvrtém to půjde na normální eMax).
    LANTHAL
    LANTHAL --- ---
    ADAMM: můžu jednu technickou? proč máte v IB pod žádostmi o elektronické výpisy popis "ŽÁDOST O ZMĚNU FORMÁTU A EMAILOVÉ ADRESY", když přes tuhle žádost změna e-mailové adresy provést nejde?
    SIN
    SIN --- ---
    Tak to vypadá, že přesuneme úspory k GE money, protože sem nějak ztratil důvod mít spořící účet u mBank. Nějak si totiž nedovedu odpovědět na otázku: proč bych tam měl zůstávat?
    GOR
    GOR --- ---
    GOR: Koukam, ze jsem se s 1% o moc nesekl... :-(
    ATAN
    ATAN --- ---
    to je fakt zly sen. :( tomu rikam dobry nastroj nutit lidi utracet.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam