S474N: Lichva je ve skutečnosti půjčování na jakýkoli úrok. Proto to směli dělat jen židé. Dodneška banky v Islámských zemích nesmí půjčovat za úrok (půjčují, ale dělají to jinak, aby to nemohlo být nazýváno úrok).
PATRIKCHRZ: Mě fascinuje právě ten přístup "musí následovat sankce". Ano jedna strana udělala chybu (možná jí dělá opakovaně a možná také ne). Jenže úkolem banky není vychovávat, ale dělat business. A ten musí být postaven na win-win, jinak není dlouhodobě udržitelný. Myslíš, že potrestaný klient, který to bude cítit jako křivdu, přijde příště do stejné banky? Je ten trest v zájmu banky? Není to tak dávno, kdy mi naúčtovala Amex poplatek za pozdní zaplacení kreditky - díky tomu, že jejich aplikace (na kterou jsme museli přejít, aby ušetřili na poštovaném), nezvládala dobře zobrazovat více karet a já zaplatil jinou kartu. Když jsem reklamoval poplatek, tak mi odpověděli, že až zaplatím (v té době už to bylo dávno zaplaceno, ale to se nenamáhali zjistit), mi možná půlku prominou, když o to hezky požádám. Ještě ten den jsem vypověděl jejich služby. Natočil jsem přes jejich kreditku na služebních cestách za těch 10+ let docela hodně (možná i k milionu) a byl jsem jejich loajální klient (už nejsem, nedávám bankám druhou šanci). Nicméně jsem musel být potrestán, že!
Zajištění dost peněz na účtě ke dni inkasa je hezký termín. Nicméně když se ti seběhnou díky svátkům a víkendům platby do jednoho dne, tak se může stát, že to třeba nestihne automatický proces naplnit (dám-li to dopředu, tak to přijde zpátky, že je tam moc). Náhoda je blbec. A já jsem ten kdo je nezodpovědný (-;
Mimochodem, fascinují mě ta minuska. Možná byste mi mohli napsat proč.