• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ADAM
    ADAM --- ---
    FAAREX: doporucuju fio. vzhledove je sice ebanking na urovni roku 2000, ale funkčně je stále špička z toho co jsem viděl: rychlý, jednoduchý, přímočarý, s neomezenou historií, obrovskými možnostmi filtrací a exportů. prostě po praktické stránce špička.
    stačí se jen během jednoho dne v tom trochu zorientovat.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    FAAREX: zuno ma taky par pobocek - jednu urcite, ale tak ty potrebujes, pokud budes ukladat hotovost na ucet, jinak imho ne....nicmene nejak ty penize z toho uctu budes muset dostavat, takze vyber bude asi nutny, ktery je u Zuno za 18 z Raiffeisenbank bankomatu, z jineho je za 38,-
    Internetbanking je super, ja jsem se Zuno rozhodne spokojena a urcite bych ho doporucila...navic je k uctu i sporeni, ted sporeni plus a i vklad
    FAAREX
    FAAREX --- ---
    Filtroval jsem, googlil, ale stejně nemám jasno a raději se zeptám na osobní zkušenosti.

    Rád bych si založil účet u Air Bank, ZUNO nebo mBanky a pořád se nemůžu rozhodnout kde. Nebudu snad moc vybírat z bankomatu, ani bych neměl mít moc odchozích plateb. Na to mám studentský účet u KB. Spíš budu mít pravidelnou jednu, dvě příchozí platby, které jsou stejně u většiny zdarma. S tímhle využitím bych ani u jedné z bank nic neplatil, pokud jsem koukal dobře, takže mi jde spíše o uživatelskou přívětivost.

    - Air Bank má pobočky, což je pro mě velké +, ale nevím jak často a jestli to vůbec potřeba
    - ZUNO má, alespoň podle toho co se mi podařilo dohledat, příjemný e-banking + mobile banking, takže taky docela podstatné +
    - a u mBanky zase hovoří pro, to, že to má spoustu lidí kolem a celkem si to chválí

    Co byste tedy prosím doporučili? Jde mi opravdu hlavně o to, aby vše šlapalo bez problémů a bylo uživatelsky přívětivé. Nerad bych používal e-banking na úrovní roku 1998 (jak tady někdo psal u FIO). Vím, že se můžu založit zdarma všechny tři účty, ale to není řešení.

    Prozatím se nejvíce kloním asi k ZUNO, ale nechám si poradit. Díky za každý názor.
    HLAVIS
    HLAVIS --- ---
    ENTENTYKY: já už si u nich ty 2k letos vybral :)
    stálo mě to jen 2 návštěvy pobočky GE. jenom pozor na to, že při rušení účtu na to mají měsíc a to samé s žádostí o vrácení poplatků za vedení účtu
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    HLAVIS: jo, to uz jsem taky koukala, ze maj na webu u toho active konta, doufam .. tak tim spis se to vyplati, mozna to nakonec zkusim ;)
    HLAVIS
    HLAVIS --- ---
    ENTENTYKY: tahle akce už probíhala letos v dubnu pro širokou veřejnost.
    Nejvtipnější na tom je fakt, že si můžeš nechat vrátit poplatky za vedení účtu (do půl roku zrušíš účet a zažádáš si o vrácení poplatků)
    KIDLI
    KIDLI --- ---
    GHOSTSTALKER: jj, už jsem si ten paragraf přečet celej ;-)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    KIDLI: Neprodleně poté, co platbu obdrží, nikoli v den, kdy ji obdrží...

    Plus jsou tam pak takové ty drobné nuance, co dělat, když banka obdrží příkaz v době blízké konci pracovní doby apod.
    KIDLI
    KIDLI --- ---
    EARL: naopak - nepřesně to máš ty ;-) odesílající banka je povinna platbu předat do clearingu nejpozději následující pracovní den po účinnosti. Přijímající banka je povinna připsat platbu v den, kdy ji obdrží z clearingu
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    ADAMM: covece ja ani nevim, mam tam jeden email reglej, pac jsem nekomu delala tu odmenu za dobiti a na ten to prislo (takze vlastne ani nevim, jestli to muzu pouzit, protoze jsem to zakladala kvuli cizimu cislu tu registraci) a zaroven tam nikdo z rodiny zadnej jinej email zadanej nema

    v tirazi je: Novinky z www.O2.cz jsou rozesílány registrovaným zákazníkům společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. a těm, kteří se k jejich odběru přihlásili na stránkách www.o2.cz

    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ENTENTYKY: zajímavé. komu ty maily posílali? :) asi to nebude každý zákazník O2, co? :) tohle bych klidně zřídil tátovi (a pak zas zrušil). já u O2 nejsem a nebudu :)
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    ADAMM: mne dneska celkem pobavilo tohle, za ty 2 litry uz by to zalozeni docela stalo ;)
    http://www.gemoney.cz/documents/cz/odmena_pro_o2_zakzaniky_podminky14-11-11.pdf
    EARL
    EARL --- ---
    KIDLI: to neni uplne presny - banka je povinna pripsat platbu nejdele nasledujici den po ucinnosti prikazu (a to rozhodne neni hned po zaneseni do clearingu), u prevodu v ramci jedne banky to je ten samy den.

    VANEK: bud tohle - http://knihy.abz.cz/prodej/bankovnictvi-pro-bankere-a-klienty (pro beznyho klienta tam jsou az moc podrobne vysvetlovany nektery produkty pro obchodni firmy, jako akreditivy apod.), anebo tohle - http://knihy.abz.cz/prodej/penezni-ekonomie-a-bankovnictvi-1 (tady je zase v sirsich souvislostech popsano fungovani celyho penezniho mechanismu, vcetne role centralni banky...)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Mimochodem, když byla řeč o ceně těch SMS, tak zrovna vyšel velký srovnávací článek :)

    SMS a e-maily od bank – kolik za ně platíme? - Peníze.cz
    http://www.penize.cz/ucty-karty/226894-sms-a-e-maily-od-bank-kolik-za-ne-platime
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: podle mě je to takový kočkopes. mBank i FIO jsou v zásadě levnější ("díky" těm bankomatům RB), RB se tváří (i když to tak není), že je hodně bezpoplatková sama o sobě.

    imho platí jak (1), tak (2) i když jen verbálně / marketingově (3) bych úplně neřekl (4) souhlas (5) souhlas (6) souhlas :)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NAVARA: to má i Equa, pokud se nepletu (a polská mBank)...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ADAMM: tak co ficury typu devizove poducty k osobnimu kontu apod, co byly (pro mne) hlavni ficurou ebanky?
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Docela by mě zajímal důvod proč mají problém s počtem klientů. Jestli je protože (1) RB nemá dobrou pověst (resp. tak dobrou pověst, jak si sami myslí) (2) RB se snaží být nízkonákladová sama o sobě, takže kdo k ní chtěl, už tam je (3) Nespokojení klienti velkých bank už jsou u mB/Fia a nemají potřebu další banky (4) Nespokojených klientů mB/Fia není zase tolik (5) klientů by bylo dost, ale paralelní start 3 bank je trochu moc (6) Prostě měli/mají velké oči, zapomněli, že bankovní trh je o důvěře a ta se buduje pomalu. (7) klient je zhýčkaný a chybí mu služby, které ostatní banky mají.

    Osobně nevidím nic, co by mi Zuno dalo navíc oproti mBank.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Btw. ještě k tomu ZUNO - mají očividně problém s počtem klientů, takže se snaží to rychle naboostovat :) udělali akci, kdy stávající klient dostane affil mail a když ho pošle známým a ti si otevřou účet, dostane 300 Kč. Nový klient dostane taky 300 Kč - po první platbě kartou. Jsem zvědav, kolik mrtvých účtů z toho bude :) kdybyste měli zájem, tak mi hoďte do pošty mail, kam vám to mám poslat a můžeme se o to šábnout :)

    jinak Zuno (pro mě) není lepší než mBank, nepočítám-li design, ale není to špatná volba. Ceník zde:

    Ceník | ZUNO
    http://www.zuno.cz/pomoc/uzitecne-informace/cenik/
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NAVARA: ani ne. Zuno je projekt z Rakouska, kde si podle mě ani nevšimli, že koupili nějakou eBanku :) a vím, že na nějaké konferenci (ještě před spuštěním slovenského Zuno) přiznal někdo z managementu RB International, že to je "lepší mBank" - okopírovali to "co to šlo". návaznost na eBanku není žádná.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam